fbpx

Natuur boven toerisme:een voorbeeld

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Irene Irene 2 maanden, 1 week geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Dat de toeristen stroom overal op de wereld steeds groter wordt en soms meer kost dan het oplevert, dat is bekend. Met veel plezier las ik dat ze op de Faroër Eilanden heel mooie initiatieven ontwikkelen om en aan de toeristen te verdienen en de eilanden heel te houden.
    Initiatieven waarbij de toeristen zelf mogen helpen ook nog. En waarbij ze niet bang zijn, de eilanden een week-end gewoon voor de overigen toeristen te sluiten..

Irene
    Irene
    Moderator

Het is vaak lastig balanceren tussen de inkomsten en overlast van het toerisme.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

zeker nu toerisme steeds normaler wordt en steeds grotere aantallen er op uit trekken. Het is dek ik helemaal niet erg om het aantal mensen dat ergens in mogen per dag te beperken. Zo wil ik heel graag het ALhambra zien, dat moet je ook boeken, daar kan je wel voor de deur gaan staan, maar dan kom je er niet in. Dat is toch niet erg? gewoon plannen en het voordeel is: je kan er dus gewoon adem halen…

Irene
    Irene
    Moderator

Ik begrijp dat dit soort maatregelen soms nodig zijn, maar voor mij is dat vaak een reden om er dan toch maar vanaf te zien.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

hahaha, dan helpt het helemaal goed! Ik denk : als je iets echt wil zien, dan heb je het er voor over dat je het moet plannen. Zo niet, nou ja: er zijn zoveel mooie plekjes op de aarde je hoeft ook niet alles gezien te hebben

Irene
    Irene
    Moderator

Ja als ik het per se wil zien conformeer ik me wel.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Irene Irene.
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

natuurlijk is aanpassen niet altijd leuk, maar het betekent ook dat je niet in grote drommen moet lopen en niet kan kijken in het tempo waarin jij dat wil.
    Dat vind ik geloof ik nog erger…

Irene
    Irene
    Moderator

Ik heb niet zoveel problemen met mensenmassa’s, maar iedereen is anders. Niemand is zo eigenwijs als ik :)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

inderdaad, iedereen is anders, niemand is zo grappig als ik :wacko: en ik moet je zeggen: als ergens een grote massa is, draai ik me om. Dan zie ik het maar niet…..

Irene
    Irene
    Moderator

Het vervelende is alleen, dat die dingen die je graag wilt zien ook graag door anderen gezien willen worden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.