3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

Als we dan toch bezig zijn met vrouwelijke auteurs, dan mogen Betje Wolff en Aagje Deken niet ontbreken.
    De dames ontmoeten elkaar als ze al behoorlijk op leeftijd zijn. Betje is getrouwd met ene dominee Wolf, Aagje is in termen van haar tijd: een oude vrijster. Op het moment dat de dominee sterft gaat Aagje bij Betje wonen. Ze leefden nog lang ( 30 jaar ) en gelukkig en sterven een maand na elkaar.

Toen ik op de middelbare school zat en ik verplicht boeken moest lezen, las ik ook hun gezamenlijk geschreven roman: Saartje Burgerhart. Het werd mij aangeprezen als een geweldig leuk en satirisch boek. Nou wat het me heeft opgeleverd, is een levenslange afkeer van romans in briefvorm opgeleverd. Hoezeer ik het werk van Hella Haasse ook bewonder en waardeer: haar romns in briefvorm heb ik over geslagen…

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door Felice Veenman.
    Profielfoto van: IreneIrene
    Moderator

Ik heb Sarah Burgerhart natuurlijk ook gelezen, ik kan me er geen afkeer van herinneren. Lotje Rien du Tout is me wel altijd bijgebleven :)

Profielfoto van: Felice VeenmanFelice Veenman
    Sleutelbeheerder

dan heb jij het beter gelezen dan ik !

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.