25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #72215
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik ga het eens proberen: een kind verwijst altijd naar je innerlijke kind.
    Terwijl jij in de badkamer bent, en dat wijst op een periode van jezelf vernieuwen ( je wast je schoon) gaat dat kind in je werkkamer te keer.
    als mensen die er eigenlijk niet horen, op je werkplek opduiken, dan probeer je waarschijnlijk wat van hun invloed mee te nemen naar je werk.
    je vindt in je droom dat het kind er niet hoort: ben je misschien aan het nadenken over hoe je je werk wil gaan doen?
    het kind smeert zich in met olie: dat staat voor rijkdom en geluk, maar hij knoeit er een beetje mee. Begrijpelijker wijze vind je dit niet fijn: met rijkdom moet je niet spotten…
    toch lijkt het kind tegen je te zeggen: wees nou maar niet zo zuinig en laat jezelf zien ( slaapkamer staat voor aspecten van jezelf die je het liefst voor je houdt)

    #72216
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik droomde dat ik weer op mijn oude werk was, het was mijn werk, maar de omgeving was heel anders.
    We hadden een nieuwe directrice, ze leek heel aardig, maar in een gesprek bleek dat ze iets tegen me had.
    Het was een heel klein voorvalletje, dat ik al vergeten was, maar zij nam het hoog op,ze ging het in mijn dossier zetten,
    Ik voelde me verloren en afgewezen.
    Toen ik naar buiten ging was het kermis, zo’n ouderwetse kermis met rare mensen en dieren

    #72278
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Terug op oude werk dan heb je of haal je niet genoeg voldoening uit de huidige fase in je leven
    Andere omgeving behoefte om af te wijken van je gebruikelijke routine.
    De directrice is iemand met een leidinggevende functie die de dromer iets wil vertellen
    Het is een onbewust denken dat zich in jezelf manifesteert .
    ( heeft denk ik te maken met je afgewezen voelen)
    Kermis je zou remmingen los willen laten.
    Het kan ook een verlangen terug naar je kindertijd/jeugd zijn .
    De rare mensen en dieren zouden je nog iets meer kunnen vertellen….?

    #72283
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dat afgewezen voelen dat klopt wel….en dat heeft inderdaad met mijn huidige werk te maken: remmingen los laten:ja, klopt ook: even lekker gek doen.D
    Dank je voor deze verhelderende verduidelijking

    #72715
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    even hulp gevraagd: dochterlief droomde dat haar ex een bloedneus kreeg, ik kan die niet duiden, kan jij dat misschien Marith?

    #72716
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik ben geen droomduider, maar ik wed dat ze hem op zijn neus heeft geslagen :)

    #72721
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik ben geen droomduider, maar ik wed dat ze hem op zijn neus heeft geslagen :)

    dat zou heel terecht geweest zijn…

    #72733
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    even hulp gevraagd: dochterlief droomde dat haar ex een bloedneus kreeg, ik kan die niet duiden, kan jij dat misschien Marith?

    Het zien van een bloedneus vertelt iets over tegenslag in verschillende zaken maar ook een bloedend karakter en het niet los kunnen laten van emoties ….
    Het betreft hier een ex en geeft dan ook aan niet de zelfde fouten te maken als die deze relatie liet beëindigen.

    #72740
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank je !! dat is een hele goede, zeker waar het moeilijk loslaten betreft, sla je de spijker op zijn kop

    #72755
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    heb het graag gedaan

    #72757
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    heb het graag gedaan

    dat weet ik,dat maakt het nog veel fijner!!

    #72791
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Lieve Marith, namens mijn dochter nogmaals bedankt: jouw uitleg van haar droom, maakte haar helemaal blij!

    #73877
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was met mijn gezin op een parkeerterrein buiten een dorpje. De deuren stonden open en ik ging met mijn dochter het dorp in op een wc te zoeken. Er was een groot evenement bezig en we kwamen heel veel bekenden tegen. Terwijl mijn dochter op de wc was liep ik nog een beetje rond en kwam in gesprek met allerlei mensen, waardoor we elkaar kwijtraakten. Ik ging op zoek, maar na een tijdje door het dorp lopen ben ik terug gegaan naar het parkeerterrein.

    #73879
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Parkeerplaats … plaats om te rusten en het willen vinden van je eigen talenten.
    Deuren vertellen je over nieuwe mogelijkheden en geestelijke en innerlijke vooruitgang en succes en kansen die je kunt pakken in het leven.
    Wc heeft te maken met het moeilijk kunnen loslaten van emoties en gevoelens.
    Ontlasten is nodig ….
    Je kan ook ontlasten door creatief bezig zijn … tekenen schilderen muziek, dans etc.
    Een evenement brengt je vaak gezelligheid behoefte aan erkenning warmte genegenheid, maar kan ook betekenen dat je behoefte heb aan nieuwe vriendschappen.

    (het stukje van je dochter kwijt zijn … is het kind in jezelf kwijt zijn.
    Het loslaten van emoties, gevoelens is moeilijk … het kind verlangt naar liefde warmte geborgenheid.
    Het is een boodschap je mist daar nog een stukje essentieel contact met jezelf.

