25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #137284
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik had vanancht sowieso een goede droom nacht, want ik herinner me nu nog een andere flard. Ik was met mijn kinderen aan het zwemmen in buitenwater. Het was een beetje vreemd (vind ik nu) want we zwommen bij een waterval waar het water omhoog stroomde. Het begon te onweren, ik zal al flitsen over het water schieten. Ik riep mijn kinderen om zo snel mogelijk het water te verlaten. We waren nog maar helemaal alleen, maar mijn kinderen hadden nog te veel plezier om naar me te luisteren.

    #137306
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het zwemmen vertelt je dat je mee moet gaan met de golven van het leven.
    De waterval met het op stromende water vertelt dat je in strijd bent met jezelf en met de wereld om je heen.
    Onweer vertelt je over reflectie van je innerlijk boosheid emoties angst maar ook over negatieve zaken die je loslaat.
    Bliksem vertelt dat er onverwachts nieuwe inzichten zullen komen in je leven.
    Je droom lezend denk ik dat jij je best heel onveilig voelt, er is behoefte aan geborgenheid maar zeker ook de speelsheid puurheid en zorgeloosheid van een kind .
    :heart:

    #137310
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith.

    #137317
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    wat een prachtige duiding!

    #137320
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Mijn moeder die mijn neefje kwam halen, ik zeg nee mama nu niet….

    #137326
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We waren met een groepje onderweg. We liepen een beetje moeilijk door een veldje. Ik zag een heleboel kleine slangetjes wegschieten en waarschuwde de anderen dat ze moesten oppassen. Nadat ik het veldje achter me had gelaten wilde ik een deur openen. Ik werd gebeten in mijn hand door een slangetje dat zich aan de andere kant van de deur op de klink had verscholen. Mijn hele hand zat onder de zwarte troep. Nadat ik het had schoongemaakt bleef het dik en jeuken. We gingen gezamenlijk op zoek naar een dokter. Voordat we die gevonden hadden begon er wit spul uit mijn hand te kruipen. Toen dat gestopt was kon ik het zo wegvegen en was alles weer normaal.

    #137340
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Mijn moeder die mijn neefje kwam halen, ik zeg nee mama nu niet….

    Dit zijn bijna altijd telepathische dromen.

    #137341
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    We waren met een groepje onderweg. We liepen een beetje moeilijk door een veldje. Ik zag een heleboel kleine slangetjes wegschieten en waarschuwde de anderen dat ze moesten oppassen. Nadat ik het veldje achter me had gelaten wilde ik een deur openen. Ik werd gebeten in mijn hand door een slangetje dat zich aan de andere kant van de deur op de klink had verscholen. Mijn hele hand zat onder de zwarte troep. Nadat ik het had schoongemaakt bleef het dik en jeuken. We gingen gezamenlijk op zoek naar een dokter. Voordat we die gevonden hadden begon er wit spul uit mijn hand te kruipen. Toen dat gestopt was kon ik het zo wegvegen en was alles weer normaal.

    De slangetjes in deze droom lijken me metaforen van de mensen waarmee je op pad bent.
    Een bijtende slang vertelt je dat je op moet passen voor bepaalde mensen.
    Ze zijn niet altijd eerlijk tegen je maar dat kan ook zomaar zijn omdat ze van je houden /je graag mogen en/of bang zijn je te kwetsen.
    Maar ook voor deze mensen moet je oppassen omdat ze je interne schade kunnen berokkenen.
    De beet vertelt wat de gevolgen kunnen zijn als men niet eerlijk/oprecht is en zeker als je niet lekker in je vel zit ben je extra gevoelig ….(Dikke en jeukende hand) maar ook deze keer ruimt uiteindelijk je lichaam in dit geval je hand (die weer staat voor je gevoel) de schade op jou eigen wijze weer op/ veegt het weg.
    Toch iets om bij stil te staan Irene.

    #137342
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    een slang kan de metafoor zijn voor anderen, maar ook voor vrouwelijkheid, daar zit ik een beetje mee te worstelen

    #137354
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    een slang kan de metafoor zijn voor anderen, maar ook voor vrouwelijkheid, daar zit ik een beetje mee te worstelen

    Goed van je @Felice dat je dat aangeeft.
    De slang kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden.
    Zo kan je de slang ook als fallisch zien als gevaarlijk onbetrouwbaar gevoelloos.
    Hij kan ook staan voor verandering wijsheid en ook voor genezing.
    Het is dan de interactie met de slang, hoe hij jou als dromer verscheen en wat hij deed wat bepaald hoe ik de droom probeer te duiden.
    Natuurlijk kan je als dromen duider er flink naast zitten en het zou dan ook heel fijn zijn als de dromer aangeeft er iets anders bij te denken en of voelen.

