15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #127932
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Jullie hebben je allemaal dapper door de veranderingen heen geslagen. Dank je wel daarvoor.
    Voor we over gingen heb ik wel even uitgelegd waarom ik dit ingewikkelde ( en kostbare ) proces ben aangegaan. Maar wellicht is het goed dat wat uitgebreider te doen.
    Ik begin helemaal bij het begin, ervan uitgaande dat ik dit schrijf voor iemand met eigenlijk nul verstand van hoe het internet nu werkt. Ben jij dat niet, voel je dan alsjeblieft niet beledigt!
    Ik wil zeker weten dat iedereen mij snapt.
    Om te beginnen :
    Ieder forum, iedere website, is gebouwd in een bepaald systeem. Dat systeem zorgt er voor dat je website zichtbaar is, dat je er teksten kan plaatsen en foto’s, ect ect. Kortom: voor een website( forum) zijn eindeloos veel codes nodig om te maken dat het werkt.
    Er zijn mensen die die codes helemaal zelf maken. Maar dat zijn er maar weinig. De meeste maken gebruik van kant en klare systemen. CMS, content management systeem genoemd. ( oftewel inhoudsregelaar) Deze systemen hebben veel gebruikers, die onderling ook veel kennis uitwisselen.
    Vrouwenpower was gebouwd in het CSM van VBulletin. Ooit een heel goed systeem, maar enorm verouderd. Het heeft ook nog maar weinig gebruikers, online hulp zoeken is echt bijna niet te doen.
    Tot overmaat van ramp, is hun helpdesk te onvriendelijk voor woorden. “als je webmaster dat niet kan, raad ik je aan een ander te zoeken”, kreeg ik ooit als antwoord op een vraag.
    Wordpress, het systeem waar we nu in werken is wereldwijd een van de meest gebruikte CMS –en. Raad en advies in overvloed.
    Een tweede reden om te wisselen is dat WordPress heel makkelijk te bedienen is. Was ik in Vbulletin een week kwijt om alles groen te krijgen: hier wissel je de kleuren in 10 minuten. Het andere lettertype kostte me nu nog 10 minuten , in het vervolg de helft, slider idem dito…
    En nu weet ik wel dat niet iedereen van veranderingen houdt, maar we willen ook niet jaar in jaar uit in dezelfde jas lopen…
    Een derde reden is dat WordPress vele mogelijkheden biedt je SEO te verbeteren. SEO betekent zoveel als: goed vindbaar in Google. Binnen WordPress is het heel makkelijk om dingen te doen waarvoor Google je beloont met vindbaarheid. ( ik zal jullie met die details niet vervelen)
    Ik Vrouwenpower meer dan de moeite waard om gevonden te worden!
    En over gevonden worden gesproken:
    Bij de blogs kan nu iedereen lid of geen lid, gewoon reageren. Heel klantvriendelijk en open.
    (Natuurlijk krijgen mensen die reageren een berichtje dat ze nog goed gekeurd moeten worden)

    Tenslotte: WordPress levert heel kale fora. Wat we er bij willen voeg ik ( of RStyle) via een plugin toe.
    Hou mij vooral op de hoogte van zaken die je mist. Dan ga ik op zoek naar de juiste plugin!

    #127944
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank Felice, met een beetje geduld komt het straks voor en achter de schermen allemaal goed.
    Ik beken dat ik best gemopperd heb maar ben dan ook iemand die altijd eerst alles in orde wil hebben, uit test voor ik iets uitdraag.
    Maar zoals jij het doet kan het ook en dat mag ik leren…. Nooit te oud om te leren dus. :yes:
    Ik wens iedereen veel forumplezier.

    #127947
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Dank je wel voor de uitgebreide uitleg, we wennen er wel aan ;-)

    #127976
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Dank Felice, met een beetje geduld komt het straks voor en achter de schermen allemaal goed.
    Ik beken dat ik best gemopperd heb maar ben dan ook iemand die altijd eerst alles in orde wil hebben, uit test voor ik iets uitdraag.
    Maar zoals jij het doet kan het ook en dat mag ik leren…. Nooit te oud om te leren dus. :yes:
    Ik wens iedereen veel forumplezier.

    dank je wel voor je lieve woorden!
    Maar het is niet helemaal een keuze. Ik kan pas in de praktijk het forum uittesten. En ik kan geen 2 fora naast elkaar laten draaien. Er komt een punt en dan moet je over…
    En dan is de eerste zorg dat alle inhoud over is gekomen en niet ergens in het heelal rondzweeft!

    En als de mensen die de boel omgezet hebben, zich aan hun afspraak houden gehouden en binnen 3 uur de laatste zaken hadden overgezet, dan hadden RStyle en ik nog wat tijd gehad om puntjes op de i te zetten. Maar die jongens begonnen veel later dan beloofd en deden er veel langer over dan beloofd. Inmiddels waren we al bijna 24 uur uit de lucht…

    ik had het er benauwd van, dat kan ik je nu wel vertellen

    #127977
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dat je het dan benauwd krijgt kan ik me heel goed voorstellen. :heart:

    #127980
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Dank je Felice!
    Alles went B-)

    #127996
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    dank beiden! Dat vind ik erg lief en dat doet me goed. en weet je: we zijn allemaal nog steeds dezelfde als op het vorige forum!

    #128290
    Profielfoto van: PukPuk
    Deelnemer

    Ik vind het helemaal top wat je hebt gedaan!

    #128296
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    Ik vind het helemaal top wat je hebt gedaan!

    dank je wel, Puk, dat vind ik heel erg fijn om te horen

    #128355
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Volgens mij kwam deze post al eens eerder voorbij of ben ik nu werkelijk gek :scratch:

    #128364
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    @Marith, of de post al eens eerder voorbij kwam , dat weet ik niet. Maar dat jij niet gek bent, dat weet ik zeker!

    #128382
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Ik weet het wel en had er ook op geantwoord en kreeg er reactie op terug … en ook Irene had er op geantwoord met een dank je wel voor de (duidelijke) uitleg
    Maar goed …. ik laat het los….

    #128456
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

    Posts komen toch altijd weer tevoorschijn als er iemand op reageert.

    #128487
    Profielfoto van: AnoniemAnoniem
    Inactief

    Nu staat hij er weer in zijn geheel van 29 oktober.
    Waarschijnlijk ben ik toch niet helemaal bij :whistle:

    #128504
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

    @Marith, dikke knuf en hindert niks

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.