Nederlanders drinken helemaal niet zoveel

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Felice Felice 4 maanden, 1 week geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

In Welingelichte kringen kwam ik dit artikel tegen en ik heb het met stijgende verbazing zitten lezen. Mag ik vinden dat er om mij heen nog stevige ge-ahum- dronken wordt…er zijn landen daar lusten ze wel pap van het bier!
    Even wat cijfers:
    In Nederland wordt relatief weinig gedronken. Met 8 liter pure alcohol per persoon per jaar zitten we nog onder het Europese gemiddelde van 10 liter.
    De Britten en Fransen drinken gemiddeld 12 liter.
    De Belgen drinken 13 liter.
    In Turkije wordt slechts 2 liter per persoon per jaar gedronken!

en nu een knaller:
    In Litouwen wordt het meest gedronken van de hele Europese Unie. Gemiddeld 15 tot 18 liter pure alcohol per persoon…

bron Welingelichte kringen

Irene
    Irene
    Moderator

Ik drink nooit pure alcohol…

Female1
    Female1
    Bijdrager

Hoe of wat ik haal het gemiddelde omlaag. ;-)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Hahaha@Irene, de hoeveelheid alcohol die men dirnkt wordt omgerekend naar pure alcohol: logisch, want anders kan je het niet bij elkaar optellen….

In Litouwen wordt het meest gedronken van de hele Europese Unie. Gemiddeld drinkt de bevolking er 15 tot 18 liter pure alcohol per persoon per jaar. Dat komt neer op minimaal 167 flessen wijn

da’s best wel een slokje….

Irene
    Irene
    Moderator

Dat is een halve fles wijn per dag, dat is best veel als je er van uit gaat dat niet iedereen meedoet.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ze staan niet voor niks op kop !!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.