Welk boek lees je nu

Dit onderwerp bevat 107 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Female1 Female1 1 week, 1 dag geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Een prachtig boek, gloedvol geschreven, over een vrouw die haar leven begint als naaister en daar een grote passie voro blijkt te hebben. Het feit dat ze heel mooi kan naaien, brengt haar een heel boeiend en spannend leven. Ondertussen leer je ook nog eens wat over Spanje en Marokko tijdens de tweede wereldoorlog.

Het slot is heel bijzonder.
    Ik vond het een aanrader

Female1
    Female1
    Bijdrager

Doodswens van James Patterson

Irene
    Irene
    Moderator

Ik ben de Oversteek van Justin Cronin aan het herlezen.

Female1
    Female1
    Bijdrager

Jager van Lars Kepler

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Het verraad van Julia door Brenda Meuleman.

Ik steel even de beschrijving
    Brenda Meuleman beschrijft in haar debuut Het verraad van Julia hoe een slavin in de Romeinse tijd zich ontworstelt aan haar lot.

De intelligente Griekse slavin Aigle is de lerares van Julia, dochter van keizer Augustus. Tussen Aigle en Julia groeit een vriendschap, al is deze niet gelijkwaardig. Langzaam maar zeker ontstaan barsten in hun verstandhouding. Dan gebeurt het ondenkbare: Julia wordt door haar vader verbannen naar een eiland. Aigle wordt verteerd door schuldgevoel. Had zij dit kunnen voorkomen? Ze besluit te vechten voor datgene waarin ze gelooft.
    bron Ambo

Ik heb het echt met enorm veel plezier en aandacht gelezen. Aanrader!

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ik ben net begonnen aan :De man die alles achterliet van Tanya Commandeur

“De dag waarop de waarheid als een dode vis zou komen bovendrijven begon als de duizend dagen daarvoor.” Met deze zin plaatst Tanya Commandeur ons in het verhaal van David en start ze haar boek op een waardige manier. Het verhaal van haar betovergrootvader vormt de basis voor ‘De man die alles achter liet’. ( gejat op Chiclit )

Voor een Nederlands boek ( ik ben geen groot liefhebber van Nederlandse schrijvers over het algemeen ) vind ik ht best aardig

Irene
    Irene
    Moderator

Mijn zoon heeft een serie over rijdende steden gekocht, ben in het eerste boek begonnen, zal straks eens kijken hoe het heet.

Female1
    Female1
    Bijdrager

De broederschap van John Grisham

Irene
    Irene
    Moderator

Het heet Mortal Engines van Philip Reeve.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Ik ben bezig in en detective Zeemeermin van Camilla Läckberg.
    Er is ook een tv serie van : een zweedse detective die zich afspeelt in een dorp op het eiland Fjällbacka, daa rkeek ik eigenlijk altijd me tplezier naar, maar e boeken zijn ( zoals gewoonlijk ) leuker Ik had wel wat moeite in het begin met de veelheid aan personages, maar na een bladzij of 30 zat ik er helemaal in

Puk
    Puk
    Bijdrager

Mijn leven met Tikker, Jan Siebelink

Female1
    Female1
    Bijdrager

Memorandum van Aders de la Motte ( Engels, in de hoop dat ik ooit die taal gaat leren ;-) )

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Ik heb net Engeleneiland uit. Ook van Camilla Läckberg.prachtige detective, met een aantal prachtige plottwists. In het begin moest ik eerlijk gezgd even doorbijten: er zijn zoveel personages in dit boek. En het perspectief wisselt vortdurend. Zodat ik regelmatig dacht : Heeee, waar gaaat dit over. Maar als je 1/3 van het boek uit hebt, dan ken je iedereen en dan wil je nog maar 1 ding : weten hoe het afloopt!

Irene
    Irene
    Moderator

Volgens mij heb ik ook weleens iets van Camilla Lackberg gelezen.

Female1
    Female1
    Bijdrager

Het Paulus labyrint van Jeroen Windmeijer

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 108)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.