4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    jesi
    Bijdrager

Een zaterdag bij vriendin op haar naturistenvereniging is mij goed bevallen. De relaxedheid, water en zon overal voelen, geen gedoe met mijn bikini of dat gestaar van sommige badgasten van een normale stranddag mis ik niet.

Twijfel om lid te worden. Bij een teamsport/interesse i.t.t. een naturistenvereniging vermoed ik eerder uitgenodigd te worden voor verjaardagen vieren, teamuitstapjes, barbecue(zomer)/gril avond, wandeling, stranddag, borrelavond, of een meidenavond ondanks mijn leeftijd 35 jaar. Ideaal om mijn vriendengroep uit te breiden i.t.t. na een zwemtraining ‘hey Ilse, ga jij dit weekend nog iets leuks doen? Ja, ik ga morgen naar de naturistenvereniging ga je gezellig mee?’
    Vraag me oprecht af of openheid bevorderlijk is voor een vriendschap.

Later tijdstip afspreken met verenigingsleden waarmee het vriendschappelijk klikt voor een sportactiviteit, borrelavond, wandeling, barbecue. Wie weet ontdekt ik tijdens een van deze activiteiten de een klik of gedeelde interesses met een leuke man. Meer kans om kennis te maken met vrienden van de vrienden van de sportclubleden o.a. op verjaardagen i.p.v. genieten van een relaxed weekend op de naturistenvereniging. Een vereniging waarbij ik met mijn leeftijd een van de ‘jongere’ ben omdat naaktrecreatie niet zo populair is in rond mijn 28e…

Wie van jullie is naturiste of heeft dezelfde stap recent genomen? Welke naturiste kan uit ervaring vertellen hoe er aan toegaat t.a.v. het creëren van vriendschappen? Klopt mijn indruk ?

Waar ik tegenaanloop is niet het naakt gedeelte, wat relaxed is als de sauna. Geen idee of je ook van de sauna houdt. Heb wel moeite met de leeftijden van de vereniging. Zou rond 50-60 jaar is normaal en 20+/30+ zou ondervertegenwoordigd zijn ?
    Openbare naaktstranden weet ik niet wie daar komt, langsloopt of welke bedoelingen ze hebben. En je wie weet kom ik wel op Insta Dus dat valt af.

Dus tja.. kan ik net zo goed met oudere uit mijn oude straat afspreken. En dat doe ik ook niet omdat ik dan aansluiting mis qua interesses. Zoals geklede activiteiten zoals weekendje weg, borreltje doen, bbq met vrienden, wandeling. Ook niet het idee dat de vraag tijdens het douchen als een vriendin van de zwemclub aan mij vraagt; hey Ilse ga je dit weekend nog iets leuks doen? Ja Sarah. Ik ga relaxen op de naaktcamping. Of tijdens het omkleden vragen beantwoorden van de andere meiden; hey Ilse, naar welke zonnebank ga jij! Je hebt geen tanlines? De ‘zonnebank’ staat op de naaktcamping…

Heb het idee dat ik mij hierdoor alleen plaats t.o.v. leeftijdsgenoten potentiële leuke man. Wat zou jij doen?

Felice
    Sleutelbeheerder

een oud Nederlands spreekwoord zegt ± bloot slaat dood. Met andere woorden : wanneer je teveel bloot ziet, zie je het niet meer. Dat merk je in de sauna al. Na 10 minuten hou je op met naar lijven te staren.
    Ik ken verschillende mensen die naar nudistencampings gaan, maar die zeggen er nooit duidelijk bij : dat is een naaktcamping hoor!!!. Je hoeft er ook niet geheimzinnig over te doen : als er gevraagd wordt waarom jij geen tanlines hebt kan je gewoon zeggen : omdat ik in mijn blootje bruin..

hoe de leeftijden op naturistencampings opgebouwd zijn, daar kan ik je niks over zeggen. Ik zou het eens kunnen navragen maar tja, de ene camping is de andere niet..

of je wel of niet naar zo’camping gaat dat moet je gewoon zelf beslissen. En je kan altijd een keertje gaan om te ervaren of het iets voor jou is

Emmi
    Bijdrager

Persoonlijk ben ik van mening dat je je nooit echt druk moet maken over wat andere er van vinden. Je bent daar met een vriendin geweest, dus haar ken je al bij de vereninging. En als mensen vragen wat heb je het weekeind gedaan kan je ook gewoon iets algemeens antwoorden als gewoon lekker ontspannen. Je hoeft niet in detail te vertellen wat je gedaan hebt. En dat de leeftijd daar ouder is? Ach leeftijd is maar een getal ;) dus ik zou zeggen als het je aanspreekt gewoon doen. Het is immers jou leven.

Irene
    Moderator

Dat klopt helemaal Emmi, sinds ik me minder druk maak over wat anderen van me vinden heb ik een stuk relaxter leven. Naturisme is niet mijn ding, dus daar kan ik niet aan bijdragen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.