Tags: 

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

Indian
    11-07-06, 12:56
    Vreemdgaan is niet alleen een mannending. Veel vrouwen doen er net zo hard aan mee, alleen doen wij het vaak met andere achterliggende redenen (wijsheid uit een onderzoek van een Nederlandse psycholoog). Zelf ben ik (helaas) ook niet zo heilig. Maar hoe erg/ schandalig en kwetsend vreemdgaan ook is, soms zijn de verhalen best grappig (of mag ik dat niet zeggen?) Wie van jullie is een keer vreemdgegaan en heeft er een leuk verhaal over? Ik wil geen hele moralen waarom vreemdgaan erg is, ik besef me dat het heel erg kwetsend en fout is, maar omdat je er normaal alleen maar ellende over leest, leek het me nu wel interessant om grappige verhalen over vreemdgaan met elkaar te delen…. Ik ben benieuwd!
    Angie
    11-07-06, 12:58
    Misschien wil je je eerst eens voorstellen in het voorsteltopic, zodat we weten met wie we te maken hebben ::)
    kaatje
    11-07-06, 13:00
    ik ben ook vreemdgegaan.
    ben erg verliefd geworden op een jongen en hij op mij.
    hij is getrouwd ik ga trouwen allebei kindje noem maar op.
    maar o wat verlangen we naar elkaar. we hebben alleen gezoend.
    Hij zat in een rot periode en ik thuis ook.
    nu is het bij beide thuis geweldig en kijken we terug op twee geweldige zoenen. waar het vuurwerk van af spatte.
    of we ooit nog eens gaan zoenen ik weet het niet stiekum hoop ik van wel.

als we elkaar nu spreken moeten we wel eens lachen..kijk ons nou eens twee verliefde pubers van 28 jaar.
    we genieten van ons geheim.
    Indian
    11-07-06, 13:34
    Dat zou ik kunnen doen Angie…maar toch doe ik het niet…vrouwenpower heeft zoveel leden…als ik mijn verhaal wil doen omdat ik het kwijt wil/ moet, dan is het vaak niet de bedoeling dat iemand weet wie ik ben. Ik vind het anonieme juist het fijne van een forum. Begrijp je dat? Ik hoop het!

En Kaatje, ben je niet bang dat het uitkomt? Toen ik zelf vreemd was gegaan, was ik daar als de dood voor. Elke keer als mijn vriend even zijn telefoon niet opnam, dacht ik: “Nu weet hij het” De relatie is inmiddels over en hij weet het volgens mij nog steeds niet (gelukkig). Achteraf ben ik blij dat wij het nooit tot het altaar hebben gered want ik had nooit volmondig ja kunnen zeggen met mijn slippertje in mijn achterhoofd…

Ik zal trouwens mijn verhaal ook eens vertellen… Het ging erg slecht tussen mijn vriend en mij. Tijdens het stappen leerde ik een andere jongen kennen en ik werd stapelverliefd. Om bepaalde redenen wilde ik het mijn vriend nog niet aandoen om het uit te maken. Achteraf erg dom, want ik had mijn gevoelens voor die andere jongen niet in de hand. Op een nacht zijn we samen in bed beland… De volgende ochtend lagen we onze roes uit te slapen toen mijn vriend belde…hij had vrijgenomen van zijn werk om wat leuks te doen, want hij voelde dat het niet goed zat tussen ons. Hij wilde eerst als verassing voor mijn deur staan maar besloot toch maar even te bellen omdat hij geen zin had op mij te wachten als ik me nog moest douchen enzo… Dat was echt mijn redding…ik heb die andere jongen met een sneltreinvaart mijn bed uitgewerkt. Maar wat voelde ik me schuldig! Nog geen twee dagen later heb ik het uitgemaakt, maar het vreemdgaan niet opgebiecht. Een jaar later kwamen mijn ex en ik weer bij elkaar….en toen zat ik dus met mijn grote geheim.

