25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #77700
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik was in een kleine tuin en sloeg een wesp uit de lucht. landde in het zand waar gaatjes in zaten. Uit de gaatjes kwamen een heleboel wespen, die ik allemaal uit de lucht sloeg zonder gestoken te worden. Ik bedacht manieren om het nest uit te roeien. Ik overwoog ze te verbranden, maar zag daar vanaf omdat het nest vlakbij een boom was.

    Een wesp vertelt over samenwerken en vruchtbaarheid.
    Daar tegenover staat kwade gedachten die de overhand kunnen nemen….
    Het wegslaan van de wesp(en) vertelt dat je niet bang bent van je af te slaan en op durft te komen voor je rechten.
    Je laat niet (meer) de negatieve emoties problemen en gevoelens toe die je vooral innerlijk pijn doen.
    De boom in deze droom (vermoed ik) staat voor hoop groei en verlangen en mogelijkheden in je leven.
    Een andere uitleg is dat je bezig bent met je persoonlijke ontwikkeling en innerlijke wijsheid.

    #77735
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith, zoals gewoonlijk klopt het helemaal.

    #78018
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik droomde van een huis, ik was daarbinnen, de bewoners vertelden mij dat het bijzondere van hun huis was, dat in de oorlog de bewoners konden vluchten via het riool, in het toilet.
    Ik keek in de rioolpijp, die helemaal schoon was, en zag daaronder zandgrond, ik begreep dat je dan weg kon komen, maar het leek me wel een hele sprong.

    #78031
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het huis staat voor jezelf zoals ook de mensen die je vertellen hoe ze konden vluchten in tijd van oorlog
    Oorlog vertelt je over innerlijke woede, angsten, conflicten, chaos die je ervaart/ervoer.
    Toilet/riool vertellen je dat er behoefte is deze dingen los te laten en te laten gaan.
    Het lege riool geeft aan dat je de mogelijkheid hebt om naar de dingen uit het verleden te kijken…..
    Nog een andere uitleg isl… je openstellen voor nieuwe interesses en activiteiten.
    Het zand geeft je hierbij een stevige basis….

    #78035
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    die van dat lege riool, is een heel mooie Marith, die had ik niet gezien, daar bleef ik over puzzelen…

    Maar als je het zo zegt, zie ik ook wat het een en ander met elkaar te maken heeft:
    de herinnering aan de angst en woede is er, maar er is ook de mogelijkheid om los te laten en nieuwe dingen te gaan ondernemen.

    dank je wel voor deze uitleg!

    #78041
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Graag gedaan Felice

    #78532
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik kwam als eerste aan in een groot landhuis, waar ik werd rondgeleid. Later kwamen er ook collega’s en maakte ik me druk dat er zoveel rommel werd gemaakt en dat er zomaar pakjes werden weggelegd terwijl we toch keurig inbakjes hadden staan. Iemand merkte op dat er mensen door de tuin liepen, die daar niet hoorde. Ik ging naar buiten om de vrouwen met kinderen erop te wijzen dat ze op de weg moesten blijven en niet door de tuinen mochten struinen. Er kwam een agressieve groep jongelui achter de mensen van buitenlandse afkomst aan en de vrouwen en kinderen vluchtten van ons erf af, terwijl ik weer naar binnen ging en de sloten ging controleren. Het ging heel hard regenen en de jongelui schuilden onder onze partytent, waar al snel veel water op bleef staan. IK zei tegen een collega, dat zodra het droog was we dat water eraf moesten laten lopen. Even later was het droog en waren de jongelui vertrokken. Ik ging naar buiten om het water van de partytent af te laten lopen, maar die was inmiddels afgebroken door een collega.

    #78541
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Landhuis… is de spiegeling van je ware ik, ziel hart etc……
    Collega’s vertellen je dat bepaalde eigenschappen van deze personen op dit moment belangrijk zijn om iets te behalen…..
    De pakjes die collega’s meebrengen vertellen je dat je iets onverwachts te wachten kan staan…
    Waar je hard voor gewerkt heb wordt beloond.
    Het ordenen van de pakjes vertelt je dat je je bewust bent van de transformatie naar iets nieuws.

    Vrouwen en kinderen die van de weg raken vertellen je over je eigen afhankelijke onschuldige kant.
    Het is best moeilijk om voor jezelf te zorgen en eigenlijk je eigen moeder te zijn.
    Je bent opzoek naar geborgenheid….
    De agressieve jongeren staan haaks tegenover je angst/ onmacht… je loopt weg en sluit de boel af.
    Beter is mee te gaan in de dader rol zodat je meer zeggenschap krijgt.
    Niet dat je agressief moet worden maar elementen ervan toe-eigenen door bijvoorbeeld een gesprek te voeren en zo meer eigen kracht te voelen….
    Regenbui staat voor opruimen schoonmaken loslaten en wachten op betere tijd of mogelijkheid.
    Het vollopen van het dak van de tent kan ook staan voor de laatste druppel die de boel (emmer) laat overlopen.
    Andere uitleg voor de regen is de spiegeling reflectie van alle twijfels en de tranen die je huilt/gehuild heb(t).

    #78543
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Er waren 2 baby’s . Die hadden alletwee een schone luier nodig. We hadden maar 1 luier.
    De ander hadden we verzonnen kreeg zo’n broekje als luier om. Tot we overdag weer
    luiers konden kopen.

    Was de droom vergeten totdat ik reclame van luiers zag. Toen kwam die droom weer boven.

    #78546
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Een baby vertelt je over onschuld warmte een nieuw begin in je leven.
    Het vertelt je ook over vruchtbaarheid zowel in een relatie als in een nieuw project….

    Het verschonen van een baby vertelt je over behoefte aan afhankelijkheid en verzorging.

