25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #132489
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Oeps, weer helemaal de spijker op de kop Marith, dank je wel, ik had er dat zelf niet helemaal in gelezen, maar ik begin het steeds beter te snappen.

    #132511
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Graag gedaan en fijn te lezen dat je zelf al steeds beter je dromen begrijpt. :good:

    #133261
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Vannacht droomde ik dat ik in een soort attractie zat met mijn gezin, waarin we eerst langs bezienswaardigheden werden geloodst en later in een soort vrij rustige waterattractie terecht kwamen. De tweede keer dat ik met de attractie mee moest zaten er vreemde mensen bij in, maar ik was nog druk bezig met mijn make-up.

    #133269
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het in een attractie zitten vertelt je over verlangen naar een periode waar dingen een stuk eenvoudiger leken.
    Je zou je remmingen los willen laten en je niets aan trekken van culturele en sociale normen.
    Een andere uitleg is dat je behoefte hebt aan verandering in je leven en die met je familie wilt delen en verbreden.
    Het water vertelt je over je gevoel en emoties maar ook over groei, ontwikkeling en mogelijkheden.
    Het opdoen van make up vertelt je dat je je zelfbeeld wil verbeteren en je zelfvertrouwen wil vergroten.
    Maar het kan je ook vertellen dat het je nog moeite kost je pure zelf aan onbekende te laten zien.

    #133361
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    wat een mooie uitleg, Marith

    #133362
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik zat in een klas van een lagere school. We zaten allemaal een beetje doorelkaar. De juffen waren dingen uit aan het leggen. Ik merkte dat het erg warm was, ik moest moeite doen om wakker te blijven. Toen ging de deur open. De vluchteling-familie komt binnen.Ze hebben een papier in hun hand, helemaal volgekrabbeld en er staan poezie plaatjes op. De juffen roepen enthousiast dat ze dat strakjes gaan lezen. De familie gaat zitten. Het kleine kindje van het gezin ( ik denk een jaar oud) staat op en loopt naar voren. Ze komt tot stilstand tegen een rand, van ik denk een podium. Iedereen begint te klappen

    #133367
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Klas vertelt dat je op dit moment een belangrijke les aan het leren bent.
    Warmte dat aangenaam aanvoelt vertelt over wat je bereikt hebt in het leven
    Voelt de warmte onaangenaam dat neem je teveel hooi op je vork wat geestelijke oververhitting tot gevolg heeft.
    Het opengaan van een deur vertelt over het openen van je hart voor nieuwe kansen.
    Het vol gekrabbelde papier met poezie plaatjes vertelt dat je je graag vasthoudt aan het oude,het verleden.
    Ook kan het willen zeggen dat je teveel dingen verzamelt/vasthoudt die je diep in je ziel raken.
    Je kan vluchten voor nieuwe kansen maar je kan ook net als dat kleine dappere meisje obstakels niet uit de weg te gaan.
    Het applaus vertelt dat je aandacht mag schenken aan een bepaalde situatie die erkenning verdiend.

    #133414
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel @Marith, ik kon er geen touw aan vast knopen.
    Maar nu zie ik wat ik mezelf aan het vertellen ben, en dat geeft als ik eerlijk ben, veel opluchting.Ik zie wat ik moet doen.
    heel erg dankjewel eigenlijk

    #133418
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Graag gedaan :yes:

    #134651
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik droomde dat ik bijna uit mijn bed viel.Ik word daar wakker van en schuif op naar het midden van het bed. Nog twee keer wordt ik wakker met dat zelfde gevoel. Toen is vanmorgen opstond bleek mijn evenwichtsorgaan knap in de war. Ik leek wel dronken…
    Het was echt heel eng, ik was de controle over mijn lichaam kwijt.
    Gebeld met de huisartsen post: griep dus die mijn evenwichtsorganen in de war brengt…

    #134672
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Vaak is het zo dat zulk een val moment een verkeerde interpretatie is van de hersenen.
    problemen met het evenwichtsorgaan kan daar een van zijn.

    Maar echte val dromen bestaan ook en die zijn anders te duiden.

    #134683
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dat klopt helemaal, ik was even bang dat er iets met mijn hersenen mis was gegaan, dat die droom daar op duidde… maar ik had gewoon te maken met een probleem in mijn evenwichtsorgaan, wat mijn onderbewuste ik, eerder signaleerde dan mijn bewuste ik

    #135862
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik liep een beetje gehaast langs de rekken en bakken in een kledingwinkel, toen ik bijna opbotste tegen een jongere vrouw. Ze spraak me aan met pas je een beetje op jongedame. Ik zei lachend sorry en zei dat ze minstens 20jaar jonger was dan ik. We liepen samen de winkel uit en kletste nog wat. Toen ik thuiskwam zat dezelfde vrouw aan tafel in de zon bij het open raam. Ze wilde me een soort van incassoverzekering verkopen.

