13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Irene
    Moderator

Je mag ook gewoon af en te je hart uitstorten hoor, maar we zijn snel geneigd om mee te denken en de helpende hand te bieden.

Female1
    Bijdrager

CheeseUion, Ik ben ook slecht belastbaar. Dus dat herken ik zeker.
    Je wilt, maar je lichaam (en bij jou vermoedelijk ook je geest) laat je telkens in de steek.
    In je hoofd wil je graag.
    Je kan vragen voor ergotherapie. Die kunnen je via een puntensysteem helpen naar je belastbaarheid te kijken.
    Als ik me er aan kan houden voel ik me na een tijd ook beter. Maar hier gooien mijn ouders ( niet expres)
    roet in het eten.

Felice
    Sleutelbeheerder

je brnegt me op een interessant punt CheeseUnion, wat jij onmogelijkheden neemt, noem ik een gegeven.
    Wanneer je weet dat je niet lang meer te leven hebt, is dat een gegeven, het is aan de persoon hou hij/zij de laatste tijd invult.
    Als je nooit meer zal lopen, hoeft dat niet te betekenen dat je nooit meer gelukkig zal zijn, en dat verkeerd kapsel is tijdelijk en leert je iets over keuzes maken.
    Snap je? wij verschillen dus in de definitie van onmogelijk.

Puk
    Bijdrager

Elke dag gewoon genieten en invullen, dat is mijn motto.

Irene
    Moderator

Elke dag gewoon genieten en invullen, dat is mijn motto.

En dat gaat de ene dag makkelijker dan de andere.

CheeseUnion
    Bijdrager

CheeseUion, Ik ben ook slecht belastbaar. Dus dat herken ik zeker.
    Je wilt, maar je lichaam (en bij jou vermoedelijk ook je geest) laat je telkens in de steek.
    In je hoofd wil je graag.
    Je kan vragen voor ergotherapie. Die kunnen je via een puntensysteem helpen naar je belastbaarheid te kijken.
    Als ik me er aan kan houden voel ik me na een tijd ook beter. Maar hier gooien mijn ouders ( niet expres)
    roet in het eten.

Ik was net weer 4 dagen in de ban van hoofdpijn. 4 dagen waarin ik niet had kunnen werken. Noem een pijn en ik kan er mee omgaan, maar niet met (4 dagen achter elkaar) hoofdpijn. Ik heb meerdere keren liggen janken van de pijn en frustratie dat niks helpt. De pijn is tussen een 6 en een 8/8,5 overigens, maar ik kan er zo niet tegen. En dan te bedenken dat het vandaag lente is geworden en dat betekent: meer van zulke dagen door de warmte. En daar zie ik zo ontzettend tegenop. :-|

De dokter wil er niks aan doen, die zegt: gebruik eens 3 maanden niks. Maar ik gebruik al nooit iets qua pijnstillers! Omdat ze tóch niet werken… Níks helpt! Pijnstillers dus niet. Even liggen/slapen niet. Nat washandje op m’n hoofd in combi met liggen niet. Er tegen slaan niet (ja heel even). Even lekker buiten zijn niet. En uhm: klaarkomen niet (ja zelfs dát geprobeerd *bloos*).

Zó frustrerend.

CheeseUnion
    Bijdrager

Overigens wil ik echt heel graag werken (voor loon). Maar door m’n verleden bang geworden weer uit te vallen. Ik weet dat de werkgever zekerheid heeft vanuit UWV dat als ik weer ziek uitval zij geen problemen krijgen. Maar ik ben bang niet voor mezelf op te durven komen, niet ziek durven melden als ik een dag niet kan werken en dan toch ga werken en dan compleet ziek uitval ipv maar 1 dagje.

Puk
    Bijdrager

Probeer jezelf eens bijelkaar te rapen en kijken wat en wie ben ik eigenlijk en wat wil ik in het leven.
    Leven, klagen, werken, verschuilen achter, leren, angsten aanpakken, werken ik noem maar wat.
    Succes met alles.

