Liedjes met geografische aanduidingen in de titel

Dit onderwerp bevat 908 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Irene Irene 5 dagen, 22 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 909)
  • Auteur
    Anoniem

Zoals beloof een nieuw muziektopic, nu het ABC is afgesloten:

We gaan zoveel mogelijk liedjes bij elkaar verzamelen met een geografische aanduiding in de titel. Bijvoorbeeld New York, New York van Frank Sinatra of Oh Vienna van Ultravox, maar ook een reisje langs de Rijn of de Zuiderzee ballade.

Ik denk dat het er erg veel zijn. Ik kan er zelf al talloze bedenken.

Veel plezier!

Irene
    Irene
    Moderator

Ik trap af met Kashmir (streek in India) van Led Zeppelin

Irene
    Irene
    Moderator

Budapest (hoofdstad van Hongarije) van Jethro Tull:

Irene
    Irene
    Moderator

Rubicon (Italiaanse rivier) van Wetton Downes

België – Het goede doel :D

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Theo, wir Fahren nach Lodz van Vicky Leandros

Irene
    Irene
    Moderator

Jerusalem- Emerson, Lake & Palmer

Even een vraag tussendoor, moeten de geografische aanduidingen “aards” zijn, of mogen die ook virtueel of buitenaards zijn?

Irene
    Irene
    Moderator

Even een vraag tussendoor, moeten de geografische aanduidingen “aards” zijn, of mogen die ook virtueel of buitenaards zijn?

Ik heb er geen moeite mee om het breed te zien, ik zou het wel leuk vinden als men er even bij verteld wat het is en waar het vandaan komt. Bij Parijs hoofdstad van Frankrijk hoeft niet per se, maar niet iedereen weet dat de Rubicon een rivier in Italië is bijvoorbeeld.IK weet niet precies wat je in gedachte hebt, maar ik kijk er naar uit.

Road to Zion – Damian Marley; Zion was volgens de Joodse overlevering eens de berg waar Jeruzalem zou zijn gesticht, en vanwege de daar gebouwde tempel heet het nu de Tempelberg. De huidige berg Zion ligt buiten Jeruzalem en daar zou het graf van koning David zich bevinden, het Laatste Avondmaal van Jezus zijn genoten en Maria zijn gestorven.
    In het rastafarianisme word echter met Zion weer Ethiopië aangeduid, de keizer van Ethiopië zou weer afstammen van de (Joodse) koning David (die dus weer op de huidige berg Zion begraven zou liggen).

Irene
    Irene
    Moderator

Driving to Amsterdam van Khan van het album Space Shanty.

Irene
    Irene
    Moderator

De eerste 10 zijn geplaatst en grappig genoeg uit 10 verschillende landen:

[TABLE=”width: 709″]

Titel Artiest Geografische onderdeel Land Wat Driving to Amsterdam Khan Amsterdam Nederland stad Belgie Het Goede Doel Belgie Belgie land Budapest Jethro Tull Budapest Hongarije stad Insbruck Ich muss dich lassen Heinrich Isaac Innsbruck Oostenrijk stad Jerusalem Emerson Lake and Palmer Jerusalem Israel stad Kashmir Led Zeppelin Kashmir India streek Theo wir fahren nach Lodz Vicky Leandros Lodz Polen stad Rubicon Wetton Downes Rubicon Italie rivier Road to Zion Damian Marley Zion Ethiopie (en anderen) streek
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

gelukkig, dat ik dan nog niet het lied geplaatst heb dat ik in mijn hoofd had

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

deze !

Irene
    Irene
    Moderator

Sacramento (Amerikaanse stad) van Middle of the road:

https://www.youtube.com/watch?v=HtAZ8jXYL-w

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Kronenburg Park (Frank Boeyen)

Over de muur (Klein Orkest) Prachtig lied over de muur tussen Oost en West Berlijn in 1984

Over de muur heeft niet echt een geografische aanduiding in de titel besef ik, dus nu een betere:

https://www.youtube.com/watch?v=cd7OHbulNXU

Irene
    Irene
    Moderator

Deutsch Nepal van Amon Duul II

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Atlantis (Earth & Fire)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder
    Irene
    Irene
    Moderator

il est cinq heures paris s’éveille van Jacques Dutronc

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 909)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.