4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Robert Allen Zimmerman beter bekend als Bob Dylan heeft deze week de Nobelprijs voor literatuur gekregen. Daar is niet iedereen even happy mee. Wijlen Harry Mulisch zei in 1996 al, als Bob Dylan de Nobelprijs wint is het gedaan met de prijs. Er zijn echter ook grote schrijvers die het wel ondersteunen zoals bijvoorbeeld Salman Rushdy (nu) en Gerard Reve (In 2000).
    at vinden jullie?

Marith
    Bijdrager

Waarom niet? Hij raakt mensen met zijn teksten.
    Hoe die gebracht worden moet mijn inziens niet uitmaken.
    Maar ja….dat is mijn visie.

Felice
    Sleutelbeheerder

Harry Mulish is een arrogante man, die literatuur schrijft met een hoofdletter. Nu ben ik helemaal niet van de school “als iedereen het mooi vindt, dan is het toch mooi?”
    Kunst ( en dus ook literatuur ) mag je best een beetje aan het denken zetten, moet een nieuw licht op zaken werpen en ….moet je in je hart raken..
    Aan die eisen voldoet Dylan wat mij betreft ruimschoots.
    mijnheer Mulisch zet mij zeker aan het denken, kan een nieuw licht voor me op zaken werpen, maar is er nooit in geslaagd mij in mijn hart te raken.En dat doet Dylan wel..

Irene
    Moderator

Het knappe van Dylan vind ik dat hij het voor elkaar heeft gekregen een oeuvre samen te stellen waaruit alle groten der aarde in de loop der jaren hebben weten putten om er iets mooiers van te maken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.