25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #83714
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Owja dat kan helemaal kloppen…..

    knuffel

    #83748
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Even kijken of ik nog wat inzicht erbij kan krijgen.

    Ik loop naar buiten en zie voor onze schuurdeur een klein meisje zitten die met een kitten speelt.
    Ik zie 4 kittens en neem zelf een grijsje op de arm eentje die zich tegen mijn benen vleide.
    Twee kittens zijn iets ondeugender spelen en rennen in de schuur en maken dan een rommelend geluid.
    Dan zie ik een heel klein muisje door de schuur naar buiten rennen en schrik ervan en word wakker
    Ik ben best behoorlijk bang van muizen……

    #83761
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    een lieflijk plaatje: buiten, een kind dat met jonge katjes speelt, zelf spelen met kittens…
    een schuur symboliseert talenten dit je wel hebt, maar onbenut laat.
    Het aardige is dat kittens een teken zijn van geluk dat zich aan het ontwikkelen is, soms ook voor vrouwelijke kanten die tot bloei kunnen komen.

    Het is niet raar dat je van de muis schrikt: een muis attendeert je op situaties die je uit de weg gegaan bent. Confrontaties die je beter aan kan gaan, omdat ze veel minder eng zijn dan ze lijken.

    #83764
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank je wel Felice.
    Zat zelf nog te denken
    De schuur staat voor het gevoel in het onderbewuste…
    De muis die zo snel is bezorgd mij angst/stress……
    Er is (onbewust) angst controle te verliezen ….

    #83767
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ja dat vind ik niet zo raar: want de muis zegt : ga de confrontatie maar aan, en dat is eng…dan geef je de zaken toch uit handen..dan kan je ( het hoeft niet ) de controle verleizen.
    maar persoonlijk vind ik het veel belangrijker dat je droom zegt: je kan meer dan je denkt, en kijk…je bent het al aan het ontwikkelen.
    De katjes staan voor geluk en er waren veel meer kittens dan muizen!

    #83785
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik heb het niet gedroomd, maar misschien ga ik dat vannacht wel doen.

    #88935
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Een oud collega vertelde me dat hij en zijn vriendin graag kinderen willen: zoveel als ze kunnen krijgen. maar het lukt niet, ze zijn zoals hij zegt: verwende kinderen.
    Dan ben ik in een sporthal ( de collega is gymdocnet) de sporthal is verlaten en donker ( het lijkt een beetje op een ruimte die ik gisteravond laat in een griezelfilm zag die manlief en zoonlief zaten te bekijken)
    Er ligt glas op de vloer, dat vind ik gevaarlijk met blote voeten, ik stuur de leerlingen ( stoere knullen van een jaar of 18 ) weg en wijs een groepje aan om het op te ruimen.

    Dan zit ik in een trein, met de collega, die kinderen wil, op weg niet iets officieels ( ik weet nu niet meer wat ) Even later zijn we aan het fietsen. tot twee keer komen w eiemand tegen die naar de Keizerweg vraagt. We zetten de fietsen neer, inmiddels is er een collgega bij gekomen die ik vaag ken,we maken ons zorgen: moeten de fietsen op slot?
    Dan staan we voor een rode deur, met allemaal kleine raampjes. Het zijn drie huizen op een rij, dit is het middelste.Ik herken dit huis onmiddelijk als het huis van mijn collega en vriend Ton ( mijn collega drama destijds en nog steeds een heel goede vriend ) In het echt heeft hij trouwens een heel ander huis.

    Daar stopt de droom

    #88941
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Kinderen geven je innerlijke kind weer.
    Verwende kinderen krijgen vaak niet wat echt belangrijk is
    Richt je in deze op wat ze nodig hebben namelijk liefde.

    Het glas vertelt je dat jij je vaak door kleine dingen van de wijs laat brengen.
    De gymzaal vertelt je dat je dat wat je kortgeleden geleerd hebt hier mag toepassen.
    Je stuurt je stoere mannelijke deel weg en wijst een ander deel in jezelf aan om de scherven op te ruimen.
    Waarom doe je het niet zelf? Of samen ?

    De collega zijn karaktereigenschappen zijn belangrijk voor je om iets te behalen. (Zelfreflectie)

    De trein vertelt je over de innerlijke en uiterlijke reis die je wil maken Â…. groei ontwikkeling , jij bepaalt wanneer je uitstapt.

    Het fietsen vertelt je over een nieuwe/andere manier van ontwikkelen een andere collega voegt zich toe en ook de eigenschappen van deze collega zijn belangrijk voor je ontwikkeling.

    Keizer(weg) vertelt je dat mogelijkheden tot vriendschappen vele wegen kent.
    Een andere uitleg is dat liefde in het leven heel belangrijk is liefde voor jezelf en je omgeving.

    De rode deur vertelt je over je persoonlijke grens van je hart een deur die je zelfstandig open en dicht kan doen zowel voor jezelf als voor anderen .
    Open je hart voor nieuwe kansen.

    #88942
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik moet ook nodig weer eens dromen gaan onthouden!