Als ik mijn vriendinnen nu het verhaal vertel hoe ik als een gek mijn bed aan het stofzuigen was omdat mijn vriend blond was en die jongen donker tot zwart haar had…komen ze echt niet meer bij, vandaar dit topic! :D
    kaatje
    11-07-06, 18:06
    uitkomen doet het niet. naast hem en ik zijn er niemand die het weten. mijn vriedinnen weten wel dat ik verliefd ben geweest.
    Mijn vriend weet dus van helemaal niks en dat wil ik graag zo houden.
    mijn vriendin vertel ik bewust niks omdat ik niet wil dat ze voor me moet liegen als het ooit uitkomt of mijn vriend twijfels heeft en haar vragen gaat stellen.
    die jongen en ik hebben nog steeds contac mijn vriend weet dat en vind het goed. hij weet alleen niet wat er speelt of eigenlijk speelde tussen ons.

over het voortsellen. je kunt ook gewoon zeggen hoi ik ben Indian ben … jaar oud en kom ff kletsen meer heb ik toen ook niet gedaan.
    dus nog steeds anoniem. ben ik ook moet er niet aan denken dat iemand weet wie ik ben.
    lunatic
    11-07-06, 18:57
    Vreemdgaan is niet alleen een mannending. Veel vrouwen doen er net zo hard aan mee, alleen doen wij het vaak met andere achterliggende redenen (wijsheid uit een onderzoek van een Nederlandse psycholoog). Zelf ben ik (helaas) ook niet zo heilig. Maar hoe erg/ schandalig en kwetsend vreemdgaan ook is, soms zijn de verhalen best grappig (of mag ik dat niet zeggen?) Wie van jullie is een keer vreemdgegaan en heeft er een leuk verhaal over? Ik wil geen hele moralen waarom vreemdgaan erg is, ik besef me dat het heel erg kwetsend en fout is, maar omdat je er normaal alleen maar ellende over leest, leek het me nu wel interessant om grappige verhalen over vreemdgaan met elkaar te delen…. Ik ben benieuwd!

Sterker nog, vrouwen gaan nog vaker vreemd dan mannen. Tenminste als ik de VIVA YES etc mag geloven :ohmy:

Ik heb wel een keer per ongeluk een msm naar de verkeerde persoon gestuurd.
    Maar wat bedoel je onder vreemdgaan?
    Alleen sex of stiekem leuke dingen doen met een ander terwijl je dat nooit meer doet met je eigen partner?
    regelmuts
    11-07-06, 22:07
    Zoenen en flirten heb ik ook wel gedaan met een ander, maar de echte “daad” heb ik nooit gedaan met een ander, omdat ik dan vond dat ik het gewoon moest vertellen…..
    kaatje
    12-07-06, 07:47
    ik vind zoenen en sex hebben vreemdgaan.
    verliefd worden op een ander kun je niks aan doen dus valt voor mij niet onder vreemdgaan.
    als ik met mijn maatje zou gaan stappen zonder dat mijn vriend het weet zou ik dat bedriegen en voorliegen vinden maar niet vreemdgaan
    kluivie
    29-07-06, 12:41
    Ben al blij dat je met de zin begon dat vreemdgaan niet alleen een mannending is want het gebeurd echt van twee kanten hoor! ook ik heb de fout gemaakt om het te doen, begin vorig jaar om precies te zijn, mijn huwelijk heeft echt op ontploffen gestaan, we waren al 12 jaar getrouwd en al vanaf 1984 samen…….en opeens zou het dan over zijn oke ik was in de fout gegaan, maar als je in die situatie zit dan wordt je steeds blinder en blinder voor de buitenwereld en ook wil je naar niemand luisteren want je doet toch jouw zin, totdat je opeens vanaf die wolk afdonderd….echt vreselijk is dat!
    Op het moment dat het uitkomt heb je er al spijt van dat je het gedaan hebt! Maar wat dan, hoe reageert je partner op zo’n moment natuurlijk veel verdriet want ze had het nooit van mij gedacht en ook de buitenwereld reageert erg vreemd (tenminste in mijn ogen dan) …… maar dan gelukkig heb je toch een goede relatie gehad en kan je er toch opeens wel goed over praten …… ik heb het kunnen uitpraten moest wel veel dingen laten waarvan een van mijn grootste hobby’s maar dat had ik er op dat moment zeker voor over!
    Maar die wond die het achter laat is heel groot, je werd er maanden later steeds mee geconfronteerd en zogenaamde vrienden laten je gewoon stikken gelukkig had ik nog een paar echte vrienden die dat niet deden maar over praten wilde je toch niet meer je wilde het vergeten, ook al ging dat niet zo snel dat ik hoopte!
    Nu anderhalf jaar later heb ik er eigenlijk nog last van, je bent gewoon bang dat je die andere nog tegenkomt, want je wilt niet meer geconfronteerd ermee worden…….ook zie ik nog steeds mensen scheef naar me kijken zo van kijk daar die vent ging vorig jaar vreemd en is met hangende pootjes terug bij zijn vrouw gekomen……….

