cbd

Tips om met jeen angst stoornis om te gaan en het gebruik van CBD

Heb je of ken je iemand met een angststoornis? Wij hopen natuurlijk van niet, maar als het toch zo is, is het erg belangrijk om te weten hoe je ermee om moet gaan. Een angststoornis kan je belemmeren in je dagelijkse leven en daarom is het van belang dat je weet wat mogelijke oplossingen zijn. Wij hebben voor jou 5 tips op een rijtje gezet, dus lees snel verder!

1. CBD olie

De eerste mogelijkheid om je klachten te verminderen, is het gebruiken van CBD olie. Van dit natuurlijke product kun je rustiger worden. In principe kan iedereen het gebruiken. Het wordt echter wel afgeraden voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. CBD olie druppels wordt via de slijmvliezen direct opgenomen in het bloed. Je kunt echter ook CBD olie binnenkrijgen door het middel te roken met een e-sigaret. Je wordt niet high van CBD olie, omdat er weinig tot geen THC in zit.

2. Praat erover

Niet iedereen vindt het fijn om over zijn of haar angststoornis te praten. Toch is dit erg belangrijk. Mensen die jou goed kennen, kunnen jou misschien helpen met je problemen. Ook al denk je dat het niets oplost, erover praten kan al enigszins geruststellend werken. Als je gehoord en begrepen wordt door anderen, voelt het wellicht als een opluchting dat je jouw verhaal bij iemand kwijt kan. Als je liever met iemand praat die je niet kent en dus een neutrale positie heeft, kun je ervoor kiezen om hulp te zoeken bij een psycholoog of eventueel een psychiater. Hier hoef je je absoluut niet voor te schamen, dus doe dit zeker wanneer je het nodig hebt.

3. Zoek je angsten op

Dit klinkt heel eng en hoogstwaarschijnlijk zit je hier niet op te wachten, maar je angsten opzoeken kan je echt helpen. Niet meteen alles in één keer natuurlijk, maar in kleine stapjes. Kan je bijvoorbeeld niet tegen grote groepen mensen? Ga dan eerst naar een plek waar je je nog redelijk op je gemak voelt. Bouw dit steeds verder op en verleg dus je grens. Ga naar een steeds drukkere plek, eventueel met iemand anders erbij. Heb je er moeite mee en wil je het liefste weggaan? Probeer dan toch zo lang mogelijk op die plek te blijven. Je gaat merken dat het je uiteindelijk makkelijker afgaat dan in het begin.
 

4. Ontspan jezelf

Helaas is dit niet zo vanzelfsprekend voor iedereen. Sommige mensen ontspannen niet of nauwelijks en belanden daardoor later in een burn-out. Dit moet je ook niet willen. Zorg daarom op tijd voor genoeg ontspanning. Daarnaast is het altijd belangrijk om goed adem te halen. Dit maakt het ook makkelijker om te ontspannen. Als je niet zeker weet of je op de juiste manier ademhaalt, zoek dit dan even op of vraag het na bij een specialist.

5. Afleiding

Als je last hebt van angstgevoelens of vervelende gedachten die ze op kunnen roepen, zorg dan voor leuke afleiding. Probeer bijvoorbeeld aan positieve dingen te denken of ga iets leuks doen. Zet je favoriete serie of muziek aan en ga er helemaal in op. Is dat op dat moment niet mogelijk? Denk dan aan leuke dingen die je graag zou willen doen.
 

Wij hopen dat onze tips je helpen bij het omgaan met je angststoornis. Veel succes!

lees ook: ben jij een biker chick

Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye: 
:good: 
:negative:  
:scratch: 
:wacko:  
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose:   
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail:   
:-(     
:unsure:  
;-)