fbpx

vrienden maken en houden

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Vriendschap, het is mijn leven een belangrijk iets. na man en kinderen zijn mijn vriendinnen pijlers in mijn leven.
    Dit artikel uit NU.nl, hoeveel tijd het kost om van kennissen die elkaar aardig vinden, te komen tot een diepe vriendschap vond ik dan ook reuze leuk. Hoeveel uur denken jullie dat je moet investeren?

Als kind is het makkelijk, dan zorgt je moeder of vader ervoor dat je met vriendjes kan spelen. Als volwassene moet je op eigen houtje vrienden maken. Hoe doe je dat? En niet onbelangrijk: hoe houd je ze? Zes tips van wetenschappers.

IreneIrene
    Moderator

Het onderhouden van vriendschappen is heel belangrijk om ze te behouden, maar dat kost energie en tijd van beide partijen, vandaar dat er meestal maar een paar beklijven.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

klopt, dat zijn de echte leuke…..
    Maar het verbaasde mij ook hoeveel tijd je eigenlijk samen door moet brengen wil je de ander als vriend gaan ervaren.
    In mijn ervaring weet ik vrij snel of ik met iemand bevriend wil zijn, maar inderdaad: de omstandigheden moeten het dan ook wel een beetje toe laten, het helpt bijvoorbeeld enorm als je een beetje bij elkaar in de buurt woont.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.