fbpx

Welk boek lees je nu

10 berichten aan het bekijken - 126 tot 135 (van in totaal 135)
  • Auteur
    FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

De onervarenen van Joke van Leeuwen

ik pik de korte samenvatting even van Bol.com
    Het zit de jonge, in armoede levende Odile en haar man Koben niet mee als zij in 1847 hun boerderij dienen te verlaten. Waarom zouden ze niet ingaan op het aanbod van de Maatschappij voor Overzeese Volksplanting, die hun een gouden toekomst voorspiegelt aan de andere kant van de oceaan? Samen met vijftig streekgenoten wagen ze de oversteek, vol hoop, om na de uitputtende bootreis aan hun lot overgelaten te worden in een tropisch land. Passen ze zich aan of houden ze vast aan hun gewoontes? Zal het hun lukken daar een nieuw, goed leven op te bouwen?

Odille is het bastaard kind, haar kleurrijke moeder is van goede komaf, voordat ze door haar ouders om haar zwangerschap verstoten wordt. Ik ben nu pas op blz 74 dus ik kan er nog niet veel over zeggen, maar de schrijfstijl vind ik fijn. Kort, bijna staccato

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Ik lees nu Aquarium van David Vann, ik ben pas op blz 45 maar het boek heeft me helemaal in zijn greep.
    Omdat ik zoals gewoonlijk te lui ben om zelf wat te schrijven, leen ik even de beschrijving van www. Heban

De twaalfjarige Caitlin woont samen met haar moeder, die haar loon verdient als havenarbeider, in een klein huis vlak bij het vliegveld van Seattle. Iedere dag bezoekt ze na school het lokale aquarium, terwijl ze wacht tot haar moeder haar ophaalt. Daar ontmoet ze een oude man, die haar liefde voor de vissen lijkt te delen. Doordat hun vriendschappelijke band steeds sterker wordt, komt een duister familiegeheim aan de oppervlakte en dreigt de onvoorwaardelijke liefde tussen Caitlin en haar moeder gevaar te lopen. In elegant en kristalhelder proza volgt de lezer een moedig meisje wier verlangen naar liefde en vergiffenis de beschadigde mensen om haar heen weet te transformeren. Aquarium is een hartverscheurende, maar ook hoopgevende en onvergetelijke roman.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

ik vind het zo’n mooi boek…ik heb het bijna uit. Ik heb het van een vriendin gekregen en mag het doorgeven. Nu is het boek in het Engels, wanneer je dat geen probleem vindt, stuur me een pb!

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Het Aqarium heb ik uit, dus ik ben aan het volgende boek begonnen, ik ben weer in een echte leesstemming merk ik
    The silence of the girls van Pat Barker

Ik leen even de beschrijving van Bol punt com, zo kom ik er ook achter dat de titel is de stilte van de vrouwen.

Wanneer haar stad in handen valt van de Grieken, is Briseïs’ leven geruïneerd. Haar man en broers worden vermoord en zijzelf verandert van koningin in gevangene, de oorlogstrofee van de goddelijke strijder Achilles. Tijdens de lange, bittere oorlog werden ontelbaar veel vrouwen uit hun huis geroofd en aan de strijders toebedeeld. De Trojaanse Oorlog staat bekend als een mannenepos, maar hoe verging het de vrouwen, door de geschiedenis de mond gesnoerd?

De stilte van de vrouwen is een historische roman geïnspireerd op de Griekse mythologie, over het leven van een vrouw te midden van de chaos van een van de beroemdste oorlogen van de geschiedenis, waarin zij vecht voor haar vrijheid.

je zou het niet zeggen aan de naam, maar Pat Barker is een vrouwelijke schrijfster

IreneIrene
    Moderator

Uit een oude jas vol stenen – Renate Stoute

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

The English patient, van Michael Ondaatje. tot nu toe vind ik het nogal een traag boek, moet ik zeggen, maar goed ik zit pas op blz 50

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

inmiddels ben ik op blz 300 aangeland. Het trage tempo zegt wel genoeg, denk ik. Ik ben namelijk een heel snelle lezer

IreneIrene
    Moderator

Ik ga binnenkort in Aquarium beginnen.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

toen ik ziek was heb ik even een dik boek uit de kast gepakt
    Het fransiscus verbond van John Sack. Het gaat om een monnik die een geheime boodschap krijgt, omtrent de waarheid rond Fransicus van Assisi, die dan net een 10-tal jaren dood is. Best wel een leuk verhaal, al wa shet maar omdat het een leuk inkijkje in het Middeleeuwse denken geeft

IreneIrene
    Moderator

Klinkt wel interessant; ik ken het boek niet.

10 berichten aan het bekijken - 126 tot 135 (van in totaal 135)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.