Zo wordt jij in 2017 een echte fit-mom!

fit mom

Dag drukke feestmaand van 2016, hallo gezonde start! Zit jij ook boordvol goede voornemens en de motivatie om dit jaar flink aan de slag te gaan? Door kleine veranderingen te maken in je gewoontes ben je in no-time gewend aan je nieuwe lifestyle. Minder stressen, gezonder eten, meer tijd om te sporten? Wat jou persoonlijke wensen voor 2017 ook zijn: met deze tips zet je er eind dit jaar succesvol een dikke streep door!

      • 1 Neem je tijd

Het duurt gemiddeld een maand om een nieuwe gewoonte leren. Met deze kennis is het niet moeilijk om te bedenken dat je jezelf tijd moet gunnen. Veel tijd. Zit niet bij de pakken neer wanneer je je niet 100% aan je gestelde doelen hebt gehouden. Hierdoor kom je juist in een neerwaartse spiraal terecht. Heb je een terugval of maak je een misstap? Herpak jezelf en zet direct weer stappen in de juiste richting!
Beter is om jezelf te belonen of iets te geven om naar uit te kijken. Gun jezelf bijvoorbeeld leuke telefoonhoesjes met een foto of passende quote. Zo herinner je jezelf gedurende de dag onbewust aan je doel. Deze prikkels worden onbewust in je systeem opgeslagen, waardoor je nieuwe gewoontes super eenvoudig meeliften op bestaand gedrag!

Tips om een fit mom te worden

2 Bekijk meerdere opties
Niet iedere mogelijkheid of oplossing is voor iedereen geschikt. Moet je er bijvoorbeeld niet aan denken s’ avonds laat in de sportschool te staan? Sta dan een half uurtje eerder op om hard te lopen of maak in de pauze een stevige wandeling. 30 minuten per dag je hartslag verhogen is in principe voldoende. Denk niet te zwart-wit en gun je lichaam de nodige rust. Plan bewust een dagje rust in om je spieren te laten herstellen. Neem de kids mee naar een sportschool met kinderopvang of laat ze deel uitmaken van de sportsessie! Ze vinden het superleuk om mee te tellen, samen te dansen of sportieve muziek uit te zoeken op de smartphone. Ideaal wanneer je thuis sportief aan de gang gaat: plaats je telefoon in zijn Motorola Moto Z Play hoesje met standaarden zet ‘m op!

3. #durftevragen
Ook al heb je het soms even zwaar met je goede voornemens, bedenk: je staat er nooit alleen voor. Zorg voor voldoende steun uit je omgeving en een stabiel vangnet. Stel vrienden en familie op de hoogte van je nieuw uitdaging, zodat ze je niet per ongeluk een sigaret of lekker stuk taart aanbieden. Hiermee voorkom je in de verleiding te komen. Ook kunnen jullie elkaar motiveren. Bijvoorbeeld om regelmatig samen te gaan wandelen of een relax-middagje in te plannen. Ook extra sporten gaat gemakkelijker met een maatje. Wil je eenvoudig inzicht in de stappen die je gemaakt hebt? Met een sportieve activity tracker heb je direct inzicht in je vorderingen.

Zorg voor:

4 Zorg voor voldoende speling
Kinderen zorgen vaak voor een onrustig verloop van de dag. Hoe beter je hier op bent voorbereid, hoe minder invloed dit heeft op je eigen planning. Zorg dat je altijd voorbereid bent op ongelukjes, een goedgevulde voorraadkast hebt en flexibel in kan spelen op veranderingen. Dit betekent: vooruit plannen! Maak de avond van te voren een planning van de dag en hou rekening met de nodige uitloop. Plan ook momenten van ontspanning voor jezelf in, bijvoorbeeld door de kinderen zelfstandig te leren spelen.

5.Geef jezelf voldoende energie
Het aanpassen van je gedrag of lifestyle kost ontzettend veel energie. Je lichaam en geest zijn namelijk 24/7 bezig om zichzelf bij te sturen. Om al deze onbewuste processen op gang te houden, is een gezonde voeding van groot belang. Beloon jezelf met gezonde snacks en lekkere zelfgemaakte maaltijden. Voorkom vluchtige energie van snoep en koek: deze ware suikerbommen leveren je op lange termijn niets op.
Wat is jouw beste tip om goede voornemens met succes te volbrengen?

Lees ook: https://www.vrouwenpower.nl/parajumpers/

like Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

:bye: 
:good: 
:negative:  
:scratch: 
:wacko:  
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose:  
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail:  
:-(  
:unsure:  
;-)