10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

het verbaasd me altijd hoe makkelijk mensen met hun telefoon zijn…Niets is zo makkelijk te kraken als je mobieltje. k heb daar dus ook geen bankgegevens op staan. Ze kunnen me allemaal de pot op, ik betaal niet via mijn telefoon.
    Dit artikel is ook interessant: ik ga zelf ook eens even kijken, hoe makkelijk ik te volgen ben. Het idee dat ik nog steeds te volgen ben ,ook al heb ik de tarcking code uitstaan, vind ik dus echt niet plezierig

https://www.nu.nl/tech/5478959/merendeel-van-nederlanders-beschermt-telefoon-slecht-tracking.html

Donna
    Bijdrager

Ik ben slordig in mijn doen en laten. Ben zo chaotisch als de pest . Daardoor heb ik juist wachtwoorden op mijn telefoon en dat je hem kan openen door middel van mijn vingerprint.

Iedereen die nu nog de 0000 code gebruikt of 1234 zijn meestal ook de mensen die nog geloven dat je kan gebeld worden etc door je bank om gegevens te vragen.

Female1
    Bijdrager

Ik bel, app en sms alleen met mijn telefoon.
    sowieso hier geen internetbankieren. ;-)

Felice
    Sleutelbeheerder

nee internet bankieren op je foon, dat is echt stom. je telefoon is zo makkelijk gehackt

Irene
    Moderator

Mijn bank gaat me binnenkort verplichten om in ieder geval mijn telefoon te gebruiken om een transactie te bevestigen.

Felice
    Sleutelbeheerder

mijne ook : goede reden om mijn rekening elders onder te gaan brengen

Irene
    Moderator

Ik zit al mijn hele leven bij de ING (al heette die vroeger natuurlijk anders), maar ik heb me voor het eerst afgevraagd of ik niet naar een andere bank moet overstappen.

Female1
    Bijdrager

Aan de andere kant vrees ik voor ons allen dat we over een tijdje zo wat alles met onze mobiel moeten gaan doen. :negative:

Donna
    Bijdrager

Ik twijfel dus ook bij ING weg te gaan. Zit er heel mijn leven dus wil er eigenlijk niet aan. Maar ik weet dat de Rabobank met speciale kastjes etc werkt dus dat heb ik dan liever dan speciaal een app downloaden.

Felice
    Sleutelbeheerder

ik deel @Female’s angst dat starks alles en alles op de mobiel moet…maar zolang we het kunnen voorkomen, voor kom ik het !
    Overstappen van bank is trouwens zo gebeurt hoor, ik ben met mijn zakelijke rekening van RABO naar KNAB gegaan. Scheelt me een klap geld en die jongens van KNAB zijn veel klantvriendelijker..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.