25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #91029
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith, heel verhelderend en ik denk ook dat het wel klopt.

    #91105
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik betrok net een voor mij onbekend appartement. Ik stoorde me een beetje aan de inkijk vanaf de gemeenschappelijke binnengang. Er liepen daar allerlei studenten en dergelijke rond. Op een gegeven moment komt er een hele groep studenten binnenlopen, om me wegwijs te maken. Sommigen gingen ook gewoon gebruik maken van mijn badkamer. Ik vond het wel een beetje vreemd, maar de sfeer voelde niet onaangenaam.

    #91110
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het appartement staat voor je eigen wezen/ in deze een deel wat nog helemaal jij is.
    De gemeenschappelijke gang + nieuwe appartement vertelt je dat je op weg bent naar een nieuwe situatie in je leven maar je nog net niet helemaal durft open te stellen.
    Een andere uitleg is dat je hart en gevoel bijna klaar zijn om te kunnen gaan veranderen om een nieuwe weg in te slaan.
    De studenten vertellen je dat je veel waarde hecht aan kennis.
    De badkamer staat voor het wegwassen van een moeilijke periode.
    Hier mag je je schaamte los laten en afleren van oude gewoontes ideeën en negatieve dingen uit je huidige leven.
    Je mag dit delen met anderen ook al is dat moeilijk, vreemd is het niet.

    #91309
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik liep door mijn geboorte dorp. Toen ik op een pleintje kwam werd ik lastig gevallen door een vrouw en later ook nog door meerdere mannen. Ik wist de weg niet meer maar wist me uit de voeten te maken door ergens binnen te gaan. Hier waren mensen, die me wilde helpen. Ik mocht achterop de brommer van een man, maar in plaats van me terug te brengen naar mijn auto zette hij me weer af op hetzelfde pleintje waar ik was lastig gevallen en waar ik opnieuw belaagd werd.

    #91310
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    O Irene ik ben geen droom aanduider maar volgens mij is dit een terug kerend iets waar je nog mee moet leren omgaan?.

    #91311
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het lopen in je geboorte dorp vertelt je over je jeugd/kindertijd.
    Mogelijk maak je nu iets mee/herinnert iets je in het nu aan die tijd.
    Het pleint vertelt je over de behoefte van meer stabiliteit ….
    Andere uitleg is je beperkt voelen in je te uiten.
    Het lastig gevallen worden en de situatie uit de voeten gaan vertelt je over je kwetsbaarheid van onopgeloste/weggestopte emoties.
    Het is nog steeds een obstakel.
    Het terug mee rijden op de brommer vertelt over verlangen naar vrijheid maar dat kan niet door te ontsnappen uit een situatie zonder je verantwoordelijkheid te nemen.

    #91449
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik weet alleen maar dat er een overstroming in voor kwam, gelukkig is iedereen gered

    #91469
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    grappig: ik heb in mijn dromen weer een huis dat ik “herken” Dat heb ik wel vaker, dat ik droom van een huis en dat ik weet , daar ben ik eerder geweest

    #91480
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    ik weet alleen maar dat er een overstroming in voor kwam, gelukkig is iedereen gered

    De overstroming vertelt je dat je emotionele problemen aandacht nodig hebben.
    Ze moeten worden uitgesproken en onderzocht.
    Je hebt gevoelens van negatieve emoties te lang opgekropt .
    Je benoemd ” iedereen is gelukkig gered” wat je vertelt over je angst dat je geliefden zomaar zouden kunnen verdwijnen /verloren gevoel ervaren.

    #91481
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    grappig: ik heb in mijn dromen weer een huis dat ik “herken” Dat heb ik wel vaker, dat ik droom van een huis en dat ik weet , daar ben ik eerder geweest

    Een huis vertelt je over je ware ik, je hart je ware zelf, je geest ziel en karaktereigenschappen.
    Het steeds terugkeren naar een huis wat je kent vertelt je over je verleden…. Je mag oude gewoontes loslaten.

    #91487
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    De overstroming vertelt je dat je emotionele problemen aandacht nodig hebben.
    Ze moeten worden uitgesproken en onderzocht.
    Je hebt gevoelens van negatieve emoties te lang opgekropt .
    Je benoemd ” iedereen is gelukkig gered” wat je vertelt over je angst dat je geliefden zomaar zouden kunnen verdwijnen /verloren gevoel ervaren.

    dank je dat is een heel mooie en herkenbare verklaring

    #92434
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik droomde niet. maar toen we vanmorgen aan het ontbijt zaten vertelde manlief: “Ik droomde dat er een aap in de tuin zat, die ik verzorgde. Daar kwam een emoe bij,Die zorg nam jij op. Ik vroeg me even af of een aap en een emoe wel samen in de tuin konden. Maar het was geen enkel probleem.”
    Toen vroeg ik hem of dat verzorgen van die aap hem goed was afgegaan. Hij keek me verbaasd aan en zei: natuurlijk! dat ging vanzelf…

    #92438
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het dromen over dieren komt heel vaak voor.
    In de meeste dromen staat de verschijning van dieren voor onze eigen behoeften of karaktertrekken… onze ‘wilde/natuur’ kant.

