25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #62333
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    vertel en deel je dormen, ze kunnen je veel over je zelfs vertellen

    #70980
    Profielfoto van: felice2felice2
    Lid

    ik kwam een cafe uit,of eigenlijk ik deed de deur open om het cafe uit te gaan.Ik zag dat het serveerstertje , een jong ding in een niet helemaal schoon wit schort, bedreigd werd door een jongen met een pistool. Ik zei iets tegen die jongen waardoor hij verdween. Er zaten ook nog 2 mannen aan een tafel, zij verdwenen ook.Dan word de droom vaag, maar even later steek ik een plein over en loop naar een ander cafe, waar die mannen nu zitten, achter een stevige houten tafel.
    Ik spreek ze aan en zeg dat ze niet hadden mogen blijven zitten.”hoe moeilijk kan het zijn “,zeg ik “als ik het kan kunnen jullie het ook. Als we allemaal bang gaan zitten wezen, dan wordt het pas echt eng’
    En daar stopt de droom

    #70994
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dromen over mannen symboliseert het mannelijke aspect in jezelfÂ….
    Rationeel agressief competitie gericht.
    Serveerster symboliseert sociale ontmoetingen.
    Het vieze schort wijst op moeizaam/vies werk in ons waakbestaan
    Schort kan je ook wijzen ook op jezelf beschermen.
    Het pistool kan staan voor onderdrukte angst.
    Café: is het een bekend café waar je vaker komt symboliseert het aangename ontmoetingen met vrienden/geliefden
    Is het café onbekend dan kun je te maken krijgen met tijdelijke tegenvallers.
    Het plein is het centrale punt waarop onze levenswegen uitkomen en waar wij anderen ontmoeten.
    Het is het symbool van onze geest, weten we welke richting we moeten gaan hebben we weinig moeite de juiste keuze te maken in ons waakbestaan.

    #71001
    Profielfoto van: felice2felice2
    Lid

    dank je wel, vooral je uitleg over het plein vind ik belangrijk: ik had de hele tijd het gevoel dat dat de kern van de droom was.
    het was me niet duidelijk of ik het cafe kende of niet, het cafe waar de mannen later zaten kende ik niet

    #71217
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik moest iets doen boven een trapgat (wat weet ik niet precies, maar het had iets met mijn schoonvader te maken). De enige manier om er te komen was via een aantal smalle richeltjes. Bij het laatste richeltje verloor ik mijn evenwicht waardoor ik dreigde in het trappengat te vallen. Via een sprong op een lager gelegen richeltje wist ik mezelf te redden. Ondanks aanmoedigingen van mijn partner besloot ik eerst uit te rusten alvorens ik het nog een keer zou proberen.
    Even later liep ik in alleen een slipje door het huis, waarom weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn borsten een paar cupmaten groter waren dan in het echt.
    Later was mijn partner de voordeur en kozijnen van de winkel (we hebben helemaal geen winkel) aan het schilderen, toen er een jongetje in een trapauto langskwam, die maar bleef botsen tegen de net geschilderde deurpost. Ik pakte hem op met trapauto en al en zette hem op zijn kop neer en duwde hem om de hoek. Ik vond het toch wel een beetje zielig, dus heb ik hem weer rechtop gezet. Nadat ik terug om de hoek was gelopen naar de winkel hoorde ik hem onbedaarlijk huilen.

    #71218
    Profielfoto van: felice2felice2
    Lid

    je zoekt je evenwicht en weet het met moeite te bewaren. Het alleen in je slipje lopen laat je kwetsbaarheid zien. Misschien zijn die extra cupmaten een cadeautje om dat goed te maken?
    je partner lijkt bezig de boel op te knappen, maar jouw innerlijk kind lijkt roet in het eten te gooien. Je zet je innerlijke kind ruw opzij, maar daar krijg je spijt van. Het lijkt alsof je droom je wil waarschuwen daar liefdevoller mee om te gaan.maar de echte droomduidster is Marith

    #71219
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Wat Felice al aangaf over evenwicht is juist.
    Het wachten op de richel wil zeggen dat jij er nog niet uit bent hoe je in een bepaalde situatie te gedragen.
    Het bijna vallen staat voor bepaalde standpunten (van kou of anderen) die bij jou en of anderen weerstand kunnen oproepen.
    Loop je zonder kleding en vallen je borsten op dan ben je ergens bang voor, at je iets niet in de hand hebt.

