18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Marith
    Bijdrager

Wat mij betreft zijn alle tips welkom… ga ze nog eens proberen in de praktijk te brengen en kijken of het werkt.

Felice
    Sleutelbeheerder

knuffel Marith, bij mij is het nooit helemaal weg, maar meestal kan ik er wel rustig onder blijven

Wijze Wendy
    Bijdrager

Wat mij betreft zijn alle tips welkom… ga ze nog eens proberen in de praktijk te brengen en kijken of het werkt.

Ik ben benieuwd hoe het voor je uitpakt, veel succes en probeer vooral te genieten.

Marith
    Bijdrager

Ik ben benieuwd hoe het voor je uitpakt, veel succes en probeer vooral te genieten.

Ik wil iedereen bedanken voor de tips… Het is echt best heel goed gegaan …. niet ziek geweest niet gaan gillen etc…. :groepsknuffel:

Irene
    Moderator

Wat goed Marith, ben blij voor je.

Felice
    Sleutelbeheerder

Ik wil iedereen bedanken voor de tips… Het is echt best heel goed gegaan …. niet ziek geweest niet gaan gillen etc…. :groepsknuffel:

dat is heel erg goed van jou!

Felice
    Sleutelbeheerder

Beste Wijze Wendy,

mijn man doet altijd de boodschappen. Als ik bv zeg dat ik kipfilet wel lekker vind op brood, neemt hij dat vrolijk en blij weeeeeken lang mee!
    hoe maak ik hem duidelijk dat ik niks wekenlang lekker vind?

Wijze Wendy
    Bijdrager

Wat fijn om te horen, het voelt altijd goed als ik een klein steentje kan bijdragen, maar uiteindelijk heb je het helemaal zelf gedaan.

Wijze Wendy
    Bijdrager

Beste Wijze Wendy,

mijn man doet altijd de boodschappen. Als ik bv zeg dat ik kipfilet wel lekker vind op brood, neemt hij dat vrolijk en blij weeeeeken lang mee!
    hoe maak ik hem duidelijk dat ik niks wekenlang lekker vind?

Het simpele antwoord: door het hem gewoon te vertellen!

Veel mannen doen boodschappen vanaf een lijstje en vaak wordt dat lijstje door de vrouw opgesteld. Als er dan zoiets vaags als broodbeleg(2x) op het lijstje staat, dan dwing je die man om creatief te zijn. Of hij koopt gewoon wat hij lekker vindt en als je geluk hebt wat in de aanbieding is. Als jij dan een keer zegt dat je kipfilet zo lekker vind, hoeft hij minder ingewikkelde beslissingen te nemen. Met of zonder tuinkruiden, is dan al makkelijker, geen risico nemen of helemaal uit de bol gaan. Dat kun je ze meestal nog wel overlaten. Als jij de volgende week weer kipfilet aangeleverd krijgt komt dat, omdat hij allang vergeten is dat hij dat vorige week ook heeft meegenomen en alleen maar twijfelt tussen tuinkruiden of naturel. Om dat te voorkomen kun je twee dingen doen, je verteld dat je lever zo lekker vind of je schrijft op het lijstje precies wat je hebben wilt. Een andere mogelijkheid is: broodbeleg (2x) geen kipfilet!

Hoe duidelijker je bent, hoe gemakkelijker het voor alle partijen is, die lieve schat kan tenslotte geen gedachten lezen. (De mijne niet tenminste)

Felice
    Sleutelbeheerder

dank je wel Wendy, ik denk wel dat je gelijk hebt.
    gewoon op schrijven WELK broodbeleg…

Wijze Wendy
    Bijdrager

dank je wel Wendy, ik denk wel dat je gelijk hebt.
    gewoon op schrijven WELK broodbeleg…

Juist, simpel he?

Als je lekkers opschrijft of koekjes, zorg je alleen maar voor verwarring. Wat is lekker vraagt de arme man zich dan peinzend door de winkelpaden slenterend af. Welke koekjes?

Aan de andere kant als je al te specifiek bent, kan je ook van de spreekwoordelijke koude kermis thuiskomen. Als je vraagt om Venz hagelslag (melk) loop je het risico dat ze alleen eigen merk en de Ruyter hebben en dat neemt hij dan natuurlijk niet mee, want je had tenslotte om Venz gevraagd. Dan maakt hij een symbolische aantekening op het lijstje (hadden ze niet), zodat hij bij thuiskomst kan voorlezen uit eigen werk.

Felice
    Sleutelbeheerder

hallo wijze wendy,

je hebt misschien wel gelezen dat ik aan het onstpullen ben. Ik ben niet zo dol op spullen, ik hou meer van een paar mooie dingen…
    Manlief daar integen bewaard alles, niet omdat hij zo hebberig is, integendeel, maar “jeweetnooitwaarjehetvoorkangebruiken….”
    De boekenkast is me gelukt, maar we hebben nog vele kasten en een garage te gaan.
    Tips voor hoe ik het leuk hou?