    Aap staat voor teleurstelling tegenslag maar ook voor valsheid en ondeugendheid die op dit moment voorkomen in je leven.
    Een andere uitleg is dat je meer je wilde kant naar voren mag laten komen en dan m.n. je seksuele gevoelens.
    Ook heeft het kinderlijke fascinerende deel van je karakter meer aandacht nodig.

    Emoe vertelt je dat je de werkelijkheid niet onder ogen ziet en/of een situatie niet wil/kunt accepteren.

    #92442
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel Marith, dat zet me aan het denken. En dat is altijd goed!

    #92476
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank je wel Marith, dat zet me aan het denken. En dat is altijd goed!

    Was manlief ervan op de hoogte dat jij zijn droom hier plaatste?
    Ik hoop het zo want anders ben ik hier dus behoorlijk de fout ingegaan.
    Ik had je dit eerst moeten vragen….

    #62334
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    tuurlijk wist hij dat ! Ik ga toch niet zomaar zijn dromen openbaar maken.
    En je uitleg heb ik hem vertelt, hij was echt verbaasd dat er zoveel in een droom kon zitten

    #127393
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was me aan het aankleden in een kamer waar allemaal mensen in en uit liepen. Ik liep niet in mijn ondergoed, maar was in mijn pantylade een passende panty aan het zoeken. Ik kon niet goed beslissen: een dunne, een dikke, welke kleur, een nieuwe uit de verpakking of toch een die ik al vaker had gedragen. Ik hoorde ineens heel veel lawaai en ik keek uit het raam. Ik zag een groot vliegtuig heel laag over het huis vliegen. Ik was bang, maar ging toch naar buiten. Daar zag ik dat er twee vliegtuigen waren die op elkaar aan het jagen waren. Het was heel druk op straat en even later waren beide vliegtuigen in de straat geland. De piloten werden in bedwang gehouden door de menigte. Ik hield me bezig met de vrouwelijke piloot.

    #127402
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Irene ik heb mijn best gedaan een zo helder mogelijk uitleg te geven.
    Is het niet duidelijk hoor ik het graag ….

    Je slaapkamer vertelt je over je persoonlijkheid je pure ik.
    Aankleden vertelt je over de manier zoals je zou willen overkomen betreft emoties gevoelens problemen …. Je wil laten zien wie je werkelijk bent.
    De panty staat voor bescherming de manier waarop jij op aarde staat.
    Maar een panty kan ook vertellen dat je in een negatieve situatie terecht kan komen van verleiding of oneerlijke handelingen.
    Vliegtuig vertelt je over de weerspiegeling van je innerlijke gevoelens, je bent zelf de projectie op het vliegtuig en alles wat je meemaakt en voelt.
    Je ervaart in je dagelijkse leven strijd, obstakels, problemen, emoties en gevoelens die je wilt overwinnen.
    Het bezighouden met de vrouwelijke piloot vertelt je dat je bewust bezig bent controle te krijgen over de bestemming in je leven.

    #127403
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith.

    #127406
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    wat een mooie en heldere uitleg Marith, dank je

    #128069
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    het was een beetje vaag deze droom. Ik was in een groot huis, een prettig huis. heel veel mensen wilden er graag blijven, dat vond ik prima.
    op een gegeven moment ontdek ik dat de keuken vuil is. Van dat verborgen vuil dat je pas ziet wanneer je iets oppakt. Ik merk dat ik daar van schrik. ik ga proberen dat schoon te maken en vraag anderen mee te helpen. Dan word ik wakker

    #128140
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Een huis vertelt je over een project, een spiegeling van je ware ik, hart ziel…………
    Mensen komen graag naar je huis (bij jou) voelen zich geborgen.
    Keuken vertelt over veranderingen creativiteit ontdekken en vernieuwing.
    Een keuken kan ook staan voor dagelijkse sleur gewoontes die doorbroken moeten worden.
    Het (verborgen) vuil vertelt dat je nog niet alles op orde heb en daarbij hulp kunt gebruiken.

    #128196
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank je! je hebt gelijk waar het dat verborgen vuil betrof, alleen dat had ik zelf niet door!

    #128237
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    dank je! je hebt gelijk waar het dat verborgen vuil betrof, alleen dat had ik zelf niet door!

    :good:

    #130303
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik lag in bed en keek door plafond/dak heen het luchtruim in.
    Zag boven mij een Drone en rechts boven van mij een gevechtsvliegtuig.
    Later was ik buiten en wilde naar huis maar werd in de kraag gegrepen en richting huisartsenpost geleid.
    Bij het wakker worden speelde in mijn hoofd dat ik mijn lichaam onbemand had achtergelaten.
    Denk dat het iets met verleden week te maken heeft maar kom zelf niet tot een eindconclusie. :scratch:

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.