Vrouw en trends

Absurde bedrijfsnamen, een trend ?

trend
Irene
Geschreven door Irene

Er heerst al een poosje een nieuwe trend: marketeers hebben bedacht dat het een goed idee is je bedrijf een belachelijke naam te geven. Ik moet ze nageven, die namen blijven wel hangen, dus qua naamsbekendheid zit het wel goed. Echter wil je als bedrijf natuurlijk wel een beetje serieus genomen worden zou ik denken.

Nou dat zie ik dus blijkbaar helemaal fout, want mijn hypotheekverstrekker, niet echt een bedrijf met gevoel voor humor zou je zeggen, heet tegenwoordig Brand New Day. Toen ik voor het eerst een mail van ze kreeg heb ik voor de zekerheid even hun website bezocht en even gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Wie noemt een bank nou Brand New Day, dat kun je toch niet verzinnen.

Nou ze hebben het verzonnen en ze staan er niet eens alleen in. Mijn warmte wordt geleverd door Ennatuurlijk! Ze leveren restwarmte van een kolencentrale, dus wat er natuurlijk aan is, is mij volkomen onduidelijk en wat dat rare lidwoord ervoor moet, dat wil je niet eens snappen. Modern doen, maar niet modern zijn dat is Ennatuurlijk. Ik krijg nog steeds acceptgirokaarten van ze, maar ze heetten wel heel modern Ennatuurlijk, lekker vaag en belachelijk.

Een paar weken terug stond er hier op het parkeerterrein een auto met daarop in koeienletters Totmaandag. Ik was nieuwsgierig genoeg (en daar reken die marketingjongens op natuurlijk) om op te zoeken wat het was. Het blijkt een detacheringsbedrijf te zijn. Totmaandag, voor iedereen die ook zo’n hekel aan het weekend heeft!

Je gaat mij niet wijsmaken dat Ennatuurlijk, Brand New Day en Totmaandag de enige bedrijven zijn met absurde namen. Het is een trend!

Het voordeel van een trend is dat het vaak snel weer overwaait. Ennatuurlijk heet binnenkort gewoon De Warmteleverancier, Brand New Day wordt De Bank en Totmaandag…

Totmaandag gaat gewoon failliet, van al dat flexwerken wordt ten slotte niemand wijzer.

lees ook : geef het een  naam

Like

Over de auteur

Irene

Irene

13 reacties

Geef een reactie