Al bij al je hebt er dan wel van geleerd, en hoor ik van sommige mensen die verliefd zijn op een ander dan probeer ik het echt uit zijn of haar hoofd te praten, is me al een keer gelukt ::) …..

Ik ben er in ieder geval niet trots op dat is de eindconclusie en hoop echt dat ik weer is normaal over straat kan gaan zonder dat ze me aanstaren! Ook thuis is het nog lang niet vergeten dat merk ik wel op sommige momenten, ok het gaat goed we praten goed de sex is prima maar soms voel je wel is argwaan en dat is dan weer die wond die even pijn doet!

groetjes Mario
    ikke
    10-04-07, 12:48
    Ik ken het gevoel. Ik ga NOG NIET vreemd. Maar een collega is wel erg leuk en volgens mij kan ik hem zo verleiden :smile:
    Ik heb vier jaar een relatie en ik ben echt gelukkig met mijn vriend. Ik twijfel er nog eens niet over of ik wel met hem verder wil. Die collega is ook niet voor de verliefdheid of een eventuele relatie, maar gewoon voor de spanning.

Maar blijkbaar is het heel erg gek om dit zo gescheiden te zien. Als ik op forums lees wat voor reacties er komen op vreemdgaan!

Ik heb het gevoel dat dit spelletje tussen mij en mijn collega iets van mij is. Een fase waar ik doorheen moet (en wil)
    Ik weet dat het maar een fase is die uiteindelijk over zal gaan. Daarom zal ik ook niks vertellen tegen mijn vriend. Ik zal hem er een hoop pijn mee doen. Ik vind dat ik pas iets hoef te vertellen als er serieuze gevoelens aan te pas komen.
    Charissa
    10-04-07, 12:51
    Ik ben zelf nog nooit vreemdgegaan..

Zoenen en Sex met een ander vind ik vreemdgaan, maar dat kan ook emotioneel..als je partner alles met een andere man/vrouw bespreekt en niet meer in de relatie.

En idd dingen achterhouden of stiekem doen ( als t niet met bovenstaande te maken heeft) Vind ik niet vreemdgaan maar ook liegen of de boel in de zeik nemen.
    dolfijntje_pris
    11-04-07, 17:42
    ik ben zo ver gegaan dat ik echt sex heb gehad met hem.
    hevig verliefd en wetend dat dit echt de ware is voor me.
    intussen zijn we een koppel.
    ik had een vriend maar mijn relatie is nooit goed geweest met hem.
    heb ook een kindje van me ex.
    en hij was vrijgezel.

maar goed nu zijn we erg verliefd en super gelukkig.
    nooit geweten dat een relatie ook zo leuk kon zijn.
    compu
    11-04-07, 17:55
    yep gedaan.. ben er niet trots op..tis al weer 2 jaar geleden.nooit verteld
    Illias
    11-04-07, 17:57
    Bij welk verhaal moet ik beginnen? :laugh:
    kaatje
    11-04-07, 17:59
    bij de leukste… ;)
    Illias
    11-04-07, 18:01
    bij de leukste… ;)

