fbpx

Vrouwelijk orgasme

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager

Ik heb in mijn jongere jaren een heel complex ontwikkeld rondom klaarkomen (door een man). Mijn eerste vriendje lukte het niet om mij te laten klaarkomen. We waren jong, ik wist het ook allemaal niet, hij was mijn eerste bedpartner en het maakte mij niet eens zo heel veel uit. Ik vond het vooral vervelend dat hij er zo’n ding van maakte en iedere keer als hij met z’n hand naar beneden ging voelde ik de prestatiedruk. Vier jaar lang bleef het een ding. Nu, denk ik dat hij er gewoon niet zo goed in was… en ik hem ook niet goed aangaf hoe ik het wilde. Daarna heb ik geen enkele man daar nog met zijn handen of mond laten zitten, want ik vond het maar ongemakkelijk en stressvol. Zelf lukt het me overigens wel, dus dat is het probleem niet. Ik heb op dit moment geen relatie, maar heb wel een mogelijk scharrel ontmoet. Ik ben scharrelen heel lang uit de weg gegaan vanwege dit orgasme complex, maar ik wil er nu wel eens overheen. Idealiter in een relatie, want dan kun je toch wat meer praten over die dingen. Alleen een leuke vent voor een relatie staat ook niet op iedere hoek klaar, dus tot die tijd toch maar scharrelen. Maar mijn vraag is nu, aan een man, hoe zal ik dit aanpakken?

Ik ben dus een groentje in scharrelen en in klaarkomen door een man. En inmiddels al 30, OMG! Stel, ik zou tegen deze scharrel de eerste keer zeggen dat ik vingeren niet wil, zonder uitleg. Hoe komt dat over? Of zal ik wel het gesprek aangaan? Of niks zeggen en het hem gewoon laten proberen? Ik vrees dat als ik niks zeg en het hem de eerste keer gewoon laat doen, dat ik weer prestatiedruk voel en het dan weer alleen maar daardoor niet lukt. Waardoor het bij hem dan ook weer meteen zo’n ding wordt. Ik ga niet faken, dat is echt niet mijn ding. Ik wil graag van dit probleem af.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

van prestatiedruk wordt niemand gelukkig. En als je die eenmaal hebt, raak je die ook niet zo makkelijk meer kwijt…
    Lekker opgewekt he?
    Neem jezelf serieus, zo ik zeggen. Het “moeten” klaarkomen is een heel ding geworden en het staat je in de weg.
    Nou kan ik hier wel van alles gaan zeggen: Meid, laat het over je heen komen, doe rustig aan, als je verliefd bent, gaat het vanzelf…maar ik vrees voor je dat je dat al tig keer gehoord hebt.
    Mijn advies is eenvoudig: stap naar een seksuologe. Die weten van dit soort problemen af. Die heeft vast de slimste tips. Dingen waar je zo een twee drie niet bij stilstaat, maar die werken.
    Wat denk jij ?

Bijdrager

Bedankt voor de reactie! Ik vind het niet nodig om naar een seksuologe te gaan. Van de ene kant wel omdat ik er al zolang mee zit, maar aan de andere kant is het een kwestie van vermijding. Met vermijden ga ik het niet oplossen, dat weet ik zelf ook. Ik was ook verliefd op mijn eerste vriend, dus dat is overigens het probleem niet. Ontspanningsoefeningen of werken aan je gedachten om de druk proberen te verlagen, kan ik ook zelf. Ik heb het nooit met vriendinnen besproken dus ook in mijn hoofd is het gewoon een heel ding.

Mijn vraag gaat meer over hoe ik het het beste kan communiceren (of niet) richting degene waar ik de eerst volgende keer seks mee heb. Op een manier die voor mij prettig is maar ook voor die ander.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

oke, nou dat hangt denk ik erg van de situatie af.
    Wanneer je super verliefd wordt op iemand en je je heel erg tot hem aangetrokken voelt, dan zou het zo maar eens allemaal vanzelf kunnen gaan.
    Dan is die eerste keer er voor je er erg in hebt…

En verder raad ik je dringend af, seks met iemand te hebben, terwijl je daar nog niet aan toe bent, dan wel nog geen zin in hebt.
    Ik krijg wel eens de indruk dat het bijna moeten is om na de derde date seks met iemand te hebben!

Nou, mooi niet dus. Het enige wat je hoeft te communiceren, is dat je geen idee hebt wanneer je er aan toe zal zijn ook daadwerkelijk met hem seks te hebben. Maar dat lijkt mij de meest normale zaak van de wereld. Als een jongen dat niet accepteert, dan is het zeg maar geen relatie-materiaal…

En verder is er ook nog zo iets als zaken een beetje opbouwen. Je hoeft niet direct met elkaar het bed te delen: begin met lekker zoenen en zo. Rustig kijken wat er gebeurt en wat je daarbij voelt.

snap je?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.