11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #61987
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Lieve forumleden,

    Het lijkt zo lang geleden, dat er altijd wel technisch iets niet goed ging met VrouwenPower en dat we heel gevoelig bleken te zijn voor bugs…
    Anderhalf jaar geleden ontdekte admin2 de oorzaak van de ellende. De tweede update van het forum was mislukt, sinds die tijd was het forum corrupt (zoals dat in vaktermen heet) Als admin2 toen geen nieuw forum had gestart, waren we inmiddels aan bugs ten onder gegaan.

    Toch zijn er aan het systeem waar Vrouwenpower nu in draait (Vbulletin) een aantal nadelen:
    – Het ziet er op telefoon en tablet niet uit.
    – Er is weinig interactie mogelijk, dat is op andere fora anders.
    – Het is een lastig te bewerken systeem (met name voor mij in de back-end)
    – Er zijn in Nederland maar heel weinig mensen te vinden die er mee kunnen werken.

    Daarom heb ik VrouwenPower laten omzetten van VBulletin naar WordPress, een heel bekend systeem.

    Dat was een enorm werk, maar het is bijna klaar.
    Donderdag sluiten we een paar uur, om dan in het nieuwe forum weer open te gaan.

    Dan zijn we goed leesbaar op tablet en telefoon
    – Kunnen gasten op een artikel ( en uitsluitend op een artikel) reageren zonder lid te zijn van VP. Uiteraard zullen de moderatoren van VP deze reacties in de gaten houden en waar nodig moderen.
    en…
    We kunnen dan weer gewoon forummen zoals we dat gewend zijn.
    Ook al moeten we hier en daar aan het uiterlijk nog wel wat aanpassingen doen.

    Vragen? stel ze gerust!

    #94132
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Spannend!!!

    #94134
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Blijft altijd een beetje spannend. Techniek is techniek en daar kan altijd wel eens iets bij misgaan.

    #94135

    Wordpress is een geweldig systeem!

    #94136
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Spannend en afwachten dus.

    #61986
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat we er allemaal wel blij van gaan worden, de eerste week zal nog even zoeken zijn en er moet ook nog wel het een en ander aangepast worden. Maar veel technische problemen verwacht ik niet.
    Even een update over de groepen:

    Dit vond ik zo prive, dat ik het niet heb laten overzetten door vreemden. Ik heb alles veilig op mijn pc opgeslagen en zet het handmatig terug als we over zijn

    #126364
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    onze vrienden uit de Oekraine waren veel en veel langzamer dan ze beloofden!
    Dat was best even stressen, dat geef ik eerlijk toe!

    Het forum is nog een beetje onoverzichtelijk, maar dat is over een uurtje over.
    EN ja kan gewoon overal in!

    #126484
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Apart allemaal Felice

    #126485
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Het is voorlopig nog even cursus volgen geloof ik :)

    #126582

    Het is even zoeken, maar als ik op de kop Nieuws klik, krijg ik weer alles te zien, wat daar ook altijd al stond. Dus dan is het weer gewoon.

    Ik moest even speuren, waar ik kon posten, onderaan de posts dus, dat is even nieuw. Het plaatsen van een post is echt veel eenvoudiger dan in het vorige systeem.

    Ik mis wel de chat.

    Maar ik wil niet alleen zeuren: het ziet er heel mooi en modern uit.

    #126583
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Ik mis eerlijk gezegd nog een heleboel, maar ik verwacht dat dat wel goedkomt de komende dagen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.