Songfestival komt naar Nederland: een peperdure megaklus

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Felice Felice 3 maanden, 4 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Dankzij Duncan Laurence en zijn nummer Arcade won Nederland in Tel Aviv na 44 jaar weer het Songfestival. Heel veel tijd voor euforie is er niet. Volgend jaar komt het mega-evenement naar Nederland. Bij de organisatie daarvan is elke minuut broodnodig.

bron NOS

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

natuurlijk kost het heel veel geld, maar het moet vrij makkelijk te berekenen zijn hoeveel het oplevert. je kan een heel redelijke inschatting maken van hoeveel mensen er komen, je kan inschatten hoe lang ze blijven. En natuurlijk, de ene neemt 6 zakken krentenbollen mee en de andere gaat 3 dagen dineren in het Amstel Hotel, maar daa ris vast een gemiddelde op los te laten.
    En als er geen concerten zijn, gaan mensen naar musea en winkelen ze nemen de bus of tram….ik ben heel nieuwsgierig hoor hoeveel het oplevert

Irene
    Irene
    Moderator

Oh het levert ongetwijfeld ook wat op, maar winstgevend zal het niet worden. (wat op zich ook weer niet zo erg is)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Voor de mensen die het organiseren, zal het niet winst gevend zijn. maar bij zulke dingen ben ik dus benieuwd naar het totale plaatje van inkomsten en uitgaven ( en dan tel ik dus ook mee dat de stad na afloop nog een extra keertje geveegd moet worden, maar ook alle taxi’s die de bezoekers van het festival hebben genomen )

Omdat organisaties de neiging hebben ieder voor zich te tellen, krijg je nooit een volledig overzicht, en ik denk dat dat jammer is

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.