fbpx

Rotondekunst

Dit onderwerp bevat 122 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Irene Irene 18 uur, 29 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 123)
  • Auteur
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

nou ja !! een zus en een zoon in Leiden en deze nog nooit gezien! Ik ga op onderzoek..Moet tussen het LUMC en het Diac zitten.
    En ik vind hem ook nog eens heel erg geestig

Irene
    Irene
    Moderator

Hij stond op de rotonde bij de parkeergarage van het LUMC, maar is blijkbaar verwijderd. Weet niet waarom.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

wie weet staat hij ergens anders in Nederland. Een paar jaar geleden kwamen manlief en ik heel veel bij bij het LUMC maar toen stond hij er beslist niet. Als ik naar de foto kijk, staat hij op de rotonde tussen het LUMC en Diaconesse zikenhuis in..maar ik begrijp dat hij daar inmiddels ook al is weggeghaald

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

rotondekunst

de poort van Enschede nomen est ohmen ( ik geloof dat het zo goed is )
    Ik vind het een geestig ding, al valt hij wat mij betreft meer onder de huisvlijt dan onder de kunst

Irene
    Irene
    Moderator

Het is opvallend hoeveel er met verkeersborden wordt geknutseld.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ja dat klopt ! er is een generatie : creatief met verkeersborden opgestaan

Irene
    Irene
    Moderator

Je schaapjes op het droge hebben:

Zaltbommel

Irene
    Irene
    Moderator

Spelen met de vangrail?

Vangrail

Irene
    Irene
    Moderator

Ik denk niet dat ze op Paaseiland rotondes hebben, dus wie weet waar deze te vinden is?

Paaseiland

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

oeps, dat gaat ineens heel hard
    even kijken :
    Je schaapjes op het droge: die is echt heel leuk. Ik heb me suf zitten turen op de borden,maar kan niet achterhalen waar dit nou toch staat.
    Spelen met de vangrail vind ik heel goed: het materiaal van de snelweg gebruiken om vormen mee te maken, di edan ook weer rotonde gerelateerd zijn.
    Paaseiland in nederland: ik snap um niet…

Irene
    Irene
    Moderator

De schapen staan in Zaltbommel bij industrieterrein Ooijk(!) en het is een van de eerste vormen van rotondekunst in Nederland.

Volgens mij staat de Paaseilandrotonde ergens in de Verenigde Staten.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

dat vind ik een logische gedachte : die Paaseiland beelden slaan nergens op, dus dan is het vast wel Amerikaans..
    Als dat een van de eerste kunst rotondes was ( of is het rotonde-kunst ) dan snap ik wel waarom hij me bekend voor komt…vast wel eens een plaatje van gezien

Irene
    Irene
    Moderator

dat vind ik een logische gedachte : die Paaseiland beelden slaan nergens op, dus dan is het vast wel Amerikaans..

Mijn argument voor de Verenigde Staten was dat er One way staat en er rechts gereden wordt :)

Irene
    Irene
    Moderator

Spijkers in Normandië:

Spijkers

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Mijn argument voor de Verenigde Staten was dat er One way staat en er rechts gereden wordt :)

dan weet ik nog wel een paar landen…

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 123)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.