Eigenlijk waren ze best droevig als ik me dat zo realiseer :blush:
    Jillie
    11-04-07, 18:25
    Volgens mij heeft vreemdgaan alles met jezelf te maken. Als je het opwindend vindt om verliefd te worden op een ander, dan heb je die spanning kennelijk nodig. Waarvoor eigenlijk? En als je vreemd kunt gaan van iemand, dan is diegene je kennelijk niet zo heel veel waard. Wat zou je ervan vinden als een ander dat jou aandeed?
    Hou me ten goede hoor, ik heb ruime ervaring op dit gebied… Vandaar misschien. :blush:
    compu
    11-04-07, 18:28
    ik ben me er ook terdege van bewust dat het niet normaal is.
    en ik weet ook wel waarom ik het gedaan heb. niets anders dan lust,geen verliefdheid,niets daar van..
    alleen een ontiegelijke aantrekkings kracht..
    niet all the way gegaan overigens..wel ver..zeg maar :blush:
    kaatje
    11-04-07, 18:54
    kijk er is ~naar mijn mening ~ ook een verschil tussen avondje dronken worden en iemand zoenen of all the way gaan , of wel degelijk verliefd worden op iemand en dan jezelf niet meer in de hand te hebben.
    Bij het laatste ben ik ervan overtuigd dat er dan iets mis zit in je relatie. Wat niet gelijk moet leiden tot scheiden.

Bij het eerste vind ik gewoon tja weet niet hoe ik het moet noemen dan ben je voor 1 avond gewoon jezelf helemaal kwijt.

En heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik het tweede zou bekennen.
    compu
    11-04-07, 18:56
    uhm.. als je zou weten wie t was..dan valt t niet meer in de catagorie ‘jezelf kwijt zijn’
    maar in de catagorie; major mistake.. :wacko:
    kaatje
    11-04-07, 18:57
    pcies…oeps foutje bedankt… sorry won’t happen again.
    geen liefde in het spel, geen gevoelens waarschijnlijk alleen drank en een stel tongen.
    compu
    11-04-07, 18:58
    pcies…oeps foutje bedankt… sorry won’t happen again.
    geen liefde in het spel, geen gevoelens waarschijnlijk alleen drank en een stel tongen.

geeneens drank..gewoon lichamelijke aantrekking..
    kaatje
    11-04-07, 19:10
    kan ook naturlijk…

sarabethjacobs
    Bijdrager

Hallo iedereen!

Voor veel mensen lucht het inderdaad op om hun verhaal te delen.
    Voor mijn thesis van de Masteropleiding Seksuologie aan de KU Leuven ben ik op zoek naar vrouwen van 18 jaar en ouder die bereid zijn om met mij een gesprek aan te gaan over hun persoonlijke ervaring met betrekking tot ontrouw en meerbepaald het bedriegen van een (ex)partner. Ik ben mij bewust van de sensitiviteit rondom dit veel voorkomende fenomeen waardoor ik enkel kan zeggen dat het een enorme meerwaarde zou zijn om uw verhaal te horen. Door mijn achtergrond opleiding BSc in de psychologie hoop ik er voor ons beiden een verrijkend interview van te maken (ong. 30 min online).
    Deelname aan het onderzoek is vrijwillig en anonimiteit wordt ten alle tijden gegarandeerd!
    Heb je interesse of eventuele vragen, kun je mij bereiken via onderstaand e-mailadres
    sarabeth.jacobs@student.kuleuven.be
    of mijn privé e-mail
    jacobsarabeth@gmail.com

In naam van de wetenschap en (relatie)therapie wordt jouw hulp enorm geapprecieerd!

Vriendelijke groetjes
    Sarabeth

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.