25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #137745
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Mooi ja!

    #137909
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was op bezoek bij vreemde mensen, maar ik voelde me er wel thuis. Het was druk en er waren ook bekenden. Er werden hele grote toetjes geserveerd. Iedereen kreeg hetzelfde toetje behalve ik, de mijne was net zo groot maar anders. Ik weet niet waarom.

    #137936
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Als je op bezoek gaat/bent vertelt je dat je op bezoek gaat in je diepe zelf en daar op zoek gaat naar informatie en of antwoorden.
    Het toetje vertelt je over de uiteindelijke beloning die nadien op je wacht/jou toekomt.

    #137937
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith, ik on het zelf eigenlijk helemaal niet plaatsen.

    #137960
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dat is een mooie duiding @Marith. op bezoek gaan bij jezelf. Ik dacht aan uit je comfortzone stappen ( met onbekende mensen praten ) maar jouw duiding is beter: die gaat letterlijk de droom in, zal ik maar zeggen

    #141284
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik droomde dat mijn kantoor volgezet werd met kasten die niet van mij waren.
    Ik wist dat het tijdelijk zou zijn in verband met een verhuizing. Overal in huis kwamen mensen: vooral voor Ton maar ook vanuit mijn oude werk.
    Ik wilde een vriendin bereiken via mijn pc, maar het lukte niet..na een tijdje kom ik erachter dat ik het verkeerde apparaat probeer aan te sluiten: een vreemd zwart geval..
    Ik ga naar binnenen vraag om hulp. Iemand geeft me een verbinidngskabeltje maar ik weet zeker dat dat niet helpt..
    Ik ga terug naar mijn kantoor: de deur gaat nog moeilijker open, er staat weer een kast zo’n Billy boekenkast van Ikea.
    Het lukt me niet contact met mijn vriendin te leggen. Ik raak nu echt in paniek.

    Dan roept iemand : E zakt met haar auto door het ijs (E is een vriendin van dochterlief, die ik heel graag mag en die gisteren haar doctoraal heeft gehaald )
    Ik ren het huis uit. Tot mijn verbazing is op ongeveer 2 meter afstand van mijn huis een kloof. Daar ligt een auto in op zijn kant, de vrouw die erin zit is niet E, maar ze heeft wel een baby.Ze zit te appen. Ik roep naar haar dat ze de deur moet open doen, dat kan, de wagen is half vol. Ze doet niks.
    Ik overweeg in het water te springen,maar dat is diep en koud. Straks moeten ze er twee redden denk ik en ren naar binnen om hulp te halen.
    Daar kom ik M ( een lieve kennis van me ) tegen. Ik bedenk dat zij een mobieltje moet hebben…Het lukt M. niet 112 te bellen. En dan word ik wakker.

    #141295
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Toch staan de kasten voor jou, persoonlijke spullen die je na aan het hart liggen uit het verleden het heden en vooral wat je nodig hebt in het nu het dagelijkse leven.
    De inhoud van de kasten spiegelt zich aan jou, wie je was, wie je bent, wie je graag wil zijn en alles wat daarbij hoort.

    Een pc staat voor informatie en communiceren met jezelf en anderen.
    Communicatie via pc betekent ook dat je niet echt communiceert met je eigenheid/je ik.
    (emoties gevoelens komen anders binnen) Een verbindingskabel werkt idd niet er is geen ECHTE (ver)binding.
    De deur is de persoonlijke grens naar je hart….. die je zelf kan openen en sluiten voor jezelf en voor anderen.

    Het ijs vertelt dat alles even emotioneel bevroren lijkt, je zou gevoelens beter moeten uiten en dan ga je begrijpen waarom deze periode van rust in je leven nodig is.

    De kloof met vrouw en baby vertelt je over dat er een obstakel is.
    De baby in deze vertelt dat het iets uit je verleden is wat steeds terugkomt.
    Omdat je erbij wegging vertelt het dat je bang bent voor de feiten angsten gevoelens emoties etc.
    Vriendin M kan geen hulp regelen dat moet je zelf doen.

    #141299
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel Marith. Dat is een heel heldere duiding. Dat vriendin M niet kan helpen, omdat ik dat zelf moet doen, die had ik wel gesnapt, maar de rest niet. Ik vind het verhelderend hoe beschrijft dat de pc voor communicatie met jezelf staat.

