verwachting

Ieder jaar weer gaan wij met twee vrienden, in het prille begin van de zomer kamperen. In een tentje jawel. (En laat de grappen over met de wc-rol over de camping achterwege: de toiletten hebben al honderd jaar gewoon wc papier)
Goed, dit terzijde.

Wij hadden vorig jaar op een camping gereserveerd en daar mochten we komen, maar we moesten we ieder ons eigen wc-tentje meenemen. Dat was grote uitgave, voor iets wat we nooit meer zouden gebruiken. We sloegen het aanbod af en accepteerden de voucher.

Dit jaar reserveerde mijn vriendin opnieuw. Van 3 tot 7 juni. De reservering kwam binnen. Alles leek he-le-maal toppie. Tot mijn vriendin op 1 juni eens ging kijken hoe laat we de camping op mochten.
Toen bleek dat we een reservering voor 3 juli hadden…Toch stond er op onze mail in grote letters: 3 juni.

Veel gedoe en gestress later, hadden we, op een andere camping van dezelfde organisatie toch nog een plekje. Lang niet zo’n mooi plekje, maar een plekje. Ik gaf de organisatie te verstaan dat ze op z’n minst hun excuses moesten maken.

De volgende dag kreeg ik een mail. Het speet de organisatie van de camping dat de reservering niet aan onze verwachtingen had voldaan.
Ik keek ernaar. Ik keek nog een keer, ik keek zelfs een derden keer.
En toen begreep ik het. Het was toch mijn fout geweest. Ik had de verwachting, dat wanneer ik voor 3 juni iets reserveerde, ik dat ook op 3 juni kreeg. Domdomdom.

Ik moet toegeven, het duurde even voor ik de wijze les in deze woorden ten volle op haar waarde kon schatten.
Maar, nu zie ik het.

In het vervolg stuur ik gewoon de belasting een briefje: “het spijt me dat ik niet kan voldoen aan de verwachtingen die u van mij hebt. Ik kan het door u gevraagde bedrag natuurlijk niet betalen.
Reuze spijtig, dat vind ik zelf ook,maar niets aan te doen”.
Hetzelfde kan je doen met boetes voor te hard rijden (daar is manlief best goed in) “Het spijt me dat ik niet kan voldoen aan uw verwachting dat ik in de bebouwde kom slechts 50 km rij”.
Wat te denken van de rekening van de man die zojuist mijn cv-ketel heeft gerepareerd?
“Uw reparatie voldoet volledig aan mijn verwachtingen: ik heb het weer heerlijk warm! Helaas moet ik u teleurstellen waar het uw verwachtingen betreft. Zullen we afspreken dat ik de helft van de rekening betaal?”

Like
8 antwoorden
  1. Cynthia
    Cynthia zegt:

    Die zin. Daar klopt natuurlijk niks van. Als je op een datum hebt gereserveerd mag je ervanuit gaan dat je ook op die datum terecht kan. Volgens mij sta je volledig in je recht. En een oprechte, goed verwoord excuus is dat het minimale wat je mag verwachten. Vind ik.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye: 
:good: 
:negative:  
:scratch: 
:wacko:  
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose:   
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail:   
:-(     
:unsure:  
;-)