fbpx

mijn moestuin

Dit onderwerp bevat 48 reacties, heeft 1,538 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Anoniem 2 jaren, 6 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Anoniem

[ATTACH=CONFIG]46[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47[/ATTACH]
    mijn tuintje vorig jaar

[ATTACH=CONFIG]48[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]50[/ATTACH]
    tuin 2.jpg
    tuin4.jpg
    tuin7.jpg
    tuin6.jpg
    tuin12.jpg

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

dit is mijn tuin van vorig jaar, ik zal snel foto’s maken van de tuin van dit jaar: we hebben ondertussen al een keer spinazie en een keer paksoi gegeten, en rabarbermoes gemaakt

Marith
    Marith
    Bijdrager

Rabarbermoes vind ik zo lekker….

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

als we afpreken voor het seizoen over is, neem ik wat voor je mee!

Irene
    Irene
    Moderator

Rabarbermoes vind ik zo lekker….

Wist je trouwens dat je van het water dat je gebruikt om de rabarber te koken heerlijke frisdrank kunt maken.

Marith
    Marith
    Bijdrager

Wist je trouwens dat je van het water dat je gebruikt om de rabarber te koken heerlijke frisdrank kunt maken.

Nee maar geloof graag dat het een goede dorstlesser is

Marith
    Marith
    Bijdrager

als we afpreken voor het seizoen over is, neem ik wat voor je mee!

We moesten eigenlijk maar eens gauw weer afspreken met zijn allen heb jou/jullie al even niet meer gezien.

Irene
    Irene
    Moderator

Goed idee!

felice2
    felice2
    Lid

heel goed idee, zullen we er even een topic over openen?

Irene
    Irene
    Moderator

Doe maar!

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ik gind vandaag een beetje angstig naar mijn moestuin: veel regen ,veel warmte : als het wieden van zondag zal wel weer onzichtbaar zijn, dacht ik zo
    Nu kan ik niet zeggen dat er geen onkruid stond, maar kennelijk had ik zondag toch vrij grondig gedaan.
    Maar mijn groenten!! die hadden me toch een groei boost gekregen!! Geweldig, het is raar hoe blij je kan worden van bosjes wortelloof die daar dapper boven de aarde staan te wuiven..

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

inmiddels groeien de peulen als kool en hebben we de spinazie al op!
    De eerste aardbeien zijn binnen en jongens, wat zijn die zoet!!
    vandaag heb ik eens slakken vallen geplaatst, potjes met bier, die slakken zijn van de onbescheiden veel vreeters…

Female1
    Female1
    Bijdrager

Hier in onze vorig jaar geplante appelboom 3 appels. We zijn gelukkig met zijn drieën ( lol)
    Pruimen 3 in de ene en 2 in de andere. Weet niet welke wie is, zie ik pas als ze kleur krijgen.
    Kruisbes heeft behoorlijk veel bessen, dus dat word jam maken
    Perenboom heeft minder peren dan vorig jaar, maar vorig jaar door de hagel was alles aangetast.
    Aalbesjes en zwarte besjes nog niets dit jaar.
    Druif is helemaal terug gesnoeid. Had een schimmel.
    Thym en Rozemarijn doen het goed. Staat nu ook Marokkaanse mint bij en Peterselie.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

besjes doen er lang over, is mijn ervaring: op de vorige tuin duurde het 4 jaar voor we echt konden oogsten. Ik heb het gevoel, maar het is een gevoel, dat peren om het jaar goed groeien
    ik heb trouwens dit jaar een Goij bes en een honingbes geplant, geen bes te bekennen natuurlijk

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Hoera ! het is gelukt !! 4 bloemkolen geplant en volgens de instructie van Beppie heel veel water gegeven. nu heb ik 3 fatsoenlijke bloemkolen.Eentje heb ik er zojuist op. En geloof me: vers geplukt in de pan: het is zo lekkerrrrrrrrrrrr.
    Overmoedig geworden door dit succes had ik 4 weken geleden 4 nieuwe planten gezet. En die beginnen ook al lekker te groeien. Ik vind dat om de een of andere reden zo ’n mooi gezicht: van die beginnende witte kooltjes tussen die grote groene bladeren

Marith
    Marith
    Bijdrager

Lekker Hollandse bloemkool

Female1
    Female1
    Bijdrager

Hier vorige week kruisbessenjam gemaakt. Het was heerlijk. :D

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Hier vorige week kruisbessenjam gemaakt. Het was heerlijk. :D

o ja dat is zeker lekker!! bij ons zijn ze net nog niet rijp genoeg. Vorig jaar hebben we er chutney van gemaakt, vonden vele van onze vrienden ook best fijn!

Female1
    Female1
    Bijdrager

o ja dat is zeker lekker!! bij ons zijn ze net nog niet rijp genoeg. Vorig jaar hebben we er chutney van gemaakt, vonden vele van onze vrienden ook best fijn!

Ook lekker.
    Maar ze waren heerlijk. En voordat de vogels er weer mee vandoor gingen ze snel geplukt.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

bloemkool 2 is ook op en vanmiddag heb ik nog even snel spinazie gezaaid.
    Zondag heb ik voorzichtig een aardappel plant opgegraven, maar die mag van mij nog even verder groeien.
    Inmiddels is de koolrabi ook op, en helaas zijn de bieten nog te klein. De bonen zijn nog niet eens zichtbaar!
    Gelukkig hebben we nog sla in de tuin ( en hebben we een groenteman !)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

[ATTACH=CONFIG]113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]115[/ATTACH]
    foto 4.jpg
    foto 1.jpg
    foto 5.jpg

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ze staan een beetje op hun kop, geen idee waarom..hoofd schuin houden als je ze wil bekijken

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

de eerste aardappelen zijn gerooid, de Lekkerlanders…en ze zijn lekker!!!

Irene
    Irene
    Moderator

de eerste aardappelen zijn gerooid, de Lekkerlanders…en ze zijn lekker!!!

Ja logisch, anders hadden ze ze wel vieslanders genoemd :)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Ja logisch, anders hadden ze ze wel vieslanders genoemd :)

pfffffffff, tuuuurlijk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.