25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 306)
  • Auteur
    Berichten
  • #76099
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Roze : een roze bril, even niet de narigheid willen zien. Laarzen: tijd om stappen te zetten: dat blijkt want de schoenen staan leuker dan je dacht.
    Violeta: je trouwe hond, zij is heel belangrijk voor je. Moeten plassen staat voor loslaten…

    maar de echte droomduidster is Marith!!

    #76100
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik wil wel aanvullen….

    Je veranderd van rol, je kijkt nu anders tegen het leven aan waardoor je nieuwe inzichten krijgt.
    een andere uitleg nog je aanpassingsvermogen is groot je weet je steeds naar de situatie te schikken.

    #76177
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We waren in een soort zweefmolen, waarmee je op ski’s steeds op de sneeuw moest landen. Je moest dus zelf skiën, maar de sneeuw kwaliteit was erg slecht. Toch ging alles goed. Na afloop nog een gesprek gehad met de uitbater over de sneeuw kwaliteit en dt het voor minder geoefende skiërs waarschijnlijk toch wel heel lastig zou zijn.

    #76179
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    De zweefmolen geeft aan dat je boven je eigen verwachtingen bent uitgestegen maar je bent het nog niet de baas.
    Het zien/bemerken van de slechte sneeuw kwaliteit vertelt je dat je je verdrongen emoties bewust aan het worden bent en je bezig bent ze een plek te geven in je leven.
    Alles gaat goed (skiën) wat je vertelt dat je vorderingen maakt betreft het overwinnen van je beperkingen en moeilijkheden en los komt van je koude frigide innerlijke gevoel.
    Je gaat tot het uiterste.

    #76183
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dat klopt akelijk goed, dank je wel Marith.

    #76410
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We waren met een groep meiden uit eten. Ik moest een soort contract ondertekenen, maar ik wist niet zeker of ik dat kon naleven, omdat ik zwanger was. Ik heb trots mijn buik getoond en gewoon mijn handtekening gezet.

    #76417
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    We waren met een groep meiden uit eten. Ik moest een soort contract ondertekenen, maar ik wist niet zeker of ik dat kon naleven, omdat ik zwanger was. Ik heb trots mijn buik getoond en gewoon mijn handtekening gezet.

    Ik ben geen dromen expert maar volgens mij heeft dit te maken met iets overwinnen?

    #76423
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik ga daarin wel met je mee Puk. Ik zou zeggen: je overwint je aarzeling en laat een begin van een verandering zien ( er is nieuw leven op komst, maar het is er nog niet)
    Nu ben ik heel benieuwd naar wat Marith ervan zegt!

    #76429
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Eten… staat voor jou levensbehoefte
    Wanneer je zaadjes plant en ze goed verzorgd mag je oogsten.

    Bij het contract wat je tekent denk ik aan jou levensplan……
    Afspraken die je met jezelf maakt over de dingen die je zou willen ontwikkelen.

    Zwangerschap vertelt je dat een innerlijk of uiterlijk deel aan het ontwikkelen is.
    Een ander gegeven is het ontstaan van nieuwe ideeën wensen en/of doelen.
    Irene …. Je bent zelf de vrucht die je in je draagt geef het alle liefde/ voeding die het nodig heeft .

    #76633
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik heb veel gedroomd vannacht, maar niet veel meer dan flarden onthouden. Iets wat ik wel vaker droom dat er tanden uit mijn mond vallen of afbreken. Dat levert dan geen pijn, maar het is toch wel vreemd. Ik ben benieuwd het betekent.

    #76634
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Tanden die uit de mond vallen vertellen je over een niet goede gezondheid, stress en negatieve gewoontes die je niet de baas kan worden.
    Het kan ook staan voor schaamte en tegenslag.
    Samen gevat moeite om iets te laten slagen……….

    #76635
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dat klopt wel met mijn gevoel over afgelopen week.

    #76637
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Knuffel en houdt moed

    #76683
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    We waren in een kantoorachtige omgeving, er kwam in een ooghoek een elegante dame in een lichte jurk aan schrijden. Toen ze dichterbij kwam zag ik dat ze twee kunstbenen had, maar daar leek ze niet mee te zitten. Ik was even afgeleid doordat ik met mensen in gesprek was en toen ik daarna nog eens goed wilde kijken was ze verdwenen.

