fbpx

Verlovingsringen?

• Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door IreneIrene.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager

Hoi mannen, ik vroeg mij af hoe jullie het doen met het uitzoeken van verlovingsringen. Vinden jullie het fijn om je partner hier bij te betrekken of willen jullie het volledig een verassing houden? Ik vind het fijn om een verassing te houden, maar stel als mijn vriend zou willen verloven dan wil ik wel een mooie ring. Nou heeft mijn vriend niet echt een goede smaak per se. Dat geeft ook niet, maar ik vind het wel fijn om een mooie ring te hebben als hij een aanzoek doet. Hoe kijken jullie hiertegen aan? En waar kijken jullie naar bij het uitzoeken van een verlovingsring? Zijn er manieren, waarop ik hem toch een soort van hints kan geven, zonder pushy te zijn over dat ik wil trouwen?

IreneIrene
    Moderator

Er zijn hier niet zoveel mannen meer tegenwoordig, dus ik vrees dat het even gaat duren voor je hier antwoord op gaat krijgen. Ik begrijp je wel hoor. De verrassing is natuurlijk leuk, maar je wilt natuurlijk niet met een lelijke ring aan je hand gaan rond lopen. Ik ben zelf ooit een keer verloofd, dat heeft niet tot een huwlijk geleid, maar ik herinner me dat we de ringen destijds samen hebben uitgezocht (is heel lang geleden)

PukPuk
    Bijdrager

Mijn man heeft destijds zelf de ring uitgezocht 2 kleuren, geelgoud en witgoud met een paar briljantjes. Ik vond het een verrassing! Uiteraard ga je trouwringen samen uitzoeken, lijkt mij?

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

ik heb nooit een verlovingsring gehad…ik moet bekennen± ik wist niet dat het nog bestond..
    Misschien is er een tussenweg: laat hem een keer zien wat je mooi vindt…
    Onze trouwring heeft manlief ontworpen; het idee kwam van mij, hij heeft het vorm gegeven, de goudsmid heeft het uitgewerkt. Het idee was: De ringen worden pas een geheel als je ze tegen elkaar aanschuift

Bijdrager

Had ik lekker lang bericht getypt ben ik denk ik vergeten op verzenden te klikken… lekker handig.

@Puk
    ik vind het inderdaad wel leuk om een verrassing te krijgen, maar zoals @Irene ook zei ik heb liever niet een lelijke ring. Ben soms best kieskeurig haha. Maar ik heb begrepen dat een verlovingsring meer een verrassing is en dat je een trouwring samen uitzoekt(klopt dit?)

@Felice
    Misschien dat ik idd wat vaker wat moet laten zien wat ik mooi vind. Ik hoef ook niet per se een verlovingsring, vind 1 ring wel genoeg. Vind het wel lastig, want ik draag/koop zelf nooit heel veel ringen per se. Wel een super leuk idee om zelf een ring te ontwerpen! Heb je toevallig tips bij het ontwerpen of waar je dit kunt laten doen?

Na wat googelen heb ik wel twee sites kunnen vinden die mij wel interessant lijken, hebben jullie toevallig ervaringen met één van deze sites? Of misschien kennen jullie wel een andere site/winkel die ook customized ringen aanbied? Deze sites had ik gevonden die mij wel goed leken: auronia.nl en diamondsbyme.nl. Ik had ook nog deze gezien 123gold.nl/raadgever/trouwringen/configurator/, maar die configurator was nogal vaag dus ik ben al snel afgehaakt.

Mochten jullie ervaringen hebben met deze sites of misschien een andere winkel of site dan hoor ik het graag. Dan stel ik wel voor aan mijn vriend om misschien een keertje samen te kijken naar designs en dat ik dan vertel wat ik wel of niet mooi vind.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door FeliceFelice.
    Bijdrager

Heeft niemand ervaringen met de websites die ik heb genoemd? Als er eventueel andere websites zijn of winkels waar jullie ervaringen mee hebben dan hoor ik het graag! Het liefst zou ik wel een winkel/webshop willen die de optie heeft om ze de ringen zelf te ontwerpen.

En hoeveel hebben jullie ongeveer uitgegeven aan een ring? Ik zag al op de websites vrij hoge prijzen, maar is het mogelijk om toch een mooie ring voor een wat lager budget te maken?

IreneIrene
    Moderator

Toen ik me ooit verloofde bestond het internet nog niet :)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.