12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Ik vraag het me wel eens af. Wat is de zin van mijn leven? En ben wel eens benieuwd wat nou voor jou de zin van het leven is?

Irene
    Moderator

Ik weet niet of het leven zin heeft, maar ik heb wel weer zin in het leven.

Puk
    Bijdrager

Tja dat is een goeie.

Marith
    Bijdrager

Het leven van ieder mens heeft zin zolang jij er zelf zin aan geeft.
    Jij zelf kan dat alleen invullen…..

Felice
    Sleutelbeheerder

ik heb geen idee wat de zin van het leven is, maar ik weet wel dat ik met grote regelmaat gewoon zo ontzettend blij kan worden.
    Als een van mijn kinderen ineens voor de deur staat, als mijn man naar me lacht, als ik buiten sta en ik zie hoe alles weer groen wordt, als ik op de bank zit met de kat op schoot en de hond naast mijn voeten, als ik door een mals mei-regenbuitje loop en alles ruikt zo fris…zo heb ik wel 1000 dingen waar ik redeloos blij om kan worden…En die dus mijn leven zin geven

Poeh
    Bijdrager

Ach, vroeger dacht ik daar de antwoorden op te hebben. Maar nu…..nu zeg ik alleen nog dat het leven zelf de zin is van het leven. Kortom, ik sluit mij aan bij de voorgaande antwoorden.

Felice
    Sleutelbeheerder

Dat heb jij mooi verwoord Poeh!

Female1
    Bijdrager

Zin van het leven? Ik zou het niet weten. Geniet gewoon van de dingen van de dag.

Dat probeer ik ook iedere dag weer opnieuw female maar zeker op mijn “zwarte dagen” is genieten iets wat ik gewoon niet kan. Zelfs niet als ik mijn zoontje zie genieten ofzo. En het zijn vooral die dagen waarop ik gewoon echt veel behoefte heb aan een antwoord op deze vraag. Al is hij misschien ook niet echt te beantwoorden…

Marith
    Bijdrager

Dat probeer ik ook iedere dag weer opnieuw female maar zeker op mijn “zwarte dagen” is genieten iets wat ik gewoon niet kan. Zelfs niet als ik mijn zoontje zie genieten ofzo. En het zijn vooral die dagen waarop ik gewoon echt veel behoefte heb aan een antwoord op deze vraag. Al is hij misschien ook niet echt te beantwoorden…

Dan lukt het op die dag gewoon even niet Maite, dat kan en mag ook, niet alles is en kan perfect zijn.
    Morgen lukt het misschien weer wel is het een zonnige dag.

Felice
    Sleutelbeheerder

Dat is een heel waar woord van Martih, niet elke dag is perfect. En de niet perfecte zijn er om de perfecte te kunnen waarderen.

Als ik al een idee heb over de zin van het leven is dat we er zijn om samen het leven zo mooi mogelijk te maken. We zijn geen eiland…

Female1
    Bijdrager

Probeer op dagen dat het niet lukt terug te denken aan de keren dat het wel goed was.
    Wie weet helpt dat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.