    #88955
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel lieve Marith, voor je enorm uitgebreide toelichting: daar kan ik veel mee al zijn er zaken waar ik over na moet denken. Vooral de betekenins voor mij van de deur: ik zie hem zo nog voor me, dus hij moet belangrijk zijn.

    Grappig maar ik weet nog waarom ik de stoere jongens wegstuurde: ik was bang dat ze het niet goed zouden doen, en zelfs nog meer kapot zouden maken.
    Ik kon niet blijven omdat ik verder moest…

    Ik ben je erg dankbaar, want vooral de trein vult een puzzelstukje aan

    #89634
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik kom er vandaag niet helemaal uit voor mezelf …

    Ik had mijn auto inpandig bij een eetgelegenheid geparkeerd.
    Als ik terug bij de auto kom staat het rechter voorportier stukje open terwijl ik tegen mezelf zeg die had je toch afgesloten?
    Zie dan dat de achterbank van de auto en ook de spulletjes die ik speciaal in het kofferbak had gelegd zodat niemand het kon zien waren weggenomen.

    #89641
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Je hebt je auto even geparkeerd: even rust …
    Er gaat een deur open: een nieuwe kans
    De achterbank is vaak het symbool ( zeker als je erop gaat zitten ) staat symbool voor je gevoel dat je veel door anderen laat vertellen wat je moet doen.
    Jij hebt die bank weggehaald ( alles wat er in je droom gebeurt doe je immers zelf.) daarbij wat zaken verloren gegaan, zaken die je dierbaar waren of die je in ieder geval niet met iedereen deelt. ( je hebt ze tenslotte in de kofferbank verstopt)

    Een andere uitleg zou kunnen zijn: vernielde auto, je hebt het gevoel dat je leven overhoopt gehaald wordt, maar gezien de rest van je droom denk ik dat je droomt van rust en nieuwe kansen

    #89657
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Oh Felice dank je wel.
    Nu is het lastige stukje mij ook duidelijk.

    Idd is er even rust nu betreft mijzelf.
    Het wegnemen van de achterbank geeft meer ruimte/ de kofferbak wordt groter zeg maar.
    De kofferbak is een weerspiegeling van je hart wat je erin stopt zijn je lasten wensen en dromen.
    Deze zijn nu even weg/hoef me er even niet mee bezig te houden omdat ik aan rust toe was….
    (vrij van therapie)

    #90632
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik zag de vader van mijn dochter op een rommelmarkt. Het was een mooie rommelmarkt, op een plein met bomen. Het lijkt wel een stadje in Frankrijk.Ik dacht: laat hem maar lopen.
    op een gegeven moment zie ik hem naar de toiletgebouwen gaan, mooie witte gebouwtjes. Ik belsuit hem op te zoeken en te zeggen dat hij me op zijn minst wel eens mag bedanken: ik heb ons kind goed opgevoed. Hij is weg. In mijn droom weet ik zeker dat hij me heeft gezien en voor me wegloopt.

    Even later ben ik in mijn ouderlijk huis: dat wil zeggen het huis waar ik ben opgegroeid. Tot mijn stomme verbazing zie ik de vader van op de straat voor het huis staan. Zelfs in mijn droom ben ik verbaasd over hoe helder ik mijn oude huis zie. en ik ben verbaasd over het feit dat P.( zo heeft hij ) zomaar ongevraagd hier komt. P heeft een vriend bij zich.
    Dan gaat het raam in het huis naast het onze open en begint de tante van P. heel hard te roepen en te klagen.
    Ik ben verbaasd.

    Daar stopt de droom

    #90741
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik was in Frankrijk bij vrienden. Hoewel het de vrienden waren die inderdaad een huisje hebben in Frankrijk, was het huisje heel anders.
    Water speelde een belangrijke rol, en niet zozeer water zelf als wel het feit dat het dorpje overstroomd was geweest.Ik wees een van mijn vrienden erop dat hij een betere telefoon moets kopen, hij kon zijn partner niet bereiken. Daar werd hij een beetje nijdig om

    #90806
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik zag de vader van mijn dochter op een rommelmarkt. Het was een mooie rommelmarkt, op een plein met bomen. Het lijkt wel een stadje in Frankrijk.Ik dacht: laat hem maar lopen.
    op een gegeven moment zie ik hem naar de toiletgebouwen gaan, mooie witte gebouwtjes. Ik belsuit hem op te zoeken en te zeggen dat hij me op zijn minst wel eens mag bedanken: ik heb ons kind goed opgevoed. Hij is weg. In mijn droom weet ik zeker dat hij me heeft gezien en voor me wegloopt.

    Even later ben ik in mijn ouderlijk huis: dat wil zeggen het huis waar ik ben opgegroeid. Tot mijn stomme verbazing zie ik de vader van op de straat voor het huis staan. Zelfs in mijn droom ben ik verbaasd over hoe helder ik mijn oude huis zie. en ik ben verbaasd over het feit dat P.( zo heeft hij ) zomaar ongevraagd hier komt. P heeft een vriend bij zich.
    Dan gaat het raam in het huis naast het onze open en begint de tante van P. heel hard te roepen en te klagen.
    Ik ben verbaasd.