Wijze Wendy
    Bijdrager

Leuke vraag! Dank je wel!

Ontspullen kan al een lastige klus zijn als je alleen met jezelf hoeft te overleggen, laat staan als je dat me meerderen moet doen. Bijzonder lastig maakt het, als de opruimwoede niet in gelijke mate over de partners verdeeld is. Je kan natuurlijk gewoon dingen apart zijn en ze langzaam maar zeker naar de deur schuiven, om ze dan stiekem weg te gooien, maar hoe hou je het dan echt leuk. Stiekem gedoe is binnen een relatie natuurlijk geen goed advies om het leuk te houden. Wat je het beste kan doen, is de partner die het minst geneigd is op te ruimen met gerichte vragen te sturen naar opruimen. Geef hem of haar het idee dat hij of zij inspraak heeft bij wat er wel en wat er vooral niet weg mag.

Een paar vragen die je kan stellen:

[*]Hoe vaak heb je het de afgelopen tien jaar nodig gehad?
      [*]Waar verwacht je het voor te gaan gebruiken en wanneer? (dus niet kan nog weleens handig zijn, dat is te vaag)
      [*]Als je het over een jaar nodig gaat hebben, kun je het dan terugvinden? (of ga je dan sowieso nieuwe kopen, nadat je een uur gezocht hebt)

(algemene waarheid: als je het bewaart heb je het nooit meer nodig, als je het weggooit heb je het morgen nodig!) *

*dat zou ik hem/haar niet vertellen ;)

Felice
    Sleutelbeheerder

heee…die laatste vraag is slim!!!
    en wat je laatste opmerking betreft: die krijg ik altijd om mijn oren als ik iets weggooi!! :smiley-digital:

Wijze Wendy
    Bijdrager

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Mocht de dooddoener nog langs komen, kun je altijd nog zeggen:

Dan bewaar je toch alleen de dingen waarvan je zeker weet dat je ze nooit meer nodig hebt!

Felice
    Sleutelbeheerder

Beste Wendy,
    manlief heeft de gewoonte het dekbed onderaan bij de matras in te stoppen als een deken. Volgens mij hoeft dat niet, maar hij weet zeker dat hij anders met blote voeten in bed ligt.
    Als een dekbedovertrek een instopstrook heeft, dan gaat dat nog. maar als hij gewoon het dekbed zelf onder de matras begint te proppen, kom ik bij mijn schouders dekbed te kort…
    Mijn klacht hier over heeft manlief heel serieus genomen. hij stopt nu alleen nog het gedeelte aan zijn kant onder de matras. Dat heeft tot gevolg dat het hele dekbed zijn kant uit schuift…
    Hij wilde me pas geloven toen ik liet zien, hoe weinig dekbed ik nog over heb in de morgen.
    Echter: hij blijft het dekbed instoppen. Hoe los ik dit op. niet met twee dekbedden, dat vind ik ongezellig

Wijze Wendy
    Bijdrager

Je kan natuurlijk meteen gaan dreigen, met als jij mij half bloot laat liggen, trek ik nooit meer dat bevallige gevalletje aan, maar eerlijk is eerlijk dat gevallige bevalletje trek je natuurlijk niet voor hem aan, je hebt het nog liever koud dan dat je in een gebreide pyjama wordt gezien, maar dat hoef je hem niet te vertellen.
    Alle gekheid op een stokje, dit is een serieus diepgeworteld probleem en dat vraagt een serieuze aanpak. Je zou het haast een jeugdtrauma kunnen noemen. Vroeger toen jouw man nog jong(er) was, hadden ze geen centrale verwarming in tochtige klamme huizen. Het niet krijgen van koude voeten was een overlevingsstrategie en dat laat je niet zomaar los. Tegenwoordig zijn je voeten zo weer warm en dekbedden zijn nou eenmaal niet gemaakt om in te stoppen in tegenstelling tot de ouderwetse dekens en lakens. Is jouw man misschien in militaire dienst geweest?
    Mannen zijn vaak gevoelig voor verklarende oplossing, maar mocht dat niet werken, omdat het trauma niet verwerkt is, dan kan je altijd nog een oude theedoek aan de dekbedhoes naaien, waarmee je hem aan het voeteneinde kunt instoppen, zodat hij de rustigere nachten in elk geval op zijn plaats blijft.

Felice
    Sleutelbeheerder

hahaha wijze Wendy, in ieder geval heb je me aan het lachen gemaakt! Vanavond voor we naar bed gaan, zal ik jeugdtrauma’s eens aan de orde stellen!

18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.