    Wat uit het verleden steeds terugkomt, dat vind ik een lastige…die is nog niet helder. Maar dat komt vast wel..
    In ieder geval dikke knuffel voor wat je me laat zien

    #141400
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We liepen naar een soort metrostation met meerdere deuren. Ik wist iets dat ik wilde delen met de jongedame die een andere deur in ging dan wij, maar voor ik haar kon aanspreken was ze al naar binnen en moesten wij een paar deuren verder. Beneden in de lobby werden we in groepen ingedeeld afhankelijk van de daling of stijging van valuta van onze bestemming. De jongedame zag ik niet meer al heb ik nog wel naar haar uitgekeken.

    #141433
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Metrostation (ondergronds onderbewuste) vertelt je dat je bezig bent om innerlijke plannen te maken en oplossen maar er nog niet helemaal klaar ervoor bent.
    Je bent een weg aan het zoeken om te ontkiemen… Nieuwe kansen nieuwe mogelijkheden
    Daarom ook die dame die een andere deur kiest/onderzoekt.
    De valuta vertelt over je verwachting wat je wil in het leven op het gebied van liefde relaties maar ook echte rijkdom.

    #141595
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith.

    #141881
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik zag op 2 verschillende nachten een heel jong kind. Dan riep ik : zo’n kind bedoel ik ! dan bleef het kindje staan, keek me recht aan en lachte. Een keer had ze rode krullen

    #141899
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het kind vertelt over het verlangen naar een periode van onschuld puurheid eenvoud en zorgeloosheid.
    De lach vertelt over jou tevredenheid en ondersteuning op werkgebied, in relatie en privé.
    De rode krullen staan voor verleiding.
    Het betreft je doelen in het leven.
    Zullen deze doelen op de lange termijn nog vruchtbaar zijn?
    Maar misschien wil je nu gewoon lekker rationeel zijn en genieten.

    #141901
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank lieve @Marith, het klopt wel denk ik: de laatste tijd zeggen manlief en ik tegen elkaar : we moeten eens ophouden met in crisis stand te staan…en gewoon een beetje genieten..

    #142642
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik had een lammetje, een lief springend lammetje.
    Op een gegeven moment, ik weet niet meer hoe, kreeg ik ook een kalfje.
    Ik besloot met de beide dieren op pad gaan. Op een gegeven moment bleef het kalfje achter bij wat grotere koeien. Het lammetje nam ik mee naar onze tent, toen ik omkeek zag ik dat het kalfje niet blij was, bij de grote koeien. dus ik besloot hem ook te gaan halen

    #143428
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik had mijn auto geparkeerd in een parkeergarage, bij het verlaten van de parkeergarage moest ik via een nauw richeltje manoeuvreren. Via de laadklep van een constructievoertuig werd ik bij mijn hotel afgezet, maar dat ging niet helemaal goed. Al mijn kleren lagen los in de laadklep. Ik raapte ze bij elkaar en liep ermee de lobby van het hotel binnen. Het was er hartstikke druk, maar alleen met mensen van mijn sportvereniging terwijl ik toch echt voor mijn werk onderweg was. Ik begon te twijfelen of ik wel in het juiste hotel was aangekomen. Ik liet mijn kleren achter in een zaaltje en wilde terug naar mijn auto, maar ik had geen zin om weer via die laadklep te moeten. Ik liep de straat op en het bleek dat ik via de andere kant van de weg heel gemakkelijk bij mijn auto kon komen.
    (vervolg is vermoedelijk een andere droom)
    Ik was aan het wandelen in een landelijke omgeving met veel boomgaarden. In een kaal boompje zat een vogel die ik nog nooit eerder gezien had. Ik wees mijn vriendin op de grote vogel met lange slanke snavel en fel blauwe vleugels. Ik kon maar niet op de naam van die vogel komen.
    Een beetje verderop stond een klein boerderijtje, daar zaten gevleugelde paarden in de bomen. Alweer kon ik mijn vriendin niet vertellen hoe die beesten ook weer heten.

