3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bill
    Deelnemer

Mijn knie doet de laatste tijd pijn, dus ik heb besloten om een ​​paar dagen op de crosstrainer te trainen.

De training voelt zeker minder intensief aan dan een normale workout. Dat vind ik fijn. En tegen de laatste 20 minuten van de 60 minuten durende training zweet ik al flink en voelt mijn lichaam alsof ik een goede workout heb gehad (ook al verbrand ik niet de 800 calorieën die op het scherm staan).

Maar aan de andere kant voel ik me er niet zo bij betrokken als bij hardlopen. En ik heb niet hetzelfde gevoel van voldoening achteraf.

Ik heb op Google gezocht naar crosstrainers en afgaande op de reviews zijn er veel verschillende modellen.

West
    Deelnemer

Het belangrijkste is om het juiste apparaat te kiezen. Verschillende modellen verschillen in paslengte, weerstandsniveau, stabiliteit en houding. Een goede crosstrainer stelt je in staat om de intensiteit te variëren, zodat je training effectief blijft, zelfs als het makkelijker aanvoelt dan hardlopen.
    Vertrouw niet alleen op de calorieënteller op het scherm – die is vaak nogal willekeurig. Het is beter om te kijken naar je hartslag, de duur van je training en hoe je lichaam erna reageert. Als je na 60 minuten spiervermoeidheid voelt en een goede training hebt gehad, dan werkt de training.
    Bij het kiezen kun je reviews en vergelijkingen van modellen bekijken, bijvoorbeeld in het Crosstrainer topic. Die geven goede inzichten in waar je op moet letten bij de aankoop. Bij knieproblemen zou ik ook letten op de juiste techniek en apparaatinstellingen: een verkeerde houding of te veel weerstand kan juist ongemak veroorzaken.

Bill
    Deelnemer

Ik ben blij dat je schreef over het kiezen van het juiste model. Ik dacht altijd dat alle crosstrainers min of meer hetzelfde waren, maar het blijkt dat de verschillen aanzienlijk kunnen zijn. Staplengte, stabiliteit en instelbare weerstand kunnen echt van invloed zijn op het trainingscomfort.
    Misschien reageren mijn knieën slechter door een slechte houding of een te hoge belasting. Ik zal de instellingen een beetje aanpassen en kijken hoe de training aanvoelt.
    Bedankt voor de nuttige tips. Ik denk dat de crosstrainer echt een goed alternatief voor hardlopen kan zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.