fbpx

wandelen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

ruim een half jaar geleden ben ik gestopt met wandelen: het was geen bewuste keuze, het hield zo maar een beetje op. Nu hebben we in de zomer ook d etuin, daar kunnen we heel wat energie in kwijt. Maar toch…we deden ook niks meer aan lange afsorand wandelen, we werden gewoon een beetje gemakzuchtig, man lief en ik…

nu heeft zontje deze zomer een grot dee van de Camina gelopen en gaat die volgende zomer af lopen. Lijkt me zo leuk om een etappe mee te lopen…dus ik ben weer begonnen. Eerst met een half uur, toen 40 minuten en nu een uur

IreneIrene
    Moderator

Ik loop tijdens vakanties vaak best veel, maar lopen om te lopen dat vind ik helemaal niks.

Female1Female1
    Bijdrager

Heerlijk wandelen. Zouden het vaker moeten doen. Maar als het zo regent heb ik er geen zin in. :-(

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

ik ben gisteren klets en jklets nat geregend: ik was met een vriendin aan het lopen, een keer per week loop ik met een vriendin, en we werden overvallen door een bui, een bui…druipend stond ik op de mat…
    En gelachen dat we hebben!

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Ik loop tijdens vakanties vaak best veel, maar lopen om te lopen dat vind ik helemaal niks.

Ik vind wandelen om het wandelen juist leuk! Heerlijk: ene voet voor de andere voet en gaan zoals de mens zich al miljoenen jaren voortbeweegt. Lopen is een heel fijne manier van je voort te bewegen…( ik voel een blog )

IreneIrene
    Moderator

Ik heb ook geen hekel aan lopen, maar een hekel aan doelloosheid.

Female1Female1
    Bijdrager

Hoezo doelloosheid. Geniet van de mooie natuur om je heen :yes:
    En al is het die mooie plant die bij die mensen in de voortuin staan. Of juist die vlinder die voorbij vliegt op dat moment.

MarithMarith
    Bijdrager

Ik kon ook altijd erg genieten van mijn wandelingen…. juist kon met de rug werden de afstanden wel korter maar zocht de mooie plekjes nog wel.
    Nu al 2 weken een gebroken teentje en dan kom je even niet ver.
    Zo’n heel klein teentje dat even je (niet) weg bepaald…. ;-)

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

iekssssss. zo’n teentje dat het niet meer doet…ik sta er soms zo verbaasd van, hoe iets keins zulke grote gevolgen kan hebben. Een teentje ( eentje maar, je hebt er tien …)en het lopen is niet fijn meer

Een tijd terug had ik een kloof in mijn voet. Nou dat is toch te onbenullig voor woorden..maar mooi dat elke stap gevoelig is

Female1Female1
    Bijdrager

Ja blessures maken het soms niet makkelijk.

@Marith
    , heb je al weer wat op kunnen bouwen met wandelen?

Ik hier heb het behoorlijk wat op kunnen bouwen.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

ik was in he tbegin wel een beetje geschokt dat een half uurtje me toch moeite kostte…nu loop ik weer probleemloos een uur. Op een dag als vandaag, waar ik geen uur te missen heb, pak ik het anders aan: ik stap 2 haltes eerder uit de bus, loop vanavond naar de vergadering en krijg een lift te rug, zo blijf ik tenminste in beweging

MarithMarith
    Bijdrager

Ik heb een abbonement op de lappenmand :yes:
    Maar met zere teen en rug toch naar winkelcentrum gewandeld.
    Laat me niet kennen ;-)

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Heel erg goed dat je je niet laat kennen @Marith, maar pas op doe wel alleen dingen die kunnen. Net gehoord dat manlief versleten kraakbeen heeft: lopen mag dus wel, maar rennen beslist niet, om een voorbeeld te noemen…

Female1Female1
    Bijdrager

@Marith :good:

Hier vandaag in de sportschool op de loopband gelopen. Met een Panama uitzicht ;-)

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

haha @Female1 dat heb ik dan weer niet als ik langs de Zegerpas wandel!

Female1Female1
    Bijdrager

Maar de Reeuwijkse plassen zijn ook heel mooi om te wandelen @Felice

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

oooo, ik denk dat de Reewijkse Plassen mooier zijn dan de Zeegrplas, dat is echt nog een gebied in ontwikkeling en ook nog eens veel kleiner…

Female1Female1
    Bijdrager

Denk dat ik vandaag bij de Reewijkse Plassen gaat lopen ;-)

Als het echt droog is vanmorgen.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

hier werd het tegen de middag droog

Female1Female1
    Bijdrager

@Felice, we hadden onderweg nog 1 buitje, maar die viel wel mee.
    Was heerlijk!

IreneIrene
    Moderator

Grappig ik heb weleens in de Reeuwijkse plassen gezwommen, maar echt gewandeld heb ik er nog nooit.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

@felice, we hadden onderweg nog 1 buitje, maar die viel wel mee.
    Was heerlijk!

Nu ik -bijna- dagelijks een uur wandel krijg ik met regelmaat een bui op mijn bol. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. Ik heb wel ontdekt dat ik – als het slecht weer is- het liefst na het eten ga wandelen, als ik dan kletsnat thuis kom ( en ik sopte soms in mijn schoenen) dan trek ik lekker mijn pyamaatje vast aan en kruip voldaan op de bank

Female1Female1
    Bijdrager

@Irene, je kan er heel mooi wandelen. Ik heb er nooit gezwommen. Hou niet zo van dat water. Zwem dan liever in de zee.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Hoezo doelloosheid. Geniet van de mooie natuur om je heen :yes:
    En al is het die mooie plant die bij die mensen in de voortuin staan. Of juist die vlinder die voorbij vliegt op dat moment.

@female1
    , dat had ik niet beter kunnen zeggen!

Female1Female1
    Bijdrager

Geef niet @Felice.

Hoe meer je mee maakt in je leven, hoe meer je leert genieten van alles om je heen. ;-)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.