7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #66839
    :hartje:

    Ok. Voordat ik boze, bezorgde of medelijdende berichtjes in mijn persoonlijke inbox krijg: Nee, die negen en die elf zijn geen pijnlijke verwijzingen naar 2001. Ja, ja, je zou er makkelijk een schuine streep tussen kunnen denken… maar nee. Doe dat maar niet. Ja, het was toen een ernstige dag, maar . Ik heb gelukkig geen persoonlijke trauma’s aan die dag overgehouden. Behalve dan dat ik Koning Willem Alexander en Koningin Maxima, toen nog prins en prinses, niet wegens deze toestanden kon ontmoeten. Maar dat is een ehhh, heel ander verhaal… laten we zeggen dat ik een paar dagen na die wereld veranderende ramp op excursie moest naar kamp Westerbork en dat Lex en Max oorspronkelijk daar ook aanwezig zouden zijn. Doordat dit was gebeurd hadden ze alle afspraken afgezegd, ook degene naar Westerbork dus, . :geest: Maar, er zijn ergere dingen in de wereld, zoals ehhh, die fatale negende september. Dus.
    Ik zal even toelichten waar die 911 dan wel voor staat. En oké, vooruit, ook waar de letters SJM voor staan. Want dat is waarom men hierop geklikt heeft. Denk ik. :verrassing:

    De letters SJM presenteren mijn eerste drie namen. Voor de scherp gezinden onder ons: ja, in mijn onderschrift komen deze initialen terug. Het is een linkje naar mijn persoonlijke blog, want dat is wat SJM Schrijft is. Wil je weten wat ik allemaal op m’n blog uitvoer, wel, dan denk ik dat je weet wat je dan kunt doen. Klikkerdieklikklik.

    En dan waar die negen en die elf wel voor staan. Kuch. De negen verwijst naar het hebben van negen levens, want dat is wat je nog wel eens in een leven nodig zult hebben. Toch? Ik heb er hoe dan ook minstens elf verprutst… dus wat je uit die negen en die elf kunt opmaken is dat ik al negen gestoorde levens heb gehad… als die elf dan het gekkengetal is. Volg je het nog? Nee? Dat is dan mooi. Ik was de draad allang kwijt toen ik aan deze post begon…

    Ok. Serieus nu. Het album van Aerosmith is hier ook een beetje schuldig aan. Aan die negen dan. Die elf in mijn is ehhh, gewoon raar. Weet uiteraard niet hoe die daar precies terecht gekomen is. En ik schijn wel meerdere dingen niet te weten. Zoals het hebben van een profiel op Vrouwenpower. Dat moest na bijna zes jaar nog blijken. Allereigenaardigst:buitenaards:

    Oke, on topic nu. Als het goed is heb je uit het bovenstaande in ieder geval kunnen opmaken dat ik aardig fan ben van Aerosmith. Oh, ik hou van meerdere bands. The Birthday Massacre is ook één van mijn favorieten, om maar iets te noemen. Die Canadese band is een mooie inspiratie geweest voor mijn huidige schrijfproject, welke je dus ook in mijn onderschrift kunt vinden. Nee, nou moet je je je hoofd niet ineens draaien, gewoon naar beneden kijken.
    :heel_dronken:

    Nee, van die verjaardagsslachting wordt ik persoonlijk niet depri. Er zitten echt inspirerende nummers bij. Laten we het zo zeggen, mijn verjaardag is sowieso niet echt mijn favoriete dag. Halloween vind ik leuker, . :heks: Ik ben dus een echt rock, metal, new/ dark wave, electronic/ gothic rock en alternative persoon. Qua muziek dan. Ware het niet dat mijn wederhelft een Hardstyle DJ is. De andere kant van het muziekspectrum, ik weet het. Recent nog de Schotse band Chvrches ontdekt, tussen haakjes. Ja, die naam is goed gespeld. Al is mijn spellingscontrole het daar natuurlijk weer niet mee eens. Pffftttt. Zijn probleem…

    In 2009 publiceerde ik een bescheiden boek van mijn hand… en met bescheiden bedoel ik ook bescheiden: vierentachtig hele bladzijden! Voordat ik daar verdere vragen over krijg: dat boek is inmiddels uit de verkoop gehaald. Ik vond dat dat verhaal een stevige make over nodig had… Ik heb dat verhaal nooit meer kloppende kunnen krijgen natuurlijk, maar wat wil je ook. Je kunt een dode van de grauwe zoden proberen tot leven te wekken, hij is en blijft dood. Oké dan… levend dood, maar zonder dat hart. Logisch dat ik dat verhaal niet kloppende heb kunnen krijgen….