    #137358
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank voor de aanvulling! het lastige met droomduiden is inderdaad dat een metafoor meer dan een ding kan zijn. Zaken zijn nu eenmaal niet zwart wit, niet in dromen en niet in het dagelijks leven. Het is eigenlijk net als met karaktereigenschappen: je sterkste punt kan ook je zwakste zijn…

    #137574
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik zat bij iemand achterop een brommer. We reden door landerijen. Boven ons hing een kleine koolzwarte wolk. Op een gegeven moment barstte het los en begon het heel hard te regenen. We zochten een schuilplaats waar ook andere mensen waren. De bliksem sloeg dichtbij in want de flits en de knal kwamen gelijktijdig.

    #137576
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Vinden jullie het nog fijn als ik de geplaatste dromen probeer te duiden naar mijn goeddunken?
    Ik vind het leuk om te doen maar soms vraagt een droom me dieper te graven en komt er gevoel bij om de hoek kijken.
    Ik kan begrijpen als men zegt doe maar niet…..
    Even goede vrienden :heart:

    #137579
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik kijk er altijd naar uit Marith. Ik vind het altijd fijn als je mijn dromen duidt.

    #137594
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Hier is hij dan Irene …

    De brommer geeft je levensweg aan.
    Je geeft nog te weinig sturing aan jezelf want je laat nog te vaak een ander/de bestuurder jou richting bepalen.
    De landerijen vertellen je over de verschillende stadia in je leven, ook vertelt het je hoe je in het leven staat en hoe jij jezelf in relatie met het leven ziet.
    (Van belang is hier hoe zagen de landerijen eruit)
    De zwarte wolk vertelt over woede angst depressie die je niet onder controle krijgt.
    Het kan ook een vertroebeld beeld zijn omdat je niet naar je hart luistert.
    Heel harde regen kan je vertellen dat je emoties aan het uiten bent maar waarschuwt ook dat je de controle over je emoties niet moet verliezen.
    Schuilplaats vertelt je dat je op zoek bent naar veiligheid het kan je ook willen zeggen dat je bang bent, en/of dingen wil verbergen die anders zijn……
    Het onweer dat dichtbij inslaat vertelt dat je onverwachts tot inzicht zal komen.

    #137597
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith.

    De landerijen heb ik niet zoveel detail van gewoon vlak groen grasland.

    #137603
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    wat een mooie duiding!

    #137604
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    @Marith : ik zou het heel erg vinden als je stopte met droom duiden!!

    #137622
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    De landerijen heb ik niet zoveel detail van gewoon vlak groen grasland.

    Belangrijk detail toch @Irene :good:

    Het groene grasland kan je herinneren aan de verplichtingen/bezigheden van alle dag
    Probeer meer terug te gaan naar dat wat natuurlijk en praktisch is van aard, meer naar de basis.
    Het zal je sterken in je persoonlijke groei.

    #137623
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    @Felice Dank je :heart:

    #137711
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was de drummer van de band. Tijdens de generale repetitie ging alles goed, maar vlak voor het optreden begon het keihard te regenen, waardoor we onze instrumenten moesten afdekken. Ik was mijn drumstel alweer aan het opstellen, terwijl mijn medemuzikanten nog niet op het podium waren verschenen. De geluidsinstallatie werkte niet meer goed. Ik besloot maar een beetje te gaan drummen.

    #137712
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Drummen vertelt je over de manier van uiten, dat opgekropte emoties tot uiting mogen komen.
    Ook de regen vertelt je over je problemen gevoelens en emoties.
    Je gevoelens en emoties mogen er zijn die hoeven niet weggestopt te worden.
    Gelukkig houd je controle over je gevoelens en herpakt het drumspel .
    Jij hebt de stem van anderen niet nodig en het podium vertelt dat je gerust wat meer vertrouwen in jezelf mag hebben.

    #137714
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    wat een mooie duiding! ik zat met dat drummen, dat kon ik niet plaatsen. Maar dit vind ik een goede uitleg

    #137719
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen, zo’n mooie duiding Marith.

    #137739
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Bloos :heart:

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.