    #135867
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Kleding vertelt je over het beeld dat je van jezelf hebt en hoe jij je toont aan de wereld.
    Er is in de loop van de jaren iets veranderd aan dat beeld en het is dan ook goed aan te sluiten aan het beeld van nu.….
    Het (bijna) botsen tegen de dame vertelt je dat een innerlijk deel (nog) botst met je levenswijze en doelen.
    Als iemand je iets wil verkopen mis je nog iets in je leven.
    De dame in de zon staat voor warme vriendschap.
    Het open raam vertelt je over het hebben/krijgen van in en uitzichten.
    Een verzekering staat voor zekerheid om schade te voorkomen.

    #135873
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik vind dat zo knap he, hoe je dat zo haarscherp kan analyseren. Dank je wel Marith.

    #135879
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik heb het graag gedaan

    #135880
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Hulde Marith, ik vind het echt een mooie analyse

    #135896
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank je

    #136369
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was in een soort pretpark. Ik zat in een achtbaan, die eerst rustig een rondje deed, maar daarna omkeerde en met hoge snelheid terug het gebouw in racete. Midden op de rails hadden ze een hoop dozen met daarop een rood fietsje geprojecteerd. Toen we er doorheen reden gilde ik en hield ik mijn handen voor mijn ogen. Iemand riep mijn naam en goed zo.

    #136379
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het in een achtbaan zitten staat voor instabiel gedrag en kan je willen vertellen over ups en downs in je leven waar je niet goed controle op hebt.
    De terugkeer van de achtbaan brengt je naar een rood kinderfietsje en daarmee rechtstreeks in contact met je emoties uit de kinderjaren die je niet kan loslaten
    Dozen vetellen over je persoonlijke bagage…
    De totale droom zou je kunnen vertellen dat je je kindertijd aan het herzien bent.
    Je eigen naam horen vertelt je over je eigen uniekheid en iemand die je na aan het hart staat wijst je daarop.
    :heart:

    #136382
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith.

    #136389
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    een heel mooie droom en een nog mooiere duiding!

    #137243
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was aan het werk in een rommelige kantoorafdeling. Ik moest naar de WC, maar kon de WC niet terugvinden. Ik zag dat werklui bezig waren pissoirs aan de muur van het kantoor te instaleren. Sommige waren al in gebruik en werden door mannelijke collega’s ook gebruikt. Ik kon echter geen normale WC vinden. Op een gegeven moment vond ik wel een hokje waar waarschijnlijk een WC gepland was, maar die was nog niet geïnstalleerd. Ik besloot een wandeling te gaan maken.
    (dan volgt een tweede droom)
    Ik was aan het fietsen en miste de juiste afslag, waardoor ik over een soort houten klimrek moest fietsen. Ik klauterde verder tot ik bij iemand in de tuin terecht kwam. De poort naar de openbare weg was gesloten. De eigenaar van de tuin vroeg zich af wat ik daar deed, maar liet me er wel uit. Hij reedt weg in een auto met een Belgisch kenteken.

    #137280
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het rommelige kantoor vertelt dat je (te)veel aan je hoofd hebt.
    Een wc die je niet vinden kan vertelt dat je iets kwijt wil wat je dwars zit maar je weet niet goed hoe, wat en waar.
    Daarom is het goed om even bij stil te staan waar je zo van baalt/waar je schijtziek van wordt.
    De pissoirs vertellen ook over de behoefte om op te ruimen, oude emoties verwijderen uit je leven.
    De pissoir kan ook staan voor het delen van je emoties met gelijkgestemden, lotgenoten of mensen met dezelfde problemen.

    Fietsen vertelt je dat je onderweg bent naar nieuwe dingen, de snelheid waarmee je fietst vertelt je hoe snel je het nieuwe zal bereiken.
    De afslag missen vertelt je over je twijfel over een keuze die je ooit in het verleden moest maken en toen niet anders kon.
    Misschien wil je dat nu wel rechtzetten?
    Het klimrek/klimmen vertelt je dat je een moeilijke innerlijke strijd wil overwinnen.
    Andere uitleg is dat je op weg bent naar innerlijke en geestelijke groei , je beklimt de symbolische ladder van het leven en elke trede is een overwonnen obstakel.
    Poort vertelt je over nieuwe kansen en mogelijkheden.
    (Belgisch )Nummerbord staat voor vrijheid je eigen leven te leiden … misschien je horizon verbreden?

    #137283
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Wow Marith, dat klopt allemaal eng goed.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.