Voedingssupplementen worden meer gebruikt dan je denkt!

voedingssupplementen

Voedingssupplementen worden meer gebruikt dan je denkt!

Vreemd eigenlijk dat je bijna nooit met elkaar over voedingssupplementen praat, terwijl toch zo’n 40% van de Nederlandse vrouwen in de leeftijd 25-40 jaar die gebruiken. Soms als aanvulling op het dagelijks menu en soms voor het verhelpen van kwalen en kwaaltjes.

Dat blijkt uit een groot internationaal onderzoek met ruim 4.000 deelnemers naar het gebruik van voedingssupplementen onder vrouwen in de leeftijd 25-40 jaar uitgevoerd in opdracht van Supergoods.nl.

 Onder zwangere vrouwen is het gebruik van voedingssupplementen hoger dan de gemiddelde 40%. Een grote meerderheid van alle vrouwen in het onderzoek geeft aan Foliumzuur (85%) en/of vitamine D (66%) te slikken tijdens hun zwangerschap.

Ook bij een gevarieerd voedingspatroon, slikken vrouwen voedingssupplementen.

We weten het allemaal: een afwissend voedingspatroon met verse producten, is de basis van een gezonde levensstijl. Maar dat is toch – als we eerlijk zijn – makkelijker gezegd dan gedaan. En in de rush van alledag grijpen we dan toch nog wel eens naar een diepvriespizza. En in zo’n geval kiezen veel vrouwen ervoor hun dagelijkse maaltijden aan te vullen met voedingssupplementen 

Er zijn veel en verschillende supplementen die door vrouwen worden gebruikt. Populaire supplementen die het hele jaar worden gebruikt zijn bijvoorbeeld de natuurlijke spierontspanners. Supplementen die helpen bij een betere nachtrust zijn ook behoorlijk populair. En dat is begrijpelijk. Niets is zo gezond als lekker slapen! Capsules die kunnen worden ingezet voor een beter libido, of kruiden die helpen bij specifieke vrouwenkwalen, zijn begrijpelijker wijze ook populaire aanvullingen op het dieet.  In het najaar neemt elk jaar het gebruik van voedingssupplementen en extra vitaminen om de weerstand te verhogen flink toe. Beter voorkomen dan genezen, die nare najaar, kwaaltjes als griep en verkoudheid

Meer behoefte aan bescherming in de koude maanden

 Want in de herfst en de winter, als de R in de maand zit, heb je meer kans om een virus zoals een verkoudheid of de griep op te lopen. We zitten in deze periode nu eenmaal niet meer lekker buiten, maar wat meer op elkaar gepakt binnen. En dan grijpen die virussen hun kans.

 Hoe groter je weerstand, hoe kleiner de kans om ziek te worden.  Weerstand bouw je op door goed,  – en dat betekend gezond en gevarieerd – te eten. En zeker ook door genoeg te slapen en regelmatig flink te bewegen. 

De R in de maand

 Wanneer de dagen korter worden en de r in de maand zit, wordt het tijd voor vitaminen C en vitamine D Vitamine C, vind je in koolsoorten, citrusfruit, kiwi’s, bessen en aardbeien. Het houdt je weerstand op peil en werkt als antioxidant. Vitamine D, die we voor het grootste deel uit zonlicht halen, is belangrijk voor sterke botten, tanden, spieren en voor je afweersysteem. Als je van deze vitaminen te weinig binnen krijgt, word je vatbaarder voor infecties en ziekten. Als er geen zon is, is er altijd nog een voedingssupplement.

Lees ook eens: een man echt blij maken met een cadeau

like Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

:bye: 
:good: 
:negative:  
:scratch: 
:wacko:  
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose:  
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail:  
:-(  
:unsure:  
;-)