Is het verstandig om je neer te leggen bij overgewicht?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Felice Felice 8 maanden, 2 weken geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

Ik tob er zelf best mee: de kilo’s die er de afgelopen jaren aangekomen zijn en die zo moeizaam verdwijnen.
    Op zich is de optie: leg je er bij neer en geniet van het leven , een aantrekkelijke. maar ik vind het gewon niet leuk, die kilo’s en die rolletjes….

Ik vind mijn bevestiging in dit artikel, het helpt niet echt om maar tevreden te zijn. Ik vind de zin: totale tevredenheid leidt tot berusting een hele mooie. En dan verandert er niks

bron NU

Irene
    Irene
    Moderator

Tevredenheid is des duivels oorkussen wordt weleens spreekwoordelijk beweerd.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

hahhaa, die ha dik lang niet gehoord! maar waar is ie – zeker in dit geval wel !-

Female1
    Female1
    Bijdrager

Tja, ik heb gelukkig geen overgewicht. Als ik ook maar 65 kg of meer weeg voel ik mezelf ook niet meer echt lekker. Dat scheelt dat ik daardoor eigenlijk niet meer over eet.
    Goed voel wanneer ik vol zit.
    Maar moet ook blijven bewegen anders gaat het gewicht wel omhoog.
    Kortom ik ben tevreden met mijn gewicht. Het was zelfs 0,9 kg lichter dan vorig jaar ;-)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

o dat is heerlijk @female1. Ik kwam jarenlang niet aan en was ronduit mager. na de overgang en stoppen met roken ben ik flink aangkomen. Als ik niet heel matig eet en inderdaad elke dag flink beweeg, dan groei ik echt dicht

Irene
    Irene
    Moderator

Ik ben vandaag officieel gewogen en vetmeting gehad: Metabolische leeftijd: 44! :heart:

Female1
    Female1
    Bijdrager

Tja ik heb nooit gerookt @felice ;-)

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

dat is ook veel verstandiger @female1. Ik wel, als de spreekwoordelijke schoorsteen.
    Jeetje @irene, je bent nog bloedjong!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.