    De winkel geeft aan jezelf beter te leren kennen en te kijken wat JIJ nodig hebt.
    Wanneer jij iemand ziet verven kan dit staan om dingen voor jou verborgen proberen te houden.
    Het kind is idd je innerlijke kind en die heeft zich genoeg laten wegvegen (schokkende gebeurtenis(sen)
    Zijn/jou levenswijze botsen met anderen.
    Het vraagt om liefdevolle aandacht Irene.

    #71225
    Profielfoto van: felice2felice2
    Lid

    dank je voor deze aanvulling!

    #71227
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Graag gedaan hopelijk kunnen jullie er wat mee.

    #71244
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik hoop het ook.

    #71819
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik droomde dat ik met mijn vriendin naar mijn tante in Nieuw Zeeland ging. En kwam er achter
    dat ik mijn toilettas vergeten was. Dus dat ik even richting de etos moest om tandpasta, tandenborstel,
    shampoo en haarverzachter te halen.

    #71820
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Goed dat je de vergeten artikelen benoemd….
    Het naar een tante gaan (ver bij je vandaan) staat voor de waarde van familiebanden…
    Tante kan ook aspecten leuk of niet leuk in jezelf vertegenwoordigen.
    De vergeten shampoo/creme staat voor het willen vasthouden van oude gewoontes.
    En… laat je niet leiden door ijdelheid maar door het gezonde verstand.
    De vergeten tandenborstel symboliseert dat het veel energie kost iets te behouden wat je veel waard is.
    Tandpasta dan wil jij jezelf beschermen tegen angst en pijn.

    #71827
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik moet ook weer eens nodig gaan dromen en zee vast houden, zodat ik ze kan opschrijven. Ik vind die duidingen van Marith heel waardevol.

    #71863
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik droomde dat ik de trap naar beneden afliep, de hond sprong vier treden om hoog ( dat ging heel makkelijk ) ik gaf hem een zacht duwtje, zodat hij naar beneden viel, maar keurig op zijn pootjes terecht kwam. En ik was een beetje boos op hem: ik vond dat hij gevaarlijk deed met dat hoge springen en hij weet best dat hij eten van me krijgt, ook als hij niet tegen me opspringt

    #71870
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het afdalen van de trap verwijst naar onderliggende gedachten en/of het afdalen naar je onbewuste.
    De hond staat voor jou loyaliteit intuïtie en trouw ….
    Je hoeft geen gekke sprongen te maken voor (geestelijke) voedsel.
    Grappig je zegt het zelf.

    #71882
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank je wel: de trap begreep ik, maar ik begreep niet waarom ik de hond afwees..

    #71998
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik lag in mijn eigen bedje, een vriendin van me kwam de kamer in en legde haar hand even op mijn hoofd. het voelde allemaal heel rustig en prettig: een echte feel-good droom

    #72008
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik werd halverwege de nacht wakker en bedacht me dat ik de droom moest onthouden, dat is helaas niet gelukt, maar ik beloof beterschap.

    #72038
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    ik lag in mijn eigen bedje, een vriendin van me kwam de kamer in en legde haar hand even op mijn hoofd. het voelde allemaal heel rustig en prettig: een echte feel-good droom

    De hand staat in deze voor de/je zorgende kant

    #72041
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank je wel, dat wist ik niet

    #72172
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We zaten met een grote groep in de bus, maar we stapten bij de verkeerde halte uit. Iedereen ging rennen om de volgende halte te halen, maar ik voelde me niet zo lekker en rende niet mee.

    #72174
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Bus is openbaar vervoer en meestal betekent dat de levensreis van jezelf.
    De medereizigers zijn delen van je eigen karakter… (jou eigen persoonlijkheid)
    Een bushalte/station kan je zien als een tijdelijke stop/rust plaats….of een nieuwe opstapplaats om een andere richting in te gaan betreft je leven.

    Samen gevat: Deel van jou wil snel vooruit en gaat/rent maar door … ander deel zegt even pas op de plaats ….

    #72178
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dat klopt denk ik heel erg goed.

    #72195
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dat klopt denk ik heel erg goed.

    (Y)

    #72213
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik zag een klein jongetje jaartje of 5 uit mijn werkkamer komen terwijl ik in de badkamer bezig was.
    Hij liep regelrecht naar mijn slaapkamer.
    Ik dacht even kijken wat hij in mijn werkkamer deed… hopelijk is hij van mijn pedicure spullen.en vloeistoffen afgebleven.
    Hij had een flesje olie uit Indonesië ? en was zijn ontblote bovenlichaam aan het insmeren.
    Hij knoeide daarbij op de vloerbedekking en dat vond ik niet leuk en wilde het flesje afnemen.
    Het kind was sterk en ik riep mijn man die beneden was om hulp ….
    Ik werd wakker van het roepen…..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.