fbpx

Je eigen kinderen onterven: Mag dat zomaar?

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Irene Irene 2 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Het gebeurt regelmatig dat een familieruzie mee het graf in wordt genomen en voor onaangename verrassingen zorgt als het tijd is om het testament voor te lezen, zegt erfrechtdeskundige Henk Perrée.

bron NU

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

het mag vast wel, maar of het nu erg aardig is ??

Puk
    Puk
    Bijdrager

Jahoor!!

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

hahha @puk, soms moet ik zo om jou lachen. Lekker direct

Irene
    Irene
    Moderator

Zomaar mag het volgens mij niet, maar ik ben geen expert.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

voorzover ik weet, is er een formule waardoor je kind veel minder krijgt als het gebruikelijke deel. Het kind krijgt wat,maar bij lange na niet wat het onder normale omstandigheden zou krijgen. vraag me niet hoe het in zijn werk gaat…

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

aahh KIJK! even het hele artikel gelezen Dat kindsdeel heet ‘legitieme portie’, en elk kind heeft daar altijd recht op, of je nu bent onterfd of niet, zegt fiscalist en erfrechtdeskundige Perrée van De Erfrecht Planners. De legitieme portie is een geldbedrag dat gelijkstaat aan de helft van het wettelijke erfdeel van een kind.
    en je mag niet meebeslissen over de klok en het tafelzilver, zal-ik-maar-zeggen

Irene
    Irene
    Moderator

Dank voor deze informatie.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ja, mocht je nou eens een kind spuugzat ben, dan weet je wat je moet doen :scratch:

Irene
    Irene
    Moderator

Gelukkig heb ik daar geen last van.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ik ook niet, integendeel kan ik wel stellen. Er moet toch iets mis zijn gegaan tussen ouder en kind, wil een ouder het kind geen erfenis gunnen. Mijn vader heeft dat bij zijn zoon gedaan ( mijn half broer) onder het motto: het enige wat hij ermee zal doen is schulden maken.
    En daar had hij helaas gelijk in

Irene
    Irene
    Moderator

Het is emotioneel denk ik toch een stukkie lastiger, dan puur een objectieve constatering.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.