Vier tips voor een geslaagd bedrijfsuitje

bedrijfsuitje

Het kan weer: een bedrijfsuitje

Corona heeft het bedrijfsleven enorm hard beïnvloed. Met name het persoonlijke contact met werknemers werd gemist. Natuurlijk waren er digitale vergaderingen, maar er gaat niets boven gewoon contact. Elkaar aankijken, een hand geven en kletsen. Gelukkig kan dit ook eindelijk weer. Hoog tijd dus om het contact tussen collega’s weer een beetje aan te sterken. Want hoe beter zij het met elkaar kunnen vinden, hoe productiever hun werkzaamheden uiteindelijk zullen zijn.

Een bedrijfsuitje Eindhoven is dan ook een goed idee. Maar waar denk je aan bij het organiseren van een bedrijfsuitje? Geen idee waar te beginnen? Maak dan gebruik van de volgende vier tips en je geniet binnenkort gegarandeerd van een fantastisch uitje met alle werknemers. 

1.      Samen brainstormen over een bedrijfsuitje

Vind je het lastig om iets te bedenken? Schroom je dan niet om de hulp in te schakelen van de medewerkers. Het is juist leuk om hier samen over te brainstormen. Wellicht is het zelfs leuk om er een geheel zakelijk evenement van te maken. Niet alleen door alle medewerkers een leuk dagje te geven, maar om ook belangrijke cliënten uit te nodigen. Allemaal zaken waar goed over nagedacht moet worden. Met behulp van enkele brainstormsessies haal jij het allerbeste uit dit uitje of evenement.

2.      Passend bij het personeel

Hoe het bedrijfsuitje er precies uit gaat zien is ook voor een groot deel afhankelijk van het personeel. Hoe ziet het personeel er bij jouw bedrijf uit? Kun je vooral spreken van een oudere werkgroep? Of zijn het vooral jongere mensen? Dan vraagt dit natuurlijk ook om een geheel andere aanpak tijdens het uitje. Houd dus voldoende rekening met de leeftijd en interesses van jouw medewerkers. Is er heel veel variatie in de leeftijd van jouw werknemers? Kies dan voor een uitje waarbij iedereen wel iets kan vinden wat hem of haar leuk lijkt.

3.      Originaliteit voorop bij een goed bedrijfsuitje

Met een bedrijfsuitje geef je je personeel niet alleen iets om naar uit te kijken, maar zet je stiekem ook je eigen bedrijf op de kaart. Het valt direct op als meerdere mensen van één bedrijf samenkomen. Dit kan dan ook nog eens als publiciteitsstunt worden gebruikt. Originaliteit scoort dan ook zeker punten. Kies dus niet voor de zoveelste Escape Room, maar ga echt op zoek naar een uitje die niet vaak wordt gedaan. Creëer eventueel zelf iets.

4.      Splits de groep op

Ook in het bedrijfsleven zie je vaak groepsvorming terug. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar kan wel enkele problemen opleveren. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als een deel van de groep wegvalt door ziekte of vakanties? Functioneert het bedrijf dan ook naar behoren? De kans is groot dat dit minder zal zijn als de groepen uit elkaar vallen. Daarom is het belangrijk dat iedereen het met elkaar kan vinden. Dat hoeft niet te betekenen dat ze vrienden zijn, maar wel dat ze gewoon goed samen kunnen werken. Het opsplitsen van de groep tijdens een bedrijfsuitje is dan ook noodzakelijk. Zo leert iedereen samenwerken. Beschouw het als een vorm van slimme teambuilding.

lees ook : de allermooiste meisjesschoenen

like Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

:bye: 
:good: 
:negative:  
:scratch: 
:wacko:  
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose:  
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail:  
:-(  
:unsure:  
;-)