fbpx

Kettingroker sterft uit, jongere rookt af en toe peuk

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 114 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Anoniem 2 jaren, 11 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Anoniem

Het aantal kettingrokers is in 15 jaar tijd bijna gehalveerd. Er zijn weliswaar meer twintigers die een sigaret opsteken dan vijftigers, maar daar zitten er beduidend minder tussen die een pakje per dag oproken. ‘Roken is niet meer hip.’
    http://www.gelderlander.nl/algemeen/specials/gezond-en-wetenschap/kettingroker-sterft-uit-jongere-rookt-af-en-toe-peuk-1.6064113
    bron De gelderlander

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

de meeste mensen beginnen niet als kettingroker…..toen ik begon met roken, rookte ik een pakje shag in de 3 weken, toen ik stopte met roken, rookte ik een pakje shag per 3 dagen.
    Nu ben ik een echte gelegenheidsroker: als iemand in mijn buurt rookt, biets ik een sjaggie of twee mee. Als niemand in mijn buurt zou roken, rookte ik nooit meer…
    Dat de kosten de grootste rem op roken zijn, waag ik te betwijfelen: ik weet nog dat ik 20 jaar geleden in Engeland was, en de sigaretten ( shag kennen ze daar nauwelijks) 10 gulden kostte, 10 gulden !! dat was het dubbele van wat een pakje sigaretten in Nederland kostte. toch zag ik tot mijn stomme verbazing, de Engelsen vrolijk verder paffen.
    Ik dacht dat ga ik niet doen, als het in Nederland ook zo duur wordt, dan kap ik. Nou mooi niet dus.

Omgekeerd helpt het vaak wel: mensen die stoppen met roken en dagelijks het geld dat ze besparen in een pot stoppen, kunnen zichzelf daar enorm mee motiveren.

Overigens, vergis je niet : nicotine schijnt dezelfde verslavingsgraad te hebben als heroiine

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.