25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #130310
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Als je in je droom in bed ligt, dan vertel je jezelf dat je toe bent aan rust..
    Hoe het luchtruim eruit zag, maakt veel uit voor de betekenis van je droom.Weet je dat nog?
    Vechten, leger al dat soort zaken duidt op onrust.
    Een Drone is onbemand, ik zou me kunnen voorstellen dat je je het gevoel hebt dat op dit moment je lichaam op afstand ( door de medicijnen bijvoorbeeld ) bestuurd wordt.
    En dat je dat als onprettig, zelfs dreigend ervaart.
    Tegelijkertijd weet je : ik heb rust nodig..

    #130374
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank Felice
    De lucht was bewolkt
    Dat van die medicijnen is een goeie ….
    Ook de uitval in het been komt nu in me op… het met beide voeten op de grond blijven staan ging ineens niet meer op voor mij.

    Voor mijn gevoel is er iets behoorlijk heftigs op me afgekomen, iets waar ik behoorlijk tegen opkeek. :wacko:

    #130379
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    een bewolkte lucht, zegt dat je problemen ervaart ( donkere wolken )
    Zou het kunnen dat dat donkere, die dreiging te maken hebben met het letterlijk, niet meer op je benen kunnen staan.
    Dat is behoorlijk eng.
    De Drone bestuurt je op afstand: medicijnen, artsen.wellicht de ambulance?

    Wat mij nu opvalt is dat de Drone boven je hing, het vliegtuig is wat meer op afstand

    #130416
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank Felice voor het meedenken…. het geeft me goede richting.

    #130431
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    daar ben ik blij mee!

    #130447
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik vind dat zo knap van jullie he..

    (zo knap dat ik er van baal dat ik haast nooit een samenhangend verhaal kan onthouden)

    #130461
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik de deur opendeed omdat er aangebeld werd. Kreeg toen 19 kleine pakjes. Dat waren 19 kleinde diamantjes. ( Toeval of niet maar zoonlief is 19)

    #130473
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Diamantjes staan voor erkenning. Maar ook voor helderheid. Het kan zijn dat je bepaalde inzichten hebt verworven. Maar let op: het kan ook zijn dat je droom je vertelt dat je behoefte hebt aan erkenning.
    Dat je droomt over je zoon, betekent eigenlijk dat je droomt over je gevoelens voor hem: je hoop, je zorgen, trots en twijfel.

    Maar denk erom: dit forum heeft maar een echte droomduidster en dat is Marith

    #130491
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ter aanvulling
    Diamant kan ook nog staan voor heldere gedachten maar kan je ook vertellen over dat ergens de scherpe kantjes nog moeten afslijten.
    Het aannemen/openen van de pakjes vertelt dat je een begin hebt gemaakt naar iets nieuws (transformatie)
    Dromen over getallen kan wijzen op geestelijke spanning en of fouten.
    Wees op je hoede bij transacties
    Getallen/cijfers kunnen nog veel meer vertellen
    Als ik het cijfer 19 ontleed
    19 = 1+9= 10
    10 = 1+0= 1
    Je komt dan uit op 1 en deze staat voor het begin van iets (nieuws)
    Het cijfer 1 kan je ook iets laten aanvoelen in je droom en omdat jij zo specifiek aan je zoon denkt die 19 is zou het zomaar een aanwijzing richting hem kunnen zijn.

    #130494
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    (zo knap dat ik er van baal dat ik haast nooit een samenhangend verhaal kan onthouden)

    Is helemaal geen probleem Irene.
    Steekwoorden kunnen al genoeg zijn.

