fbpx

exzeem

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Felice Felice 5 maanden, 2 weken geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

een hele tijd terug heb ik op het forum gevraagd of mensen wisten wat ik toch aan dat schilferigge hoofd van me moest doen.. ( stom he ik kan het topic niet meer vinden ) inmiddels heb ik allerlei middeltjes uitgeprobeerd, maar niets hielp… En ik kreeg op steeds meer plekker exzeem: bij mijn oren, in mijn nek en vooral op mijn handen. het veroorzaakte kloven in mijn vingertoppen, dat is behoorlijk pijnlijk.
    De huisarts zag het allemaal zo somer niet in. maar die plek in mijn nek..dat vond hij toch werk voor de dermatoloog.
    Ik daarheen. Die lieve man keek mij aan en sprak : U heeft heel erg exzeem. Hier heeft u veel last van. Ik ging naar huis met 4 zalven, pillen tegen de jeuk, douche schuim en schampoo…
    Ik was helemaal beduusd, dat kan ik je vertellen. Ik ben inmiddels 3 weken verder en ik moet zeggen: het helpt! en jeetje wat voel ik me goed nu ik van die exzeem af ben. Volgende week mag ik weer op controle

Puk
    Puk
    Bijdrager

Felice exceem kan heel hartnekkig zijn. Ik heb het vroeger op mijn hoofd en in mijn nek gehad. Bestraald werd ik toen er voor. Werd een beetje kaal op mijn hoofd bij de plek van bestralen. Maar ik heb er weer haar op niet veel dunnetjes. Zalven en bepaalde shampoo’s helpen echt als het niet zo heel erg is. Succes!

Female1
    Female1
    Bijdrager

Hopelijk kom je er vanaf en komt het niet meer terug.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

dank jullie wel @puk en @female1 het is constututionele exzeeme: het zit dus in me en het gaat ook niet meer weg. Het wordt een kwestie van het eronder houden

Female1
    Female1
    Bijdrager

Maar het kan jaren rustig blijven zonder dat je er last van hebt Felice.
    Misschien eens kijken of je ergens allergisch voor bent. Misschien ander wasmiddel oid?

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

dat blijkt @female1, ik had er mijn hele leven nog geen last van gehad. Ik wissel altijd van wasmiddel, want mijn favoriete wasmiddel is die uit de aanbieding… Maar het is indd een goede suggestie daar eens naar te laten kijken

Irene
    Irene
    Moderator

Ik heb al heel mijn leven eczeem, soms heb ik er jaren geen last van en dan steekt het de kop weer op.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

een weinig opwekkend vooruitzicht…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.