Felice
    Sleutelbeheerder

Het lijkt wel of je een beetje vast zit. 4 dagen hoofdpijn, dat is geen pretje, dat snapt iedereen.
    En op zo’n moment kun je niks, dat snapt ook iedereen. Het goede nieuws is, dat het leven langer is dan 4 dagen!
    Puk heeft beslist een punt: probeer jezelf eens bij elkaar te rapen en ga kijken wat je echt wil, en wie je echt bent.
    En probeer eens te geloven dat zaken veranderbaar zijn.
    Ik weet van mijn schoonzus die heel zware migraine heeft, dat er ergens een speciale hoofdpijn kliniek is. Dat was een lood en loodzwaar programma, maar uiteindelijk heeft ze er veel baat bij gehad

CheeseUnion
    Bijdrager

Ik weet niet wie ik ben. Maar waarom zou ik dat moeten weten om een baan te kunnen hebben? Dat link ik even niet en snap ik dus niet (wat ermee bedoeld wordt).

Wat ik wil kan ik kort (of juist heel lang) over zijn: ik wil zoveel! Laat ik het zo zeggen: zoveel dingen lijken me leuk. Dolfijnentrainer bijvoorbeeld. Werken in een dierentuin. In de horeca als serveerster. Een eigen hondenuitlaatservice hebben. Zelf knaagdierhokken maken. Werken bij een fast-foodrestaurant. Dierenarts.

Geen enkele daarvan is mogelijk door 1 of meerdere dingen die ik heb. Ik ga niet stuk voor stuk uitleggen waarom niet, maar het is helaas zo. En hoe positief ik ook ben: veel van de dingen die ik heb zijn niet geneesbaar en/of niet behandelbaar (of dat er iets is wat erbij helpt of het verminderd bedoel ik). Dus ik weet het gewoon niet. Ik weet het echt niet.
    Ik heb gewoon de pech dat ik zoveel verschillende diagnoses/dingen heb. (Ik weet even geen beter woord, vandaar “dingen”). Er zijn maar liefst 8(!) opsommingen waar rekening mee gehouden moet worden wil ik een baan überhaupt vol kunnen houden.

Ik ben dan ook verbaasd dat ik WGA kreeg toegewezen en niet IVA, ik ben wel 100% afgekeurd (van de 80-100%). Maar goed, ze hopen natuurlijk altijd dat iemand weer aan het werk kan.

Sorry. :-(

Felice
    Sleutelbeheerder

wat een leuke uiteenlopende interesses heb je.
    Dieren lijken een rode draad, zo te zien.
    Waarom het fijn is om een beetje te weten wie je bent, dat lijkt me logisch: als jij een heel ongeduldig persoon bent ( om maar een voorbeeld te geven) dan moet je geen kleuterjuf worden , of verpleegster.
    En als je van je zelf een beetje weet hoe je in elkaar zit, dan weet je ook hoe je jezelf bv ( ik zeg maar wat ) uit een dip kan halen, of situaties vermijden die niet goed voor je zijn ..
    snap je

Female1
    Bijdrager

Lijkt een beetje op die bewuste cirkel bij je.

CheeseUnion
    Bijdrager

wat een leuke uiteenlopende interesses heb je.
    Dieren lijken een rode draad, zo te zien.
    Waarom het fijn is om een beetje te weten wie je bent, dat lijkt me logisch: als jij een heel ongeduldig persoon bent ( om maar een voorbeeld te geven) dan moet je geen kleuterjuf worden , of verpleegster.
    En als je van je zelf een beetje weet hoe je in elkaar zit, dan weet je ook hoe je jezelf bv ( ik zeg maar wat ) uit een dip kan halen, of situaties vermijden die niet goed voor je zijn ..
    snap je

Ja dieren en ik gaan heel goed samen. Ik hou zoveel van dieren. Eigenlijk meer dan van mensen, want mensen doen je (onbewust) pijn en dieren niet. Niet met woorden in ieder geval, want mijn kat kan aardig krabben en bijten. :-p Ik zou wel een dierentuin aan dieren thuis willen, maar m’n gezondheid én inkomsten laten dat niet toe. Vandaar dus alleen een kat.

Zelfs de cavia’s die ik had moest ik wegdoen ivm niet goed voor ze kunnen zorgen qua gezondheid (van mij) en financieel. Vind het nog steeds erg. Psychisch ging het trouwens ook niet, ze maken nogal wat geluid en daar kon ik niet tegen. Ik wist dat cavia’s piepen, maar ik wist niet dat ik er niet tegen zou kunnen. :-(

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.