    #130550
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank @Marith, zoals ik al zei: jij bent de echte dromenduidster

    #130573
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    @ Matith, Dank je! Duidelijk. :good:

    #130577
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Ik ben bezig in een ruimte met maar 1 uitgang. Ik zie een aantal mannen en eentje blokkeerd de ingang en prikt me met iets scherps en wil mijn portemonee en telefoon. Ik geef het niet af en en de andere mannen willen hem komen helpen omdat ik me verweer en met dat komt er iemand die mij te hulp schiet. :unsure:

    #130579
    Profielfoto van: Esther123Esther123
    Deelnemer

    Echt niet normaal wat ik vannacht droomde!
    Ik vloog door de lucht op een vogel met mijn man echt super raar en toen storten we neer en toen werd ik weer wakker.
    Lekker kort maar dit moest ik effe delen :p

    #130587
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    @Esther: vliegen duidt op het ontstijgen van je problemen, neerstorten duidt erop dat je teveel van jezelf vraagt. Zoals ik het zie wil je graag verder, maar durf je nog niet zo goed.


    @Puk
    dromen dat je bedreigt wordt, duidt erop dat je vindt dat je te kort schiet. Als iemand je portemonnee wil stelen, dan wil hij je indetntiteit afpakken. Geen wonder, zou ik zeggen, dat je dat niet toelaat. Gelukkig komt iemand ( ben je dat niet ook zelf ) je te hulp

    Maar…de echte dromenduidster hier is Marith!

    #130605
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    hmm moeilijk

    #130630
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    @puk was je binnen gesloten dan voel jij je gevangen in je leven.
    Kon je ontsnappen dan overwin je de obstakels die je tegenhouden in je leven.


    @Esther
    meevliegen kan avontuurlijk zijn/lijken maar vertelt dat je in het waakbestaan je verleden achter je wil laten.
    Het neerstorten vertelt je dat je beter met beide voeten op de grond moet blijven

    #130655
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Klopt ik wil eigenlijk weer vrij zijn ……

    #132272
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik fietste met een bakfiets ( met 2 wielen) waar mijn ouders inzaten. Het begon te regenen en toen begon mijn moeder opeens druk te doen. Met gevolg dat we vielen aan mijn moeders kant op de grond. ( Was gelijk met een kloppend hart wakker)

    #132276
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    @Female1

    Dromen over een bakfiets vertellen je over het meenemen van onnodige bagage waardoor de reis zwaarder wordt dan nodig is.
    De bakfiets vertelt je over je karaktereigenschappen, de dingen, fouten, problemen die je meedraagt waardoor alles veel zwaarder wordt en vertraging geeft in je leven.
    Bagage in dit geval je ouders kan noodzakelijk zijn voor nieuwe kansen, je inzicht geven voor een nieuwe innerlijke reis.
    Het kan ook vertellen dat je het verleden, het innerlijke kind het verlangen naar ouderlijke liefde niet kan loslaten.
    Het vallen vertelt je het bewust ervaren van tegenslag en deze overwinnen.
    Vaak zijn het kleine dingen waar je over valt en moet je misschien minder eisen stellen.

    #132353
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank je wel Marith voor deze uitgebreide uitleg

    #132363
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    @ Marith, bedank!

    #132426
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Graag gedaan

    #132448
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was in mijn droomstad (onderdelen van deze stad komen steeds terug in mijn dromen al jaren). Ik ken die stad op mijn duimpje. Vannacht gaf ik een rondleiding aan diverse mensen, niet professioneel, maar als vrijwilliger, hoewel ik de mensen die ik rondleidde niet kende. Een aantal musea waren gesloten, maar ik wist het toch voor elkaar te krijgen dat de mensen de mooie stukjes van de stad zo goed mogelijk te zien konden krijgen.

    #132484
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dromen over een stad die je goed bekend is vertelt je dat je graag in een sociale omgeving verblijft.
    Je hebt behoefte aan menselijk contact en (betere) communicatie met elkaar.
    Hoe je droomstad eruitziet vertelt je hoe je sociale contacten verlopen in je dagelijkse leven.
    Jij als vrijwilliger vertelt jou over welke waarde jij hecht aan helpen.
    Geeft vaak een gevoel van tevredenheid, liefde, gelukt etc.
    Het kan je ook willen vertellen dat je je bewust wordt van hulp die je krijgt of hebt gekregen .
    Musea vertelt dat je behoefte hebt je unieke persoonlijkheid te laten zien… de gesloten deuren vertellen dat je nog niet iedereen in je hartkamer durft binnenlaten .

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.