    #143446
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    we missen nu Marith…voor wat het waar is, de tweede droom : de landelijke omgeving en vooral de boomgaarden staan symbool voor een gelukkig huiselijk leven. Daar wandel je doorheen. Dan zie je een kaal boompje, een boom staat voor hoop en groei..je hoop is een beetje klein en kaal maar in die boom zit het symbool voor emotionele vrijheid: de vogel. de vogel is blauw, de kleur van de waarheid en wijsheid. en wat zien we: je hoop groeit..even verder op zie grotere bomen. In die bomen zie je je paarden met vleugels: vrijheid maar ook controle. Je weet nog niet hoe je het moet benoemen, maar het is er wel.

    #143599
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We reden in de auto door de stad en zagen allerlei vreemde vogels. Op een berg zaten een soort grauwwitte ganzen met toekansnavels. Nadat we even verderop uitgestapt waren en plaatsnamen op een terrasje landen er een aantal fraaie vogels, waaronder een soort blauwige reigerachtige, maar ook een witte, vlakbij ons tafeltje.
    Even later verlegde ik een paar stenen in een waterloop, waardoor er een groot aantal gigantische kikkers op de vlucht sloegen.

    #146594
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik droomde dat ik naar Amerika ging. Ik mocht maar een koffer meenemen, dus dat ha dik ook gedaan. Een grote rode. Omdat ik wist dat we op de grond moesten slapen, had ik ook dekens en een kussen meegenomen.
    toen we aankwamen, zag ik dat ik teveel bij me had en besloot ik de dekens achter te laten. Ondertussen kwam ik erachter dat ik ook mijn kat had meegnomen. Ik liet hem los en zag dat hij fijn op het gras buiten ging spelen.
    Dat vond ik reuze fijn voor het beest, maar ik vroeg me wel af, hoe ik hem nu terug zou krijgen. Immers: ik was nog op de boot

    #146614
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik heb een aantal dromen gemist en wil wel proberen iets erover te vertellen.
    Misschien zijn de dromen van langer geleden wel al duidelijk geworden….

    #146615
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    ik had een lammetje, een lief springend lammetje.
    Op een gegeven moment, ik weet niet meer hoe, kreeg ik ook een kalfje.
    Ik besloot met de beide dieren op pad gaan. Op een gegeven moment bleef het kalfje achter bij wat grotere koeien. Het lammetje nam ik mee naar onze tent, toen ik omkeek zag ik dat het kalfje niet blij was, bij de grote koeien. dus ik besloot hem ook te gaan halen

    Kalfje staat voor je onvolwassen ik
    De afhankelijkheid en onhandigheid van het kalfje kunnen in verband met jezelf gebracht worden.
    Het kalfje kan ook staan voor je kinderlijke verlangen naar een vrijer leven.
    Een moeder wil soms te graag (be)moederen….
    Het lammetje staat voor nieuwe dingen nieuwe kansen en mogelijkheden…
    Een lammetje staat ook voor jou moeite om de kudde los te laten.

    #146616
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik had mijn auto geparkeerd in een parkeergarage, bij het verlaten van de parkeergarage moest ik via een nauw richeltje manoeuvreren. Via de laadklep van een constructievoertuig werd ik bij mijn hotel afgezet, maar dat ging niet helemaal goed. Al mijn kleren lagen los in de laadklep. Ik raapte ze bij elkaar en liep ermee de lobby van het hotel binnen. Het was er hartstikke druk, maar alleen met mensen van mijn sportvereniging terwijl ik toch echt voor mijn werk onderweg was. Ik begon te twijfelen of ik wel in het juiste hotel was aangekomen. Ik liet mijn kleren achter in een zaaltje en wilde terug naar mijn auto, maar ik had geen zin om weer via die laadklep te moeten. Ik liep de straat op en het bleek dat ik via de andere kant van de weg heel gemakkelijk bij mijn auto kon komen.
    (vervolg is vermoedelijk een andere droom)
    Ik was aan het wandelen in een landelijke omgeving met veel boomgaarden. In een kaal boompje zat een vogel die ik nog nooit eerder gezien had. Ik wees mijn vriendin op de grote vogel met lange slanke snavel en fel blauwe vleugels. Ik kon maar niet op de naam van die vogel komen.
    Een beetje verderop stond een klein boerderijtje, daar zaten gevleugelde paarden in de bomen. Alweer kon ik mijn vriendin niet vertellen hoe die beesten ook weer heten.

