vrouwelijke ondernemers

Vier handige tips voor beginnende vrouwelijke ondernemers , die werken

Een bedrijf starten is niet eenvoudig. Of het nu gaat om het kiezen van een zakelijk idee, het maken van een ondernemingsplan of het proberen om een investeerder binnen te halen, er kan van alles misgaan. Met een solide idee en een sterk ondersteuningssysteem kan een vrouw echter een succesvolle ondernemer worden. Bovendien zullen de onderstaande tips ook helpen bij het succesvol oprichten van een eigen bedrijf. Zo kun jij dus je allergrootste droom in vervulling laten brengen. 

Vertel iedereen over je bedrijf 

Laat iedereen weten wat je doet, maar dan ook echt iedereen. Bijvoorbeeld je vrienden en familieleden, maar ook zeker je kennissen. Zij moeten allemaal weten in welke branche je actief bent en wat je precies doet. Mensen om ons heen zijn immers meestal onze eerste klanten en dit is dan ook een gemakkelijke manier om je bedrijf een vliegende start te geven, wat echt handig is en direct veel zorgen bij je weg zal nemen. Dit zorgt ervoor dat je, als het gaat om het product of de dienst die je verkoopt, de eerste bent waar iedereen aan denkt.

Netwerk met andere vrouwelijke ondernemers

Er zijn veel gelijkgestemde vrouwen die bedrijven oprichten, er zijn zelfs heuse groepen die zich richten op vrouwelijke ondernemers. Sommige zijn lokaal gevestigd, ander juist nationaal. Neem deel aan die groepen en creëer je netwerk van andere vrouwelijke ondernemers. Of het nu gaat om het doorverwijzen van een nieuwe een klant, een investeerder of gewoon iemand die zich uitspreekt over de uitdagingen van het runnen van een bedrijf, niemand kan zich beter inleven in je situatie dan een andere vrouwelijke ondernemer. Online kan dit tegenwoordig ook vanwege de pandemie, je zult dan dus netwerken vanachter je eigen zit sta bureaus op kantoor. 

Identificeer en begrijp je publiek

Wees zo specifiek mogelijk over wie je publiek is. Identificeer hiervoor je ideale klant en van welke community’s zij deel uitmaakt. Kies in eerste instantie een enkele, specifieke gemeenschap en blijf zo lang mogelijk bij die community. Pas je product, je berichtgeving en je hele proces naar die specifieke gemeenschap toe, en alleen uitbreiden als het moet. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als je deze community ontgroeid bent. Op deze manier zorg je voor een sterke product-markt-fit en leer je hoe je je klanten kunt laten leiden waar je heen moet. Maak hierbij ook gebruik van onderzoeken en modellen.

Heb concrete doelen

Als je geen duidelijk beeld heeft van wat je als vrouwelijke ondernemer wilt bereiken dan kan dit leiden tot veel uitdagingen naarmate je groeit en je bedrijf opschaalt. Als je concrete doelen hebt, kun je simpelweg meer gedefinieerde doelstellingen creëren die het op hun beurt gemakkelijker maken om de doelen uit te voeren. Ook zal je ondernemersreis hierdoor een stuk duidelijker zijn, wat oprecht nuttig is. Het is hierbij natuurlijk ook weer slim om je netwerk te gebruiken, andere succesvolle ondernemers kunnen je namelijk helpen bij het creëren van de concrete doelen als je hier moeite mee blijkt te hebben. 

lees ook eens: de speeltjes van nu zijn echte hoogstandjes

Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye: 
:good: 
:negative:  
:scratch: 
:wacko:  
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose:   
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail:   
:-(     
:unsure:  
;-)