    #76686
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    kunstbenen: niet echte benen: je laat jezelf aan je omgeving niet zien zoals je bent..
    Het gesprek met anderen vind ik lastig te duiden
    de verdwijnende vrouw symboliseert angst mensen kwijt te raken, maar ook het gevoel dat je er alleen voor staat

    #76687
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Mag ik ?

    Het vanuit een ooghoek iets aanschouwen vertelt je over zelfbewustwording/ inzicht.
    Benen staan voor hoe je vooruit komt in het leven
    Heb je kunstbenen dan laat je je echte zelf niet zien.
    Je hebt meer ruimte nodig om je weg te kunnen gaan in het leven
    De lichte jurk vertelt je over pure vrouwelijkheid zonder beperkingen.

    #76688
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel Marith, jij mag altijd (ik leer heel veel van je).

    #77408
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ik droomde dat ik 2 kennissen tegenkwam, op een dijkje over het spoor in het stadje waar ik ben op gegroeid.
    Ze hadden vaag iets met mijn dochter te maken, wat wist ik in mijn droom niet precies.
    Die twee hadden twee heel lieve honden bij zich, die ze trainden als hulphonden, die mag je niet aaien, en dat deed ik dus ook niet.
    Het tweetal vertelde opgewekt dat de honden binnen kort naar hun nieuwe bazen zouden gaan.

    In het dagelijks leven is dochterlief bezig fondsen te werven ( crowdfunden) voor hulphonden en daar hebben we ook over zitten praten. Op facebook had ze ook een foto van het project ( inclusief hond) geplaatst. Maar de honden in mijn dromen waren heel anders.

    #77426
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het tegenkomen van de kennis(sen) …. Wil zeggen dat je je innerlijke kennis bij je draagt.
    Het kan ook een spiegeling zijn van verborgen /onderdrukte eigenschappen.

    De honden vertellen over loyaliteit maar ook over vriendschappen relaties en bescherming.

    Het wandelen op de dijk vertelt je dat je hart en grens aan het controleren bent, waar kun je nog verbeteren en waar kun je meer ruimte creëren …
    en wat ligt er achter de horizon te wachten en hoe laat ik dat evenwichtig mijn hart instromen.

    #77447
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    ach wat zie ik nou ?? ik heb helemaal vergeten je te bedanken voor je uitleg. Vooral die van de dijk is heel helder.
    De kennissen zouden inderdaad wel eens voor kennis kunnen staan. Het waren geen echte bekenden.

    #77448
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Vandaag droomde ik dat ik was afgevallen, een jurk die ik niet meer mooi vond zitten, zat weer als gegoten!

    ik heb er 2 uitleggen voor: gisteren trok ik een jurk aan en ik vond dat ik eruitzag als een gestopte worst, dat zat me dwars.
    geen wonder dan dat ik droom over een beter figuur.
    De andere duiding is, dat het me zou passen wat zaken los te laten…

    #77455
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Het kan je idd vertellen dat je niet tevreden bent met jezelf in je waakbestaan.
    Angst om in gewicht toe te nemen staat voor opgekropte emoties die je projecteert op je lichaam
    Afvallen staat voor klaar zijn met emoties en oude gevoelens die je niet meer wil , het is dus een verwijzing naar verkeerde en vastgeroeste gewoontes .

    Het jezelf in een droom magerder zien kan ook willen zeggen, je over iets geestelijk arm over voelen….

    #77459
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dat laatste is een interessante toevoeging, die zet me aan het denken! dank je wel

    #77686
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik was in een kleine tuin en sloeg een wesp uit de lucht. landde in het zand waar gaatjes in zaten. Uit de gaatjes kwamen een heleboel wespen, die ik allemaal uit de lucht sloeg zonder gestoken te worden. Ik bedacht manieren om het nest uit te roeien. Ik overwoog ze te verbranden, maar zag daar vanaf omdat het nest vlakbij een boom was.

    #77688
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    deze is voor Martih…

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 306)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.