    Daar stopt de droom

    Ik zal proberen de droom te duiden.
    Als je op een rommelmarkt bent zegt dit dat je oude/eerdere ervaringen aan het recyclen bent.
    De witte wc gebouwen staan hier voor de kille koude kant.
    Op die manier loskomen van emoties zo zie jij je ex.
    Het ouderlijk huis staat voor het ophalen van oude verdrongen herinneringen die je aan het verwerken bent of waar je nog hinder van hebt.
    Het schreeuwen en klagen staat voor onderdrukte woede dat hoognodig geuit moet worden.

    #90807
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik was in Frankrijk bij vrienden. Hoewel het de vrienden waren die inderdaad een huisje hebben in Frankrijk, was het huisje heel anders.
    Water speelde een belangrijke rol, en niet zozeer water zelf als wel het feit dat het dorpje overstroomd was geweest.Ik wees een van mijn vrienden erop dat hij een betere telefoon moets kopen, hij kon zijn partner niet bereiken. Daar werd hij een beetje nijdig om

    Het huisje staat symbool voor jezelf…
    Water staat voor gevoelens en emoties.
    De overstroming kun je zien als het vrijkomen van onderdrukte emoties en gevoelens die afgevoerd moeten worden.
    Telefoon staat voor berichten uit je onbewuste.
    Kan je iemand slecht bereiken is het zaak beter naar je innerlijke stem te luisteren.
    De nijdige reactie staat voor je eigen boosheid die je nog niet bewust bent.

    #90808
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel Marith, je het was dat stilstaand water waar ik maar niet uit kwam.
    Dat dat witte toiletgebouw voor klite staat, verbaasd me niet : zelfs in mijn droom was ik verbaasd over hoe klinisch dat gebouwtje was..

    Beter naar mijn innerlijke stem luisteren: dat klopt! de volgende dag heb ik 2 mensen aangesproken, waarvan ik vond dat ze het er naar mij toe bij lieten zitten.En het hielp nog ook…

    #90976
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik weet alleen dat de kleur bruin een rol speelde. En bruin speelgoedbeertje, twee dunne loden pijpjes die uit een muurtje staken en een bruine ketting, eiegnlijk meer een halssierraad: heel breed, bruin met prachtige bruine stenen

    #90988
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Bruin is een oerkleur en de kleur van de aardeÂ… dicht bij jezelf

    Het speelgoedbeertje vertelt je over kinderlijk gedrag naar het verleden maar ook dat je behoefte hebt aan lief te hebben en een arm om je heen wil voelen.

    Koper in je droom vertelt over de helende kracht van het innerlijke gevoel en van de emoties .
    De koperen pijpjes kan je zien als afvoer van je eigen emotionele opgetrokken muur(tje)

    Ketting vertelt je dat je ergens van los wil komen, een oude situatie, routine, denkwijze of mogelijk een relatie die je al lang met je meedraagt.

    De bruine stenen vertellen je over kracht en niet te vergeten de verbinding met de natuur
    een andere uitleg over stenen vertelt je over schuldgevoel naar anderen toe maar ook naar jezelf.

    #91020
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ach Marith: wat een prachtige uitleg: ik krijg er tranen van in de ogen…Dank je wel…

    #91021
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We waren op zoek naar een groot huis in een drukke stad, toen we dat uiteindelijk hadden gevonden gingen we met de auto op pad. Ik reed per ongeluk door rood licht rechtsaf, op de parallelweg kwam een grote groenblauwe vrachtauto op ons af, die ik nog net wist te missen, hoewel er op de voorkant een groot uitsteeksel op zat.

    #91022
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Deze droom Irene weerspiegelt de reis van je leven ….
    De manier van hoe je op zoek bent naar het huis/jezelf vertelt je hoe je in het leven staat wat je hebt bereikt, wat je allemaal hebt meegemaakt en wat wil je voor de toekomst.

    De drukke stad vertelt je van de behoefte aan warmte geborgenheid sociale contacten.
    Een andere uitleg is dat je je hart liefde jeugd en/of je persoonlijke grenzen openzet of juist afsluit.

    Rood licht is een waarschuwing voor temperament of passie die je niet in de hand hebt.

    Vrachtwagen vertelt je over langzame vooruitgang richting je wensen/dromen met veel bagage aan opgekropte emoties.
    Het net kunnen ontwijken van de vrachtwagen vertelt je dat jou doelen in conflict kunnen staan met die van anderen
    Zie het uitsteeksel als een vork.
    Waarschuwing neem niet te veel hooi (tegelijk) op je vork.

    De secondaire weg vertelt je dat het niet altijd vanzelfsprekend is dat je met gemak de eindstreep van je innerlijke reis (be)haalt.

    #91027
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Dat iemand mijn keel dicht kwam knijpen met 2 handen.

    #91028
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Als iemand in je droom je keel dichtknijpt vertelt dit je dat iemand je belemmert om te zeggen wat je zou willen zeggen.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.