    #78547
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Landhuis… is de spiegeling van je ware ik, ziel hart etc……
    Collega’s vertellen je dat bepaalde eigenschappen van deze personen op dit moment belangrijk zijn om iets te behalen…..
    De pakjes die collega’s meebrengen vertellen je dat je iets onverwachts te wachten kan staan…
    Waar je hard voor gewerkt heb wordt beloond.
    Het ordenen van de pakjes vertelt je dat je je bewust bent van de transformatie naar iets nieuws.

    Vrouwen en kinderen die van de weg raken vertellen je over je eigen afhankelijke onschuldige kant.
    Het is best moeilijk om voor jezelf te zorgen en eigenlijk je eigen moeder te zijn.
    Je bent opzoek naar geborgenheid….
    De agressieve jongeren staan haaks tegenover je angst/ onmacht… je loopt weg en sluit de boel af.
    Beter is mee te gaan in de dader rol zodat je meer zeggenschap krijgt.
    Niet dat je agressief moet worden maar elementen ervan toe-eigenen door bijvoorbeeld een gesprek te voeren en zo meer eigen kracht te voelen….
    Regenbui staat voor opruimen schoonmaken loslaten en wachten op betere tijd of mogelijkheid.
    Het vollopen van het dak van de tent kan ook staan voor de laatste druppel die de boel (emmer) laat overlopen.
    Andere uitleg voor de regen is de spiegeling reflectie van alle twijfels en de tranen die je huilt/gehuild heb(t).

    Dank je wel Marith, ik heb je analyse met tranen in mijn ogen gelezen, maar ik kan er wel wat mee. Nogmaals dank.

    #78559
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank je wel Marith, ik heb je analyse met tranen in mijn ogen gelezen, maar ik kan er wel wat mee. Nogmaals dank.

    Sorry Irene wilde je niet in verlegenheid brengen.
    Wel goed te lezen dat je er iets mee kan.
    Knuffeltje.

    #78560
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Sorry Irene wilde je niet in verlegenheid brengen.
    Wel goed te lezen dat je er iets mee kan.
    Knuffeltje.

    Geen sorry, je hebt me niet in verlegenheid gebracht, maar me wel geëmotioneerd (wat goed is)

    #78583
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Ik heb ook meegelezen en idd heel mooi verwoord.

    #83321
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    we zitten in de auto. Manlief en ik voor, dochter achterin.
    We rijden door een dorpje/stadje door een laan met veel gras en bomen, langs de kant van de straat.
    ik zie de ex van mijn dochter lopen.
    Zij ziet hem ook en roept : ‘daar hebben we de jonge vader’ Ik vind dat heel erg dapper van haar, tijdens hun relatie heeft ze een miskraam gehad.
    Ik zie dat de ex het op een holletje zet en naar de ato komt.
    Manlief ziet dat niet en rijdt door
    ik word ongerust: dit is niet de bedoeling
    Keer om , vraag ik mijn man
    hij hoort me niet
    Terug ! schreeuw ik nu
    in plaats van om te keren slaat hij links af..en dan raken we verdwaald en tegelijk word ik wakker

    #83322
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dromen over een auto vertellen je over de innerlijke veranderingen, nieuwe kansen die je door nieuwe keuzes gaat ervaren.
    Tijdens deze veranderingen worden vaak je emoties, je relatie, je vragen, je sociale en psychische problemen bekeken en/of herzien.
    De auto vertelt je hoe ver je met de reis bent, of waar je naartoe gaat werken; het vertelt je dat wat je werkelijk wilt, je ware hart volgt de nieuwe richting.
    Je dochter op de achterbank zegt je dat je nog steeds dingen uit het verleden meeneemt.
    Je hebt die problemen nog niet goed opgeruimd/afgesloten.
    Oftewel ze wil je een zelfreflectiebeeld laten zien over het verleden zodat je bewust kan loslaten.
    Je man kan je hierbij niet helpen
    Je raakt verdwaald je bent op zoek naar vrijheid.
    Het kan ook betekenen dat jij je ergens voor schaamt of schuldig voelt.
    Je hoeft jezelf niet te straffen …. Geef jezelf maar een knuffel.
    :groepsknuffel::groepsknuffel::groepsknuffel:

    #83326
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel…ik geloof dat ik begin te begrijpen wat de droom me wil zeggen…
    Dat is wel heel erg prettig…

    #83486
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik droomde dat ik (klein) met blote voetjes in een nachtponnetje op een gang liep en zag dat er rook onder een deur uit een (slaap?) kamer kwam.
    Ik durfde niets te doen/ondernemen zeggen… te bang dat ik de schuld ervan zou krijgen.
    Werd voor het gemak maar snel wakker……
    Gelukkig kan ik dat laatste sturen….

    #83497
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    blote voetjes, het staat voor de onschuld en de speelsheid. Het is een bijna klassiek beeld van onschuld in je droom: een meisje in nachtponnetje op bloet voeten.
    De rook duidt op verwarring, op zaken die opgelost moeten worden. De rook komt uit een slaapkamer. Een slaapkamer staat voor aspecten van jezelf die je voor jezelf wil houden.Misschien ook voor aspecten in je leven waar je angstig van wordt. Niet voor niks ben je in je droom bang…

    #83500
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dankje ineens is me het duidelijk.

    #83501
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    daar ben ik blj om!

    #83510
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Soms heb je maar een klein zetje nodig, iets waar je zelf niet bij kan komen.

    #83682
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Dat er een dood stuk vee op de weg lag en ik het wel 3x gezien heb…..:maf:

    #83683
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het wil je attenderen op een bepaald aspect van jou dat onderdrukt wordt.
    Je kunt je emoties en wensen niet helemaal goed uiten.

    #83696
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Owja dat kan helemaal kloppen…..

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.