    Richel staat voor het noodzakelijk moeten overwinnen van geestelijke en lichamelijke obstakels.
    Je kiest niet de makkelijkste weg en neemt nog steeds teveel oude bagage mee.
    Die bagage kan van jezelf zijn maar ook van (die) anderen.
    Zonder die achtergelaten bagage kom je snel terug bij je auto/bij jezelf, zodat je de richting van je hart kan volgen.
    De kale boom vertelt je dat je door niets te doen niet hogerop zult komen… zal bereiken wat je het liefste zou willen.
    De blauw gevleugelde vogel doet me denken aan de blauwe gaai en deze staat voor vindingrijkheid en aanpassingsvermogen maar ook voor trouw en eerlijkheid die je kunt ervaren in je leven.
    Heb vertrouwen dat alles mogelijk is en vertrouw erop dat er kansen en oplossingen komen.
    Denk ook aan een ijsvogel die staat voor Liefde en voorspoed.
    Gevleugelde paard is een mythisch wezen en laat op haar beurt de menselijke fantasie spreken.
    Wat is jouw wens wat is jouw droom ?
    Je bent nog niet zover dat uit te durven spreken.

    #146617
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    De andere 2 dromen komen later, nu eerst even koffie :yes:

    #146618
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    We reden in de auto door de stad en zagen allerlei vreemde vogels. Op een berg zaten een soort grauwwitte ganzen met toekansnavels. Nadat we even verderop uitgestapt waren en plaatsnamen op een terrasje landen er een aantal fraaie vogels, waaronder een soort blauwige reigerachtige, maar ook een witte, vlakbij ons tafeltje.
    Even later verlegde ik een paar stenen in een waterloop, waardoor er een groot aantal gigantische kikkers op de vlucht sloegen.

    Gans is de brenger van nieuws.
    De Gans vertelt ook dat als iets tegenzit in het leven je het voor een poos naast je neer kunt leggen en met iets anders verder kunt gaan.
    Dromen over reigers staan voor het ontdekken van nieuwe kansen en ondernemen zonder angst of twijfel.
    Of het de goede keuze is ontdek je pas als je het hebt geprobeerd.
    Plannen, regelen, ondernemen zijn dus doelen voor je als een reiger verschijnt in een droom.
    Kikkers staan voor veranderingen ze transformeren.
    Rondspringende kikkers vertellen over het welslagen van ondernemingen.
    (ik moet ook denken aan gedicht …..ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde….

    #146619
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    ik droomde dat ik naar Amerika ging. Ik mocht maar een koffer meenemen, dus dat ha dik ook gedaan. Een grote rode. Omdat ik wist dat we op de grond moesten slapen, had ik ook dekens en een kussen meegenomen.
    toen we aankwamen, zag ik dat ik teveel bij me had en besloot ik de dekens achter te laten. Ondertussen kwam ik erachter dat ik ook mijn kat had meegnomen. Ik liet hem los en zag dat hij fijn op het gras buiten ging spelen.
    Dat vond ik reuze fijn voor het beest, maar ik vroeg me wel af, hoe ik hem nu terug zou krijgen. Immers: ik was nog op de boot

    Als Amerika in een droom verschijnt vertelt dit meestal dat men teveel naar buiten gericht is, je zou wat introvert mogen zijn.
    Koffer vertelt over de lasten die je meedraagt.
    Alle zorgen problemen en herinneringen….
    Een deken vertelt over de behoefte aan warmte genegenheid en ondersteuning.
    Het kan je ook vertellen dat je het koud hebt en de energie om je heen beter wil laten stromen.
    Een kussen vertelt over gemak comfort gemak maar kan ook duiden op luiheid of juist behoefte aan rust/kalmte.
    Een andere uitleg is de behoefte van balans tussen je innerlijk, je geest, hart ziel en lichaam.
    Een kat staat voor behoefte aan warmte liefde genegenheid en vriendschap.
    Het katje loslaten vertelt dat je op het ogenblik meer bezig bent met materiële zaken dan met jezelf.
    Het katje komt wel op de pootjes terecht als jij in rustig vaarwater verkeerd.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.