Dit is de reden waarom zoveel apps om je locatie vragen

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Irene Irene 2 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Het is een groot irritatiepunt van privacybewuste mensen die controle willen houden over hun apps: de vraag om toegang tot je locatie. Daar wordt door een hoop apps om gevraagd, zelfs als de software daar niks mee doet. Hoe kan dat? Wat moeten appbouwers met deze info? Wij hebben het antwoord.

bron WEBwereld

Irene
    Irene
    Moderator

Als ze weten waar je je bevind kunnen ze veel gerichter reclame aanbieden en daar kun je geld mee verdienen.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

nee dat is het niet..

Het blijkt te maken te hebben met een wijziging in de Google Android API sinds Android 6 (Marshmallow) met betrekking tot de Bluetooth Low Energy specificatie. Als je app op wat voor manier dan ook gebruik maakt van deze specificatie, dan is de locatiemachtiging vereist. Aangezien deze specificatie ook gekoppeld is aan de Wifi-functionaliteit, kan het simpelweg gebruiken van een draadloze verbinding ervoor zorgen dat de app om een locatiemachtiging moet vragen.

ergens zit dus die vraag om de lokatie ramvast gespijkerd…

Irene
    Irene
    Moderator

Vind je het heel erg dat ik dit niet volg?

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

het kostte mij ook moeite
    die lokatie vraag ( en dat lokatie volgen) zit in laten we zeggen de basis die je voor het maken van apps gebruikt. En die vraag zit ingebakken in het zorgen dat de app de Wifi oppikt…met ander woorden: dat gedonder om die lokatie krijgen app-bouwers er niet zo makkelijk uit

Irene
    Irene
    Moderator

Ik heb niet zoveel apps en meestal zeg ik nee tegen dat soort vragen. Als ik een app graag wil vraag ik de kinderen wat ik moet doen.

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

ik heb voor dit soort zaken ook een zoon, moet ik bekennen, maar ik probeer het wel te begrijpen

Irene
    Irene
    Moderator

Op de een of andere manier lukt het me gewoon niet me ervoor te interesseren.

Female1
    Female1
    Bijdrager

Ik heb ook niet veel apps.
    En al staat je locatie uit, google weet precies waar je bent. Afgelopen vakantie ondervonden. :wacko:

Felice
    Felice
    Sleutelbeheerder

opes @female1, dat klinkt niet best…

Female1
    Female1
    Bijdrager

@felice, dat betekent dat ze hoe dan ook veel van je weten.
    Maar het is ook logisch want je maakt van andere antennes gebruik.
    Dus ja zo komen ze er vanzelf achter.

Irene
    Irene
    Moderator

Ja ik heb ook weleens gemerkt dat ze gewoon je IP-adres gebruiken om te bepalen waar je bent.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.