    Naast verhalen schrijven en geïnspireerd worden, recenseer ik ook. Voornamelijk boeken. Ben ik redacteur van een nieuwssite. En voor het geval dat je nog niet begrepen had dat ik een enorme boekendraa… ik bedoel boekenwurm! Ik ben een schattig boekenwurmpje…Stephen King, John Saul, HP Lovecraft, Dean Koontz, Michael Chrichton, Raymond E. Feist, Christopher Paolini, Sallie Bissell zijn onder andere mijn cup of tea.
    :theepot: Door mijn functie als recensent lees ik eigenlijk praktisch alles.

    Momenteel ben ik ook een beetje geobsedeerd door alles wat met tijd te maken heeft. Oude staande klokken, zakhorloges, gewone klokken, tijdportalen… Soms wordt ik helemaal koekoek van mezelf. Of tiktak, maar net hoe je het bekijkt. De Tiende Doctor (Doctor… Who? Yish! Hoe raadde je dat zo snel…) is zo’n beetje mijn gids als het om tijd gaat en Jamie Fraser (eigenlijk is Google al jaren m’n vriendje… sssstttt niet doorvertellen) leerde mij de fijne kneepjes van het tijdreizen… Ok, dat laatste is niet waar. Daar ben ik zelf achtergekomen. Want tijdreizen doe je niet even. Vandaar dat ik nu aan de andere kant van een gebruikelijk tijdportaal zit te werken. Weet je wel, zo’n portaal dat je in antieke artefacten vind. Tenminste, als je mijn VP profiel mag geloven. Nee, ik ga je niet vertellen hoe ik daar precies gekomen ben. Daarvoor lees je de synopsis van mijn huidige schrijfsel maar… om mee te beginnen dan. Want het is wel de bedoeling dat ter zijner tijd uit komt…

    :hartje:

    #80691
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    pff zal het later op de dag eens doorlezen….

    #80692
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Goedemorgen, dat is nog eens een uitgebreid voorstel rondje!
    Dat je schrijft had ik al gezien, want na je intro was ik natuurlijk even op je site aan kijken.
    Verder ben ik natuurlijk helemaal niet nieuwsierig…

    Leuk dat je een boek geschreven hebt, ik kom nooit verder dan wat fictie hier op het forum. maar op een dag als ik tijd heb…

    Tijd is een leuk onderwerp, heb je de Stavaganza wel eens gelezen? eigenlijk kinderboeken…Over kinderboeken gesproken: aan de andere kant van d edeur van Tonke Dragt i svast ook wlel wat voor jou

    Fijn ook iemand te treffen die van muziek houdt!

    #80700
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Zeg Felice, ik kan je dan “Eat that frog” van Brain Tracy aanbevelen… dan stel je het nooit meer uit, dat schrijven van je boek.. (Y) Nja, inderdaad, je moet er wel tijd voor hebben en heel belangrijk, er de tijd voor nemen. startte ik op 7 november 2014, was pas compleet op 7 mei 2016… en daarna ben je nog niet klaar gezien je schrapfeestje dan pas begint.
    Van Tonke Dragt heb ik juist die nog niet gelezen… “De brief voor de koning” begon ik ooit op school, nooit uitgelezen. Wel “De tijd is een cirkel” van Maalika Oulad-Chaara, “Kruistocht in Spijkerbroek” van Thea Beckman… en “Tijdbuigers” van Lineke Breukel ligt hier ook nog op stapel. Er schijnt ook een nieuwe roman uit te zijn met de titel “De horlogemaker van Londen”. Is volgens mij van Natasha Pulley. En natuurlijk de boeken van Diana Gabaldon…De serie van “De reiziger” staat ernstig op mijn
    lijst… ik weet het, ben erg laat met die boeken… toen deze uitkwamen was ik zelf nog een broekie en las ik eerder Paul van Loon enzo…
    Eerlijk gezegd nog nooit gehoord van “Stravaganza”… (je kan dan ook niet alles weten) die gaat dus op mijn lijstje. Altijd goed, die boeken suggesties. :Woest2:

    En Puk… sorry voor deze lange tekst. :knipoog2: Ehhh, neem er maar de tijd voor… als je wilt. En kunt. :anders23:

    #80702
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Ja dat is het vaak ik moet er tijd voor nemen, want lezen daar ben ik slecht in.

    #80768
    Profielfoto van: Lilly21Lilly21
    Lid

    Waar ik aan dacht toen je 911 uitlegde,je hebt al 9 levens verspilt en nu ben je al op je 11 de leven.
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :olifant:

    #66840
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    In ieder geval welkom en veel succes met alles SJM911

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.