    #73880
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Zo helder, dank je wel Marith.

    #73885
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Zo helder, dank je wel Marith.

    Met liefde gedaan.

    #74460
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik liep door een drukke straat, ik zag tot drie keer toe een oud-collega (van heel lang geleden) voorbijkomen (in een auto) we zwaaiden steeds vriendelijk naar elkaar, maar we spraken elkaar niet. Even later kwam ik op de plek waar we samen hadden gewerkt, maar het gebouw was afgebroken en de hele omgeving was veranderd.

    #74465
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Wanneer je naar iemand zwaait, dan wil je de aandacht van die persoon even hebben, vaak duidt het op de behoefte aan erkenning van die persoon. Jullie zwaaien vriendelijk naar elkaar, misschien zal het niet al te moeilijk zijn , die erkenning te krijgen?
    Je collega’s staan voor de relatie die je met hen had, dat kan dus van alles zijn: dat kan je waarschijnlijk heel goed zelf bepalen.Waren het vrienden, waren het concurenten, had jij hun hulp nodig, zij de jouwe??
    Het gebouw vind ik wat lastiger, was het ingestort? of was het gewoon weg?/

    de echte droomduidster hier is Marith!

    #74467
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Het was tot de grond toe afgebroken en er stonden allerlei gebouwen omheen die er vroeger niet stonden, maar die er zo te zien ook al een behoorlijke poos stonden.

    #74471
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    je laat jezelf zien dat dingen veranderen, zou ik zeggen

    #74478
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik liep door een drukke straat, ik zag tot drie keer toe een oud-collega (van heel lang geleden) voorbijkomen (in een auto) we zwaaiden steeds vriendelijk naar elkaar, maar we spraken elkaar niet. Even later kwam ik op de plek waar we samen hadden gewerkt, maar het gebouw was afgebroken en de hele omgeving was veranderd.

    Een afgebroken gebouw kan staan voor een beschadigd zelfvertrouwen….

    Jij spreek over een gebouw uit het verleden…. dus betreft het een beschadiging van je jeugd.
    Je zelfvertrouwen heeft hiermee een flinke deuk opgelopen.
    De andere gebouwen die je eerder niet zag staan voor andere/nieuwe inzichten in jezelf.

    De drukke straat staat voor jouw levenspad.

    De collega staat voor de aspecten die je met haar/hem had… Was het bijvoorbeeld iemand die een steun voor je was?

    De auto staat in deze voor het gemakkelijk van de ene in de andere fase van het leven rollen.

    #75241
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik had zo’n heerlijk droom vannacht. Ik was in de tuinwinkel maar alles was veel mooier en groter dan anders. Ik kwam binnen in een keuken, prachtig blauw -groen en het was er heel gezellig. Mensen stonden prachtige versieringen van eten te maken en ik kreeg te horen dat ik dat ook ging leren.
    Even later was ik hoog in het gebouw waar een winkeltje in snuisterijen bleek te zijn. De oprichtster van de tuinwinkel, was net bezig een paars met gouden vaasje aan iemand te verkopen. We kletsen en lachten samen ( deden we een paar uur later in het echt ) het was zo’n overtuigende droom , dat ik echt tegen mezelf moest zeggen dat ik het maar gedroomd had

    #75261
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Winkel vertelt je iets over het hart en het vertelt je iets over de manier hoe je in het leven staat.
    Je weet wat je hebt geleerd en wat je overwonnen hebt maar ook wat je niet hebt/je diepste verlangen wat je graag zou willen (bezitten).
    De producten in de winkel vertellen je wat je graag zou willen doen ….je levensdoel …
    De keuken vertelt je over moedergevoelens behoefte aan warmte /geborgenheid.
    Ook staat de keuken voor veranderingen en creativiteit en gewoontes die doorbroken moeten worden door je inzichten te gebruiken.
    Blauw is de helende kleur van de ziel…. en staat voor wijsheid vertrouwen kracht innerlijke rust en rechtvaardigheid.
    Groen betekent veiligheid rustgevend en kalmerend.
    Het vaasje vertelt dat men zal genieten van de huiselijke sfeer en men tevreden mag zijn betreft de levensdoelen.
    Kleur paars staat voor psychische ontwikkeling intuïtie onafhankelijkheid wijsheid en kracht.
    Goud staat voor rust creëren voorspoed promotie succes gezondheid waardering humor erkenning hebzucht.

    #75262
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    wauhhhh ! Marih! dank je wel, daar kan ik wat mee!

    #75334
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik keek naar een heel groot dakconstructie… van stevige houten/eiken balken
    Er zat een jongeman die met een bal gooide, de bal stuitten op een balk en kwam zo terug in de handen van de jongeman (het idee van stoepranden een spel wat wij vroeger speelden)
    Het lukte hem een aantal keren maar dan stuit de bal erg hoog en ver over de jongeman heen.
    Behendig klimt hij naar beneden om de bal te gaan halen en probeert het weer opnieuw.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.