10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

Kunnen we deze lijst uitbreiden?

iemand zegt het een maar het is duidelijk dat iemand iets anders bedoelt.
    Bijvoorbeeld: “ooohh maakt mij niet uit…” en je voelt dat iemand heel goed weet wat ze wil…
    Of “neem jij maar” terwijl je de ander ziet watertanden…

Irene
    Moderator

Ik werk regelmatig met Engelsen, dus ik ben hier aan gewend. (het went nooit echt)

Marith
    Bijdrager

Misschien is het iemand die niet voor zichzelf durft op te komen omdat men het nooit heeft geleerd en graag beleefd wil zijn.

Wees voorzichtig met een oordeel, je weet nooit wat er achter zit…..
    Vraag er gewoon vriendelijk naar …. zo help je elkaar

Felice
    Sleutelbeheerder

hele goede @Marit, maar ik loop de laatste tijd tegen teveel mensen die zeggen Ja hoor, dat doe ik even voor je.
    En die als je er naar vraagt, verontwaardigt zeggen: ja nou moet je even niet zo moeilijk doen!

Marith
    Bijdrager

ja nou moet je even niet zo moeilijk doen!

Klink in mijn oren heel anders dan

“neem jij maar”

De eerste durft heel goed te reageren op je vraag en is zeker niet bescheiden.
    De tweede kan nog steeds niet durven en/of is te bescheiden ….

Oh Marith :scratch:

Felice
    Sleutelbeheerder

klopt @Marith, de eerste is heel assertief, maar durft in mijn ogen toch niet echt…anders was ze in een eerder stadium duidelijk geweest…of zou ze nu zeggen: sorry, dat is er niet van gekomen..
    Onzeker en zoekend naar assertief zijn…#denkik
    maar als ontvanger (ik in dit geval) vond ik het lastig om hier mee om te gaan

Irene
    Moderator

Het heeft naar mijn gevoel ook niets met bescheidenheid te maken, maar met een vorm van achterbaksheid.

Felice
    Sleutelbeheerder

dat is een nieuwe gedachte voor mij…bedoel je me tachterbaks, niet je emoties willen tonen?

Irene
    Moderator

Ik bedoel met achterbaks, in je gezicht een poeslief verhaal ophangen en zodra je je rug keert kun je er een mes in krijgen. Dat is de bekangrijkste reden waarom ik zo’n hekel aan Engelsen heb.

Felice
    Sleutelbeheerder

ik snap van je bedoelt, ik moet je zeggen dat ik nog nooit een mes in mijn rug heb gekregen in Engeland

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.