Heb je smalle heupen? En wil je die breder doen lijken? door Els Jansen Styling

smalle heupen

Ik heb smalle heupen, hoe laat ik ze breder lijken?

Rare vraag? Nee hoor. Vorige keer heb ik verteld hoe je brede heupen minder breed laat lijken. En toen kwam de reactie: wat moet ik dan met smalle heupen?
Dus ga ik jullie dat deze keer vertellen.
Smalle heupen zijn meestal geen probleem als je ook smalle schouders hebt. Want dan zijn die twee zaken in balans, en dat is mooi. Maar er zijn vrouwen bij wie de schouders breder zijn dan de heupen; die kunnen er heel atletisch uitzien. Dat is prima in de sportschool, maar op een feestje mag het wel wat minder.

hoe lijken heupen smaller

Dus voor die vrouwen ga ik nu vertellen hoe ze de heupen optisch kunnen verbreden en de schouders optisch kunnen versmallen. De tips zijn niet zo geschikt voor vrouwen die hele smalle heupen combineren met een forse taille. Zo’n figuur vereist een andere aanpak.
Zoals ik al zei, kun je smalle heupen minder laten opvallen door de schouders te versmallen. En dat kun je op verschillende manieren doen. Bij voorbeeld met de halslijn. Door te kiezen voor een V-hals of U-vormige hals, onderbreek je de horizontale schouderlijn.

Belangrijk is ook dat de stof op je bovenlichaam soepel langs je lijf valt. Dikke stijve stoffen geven volume en dat wil je daar niet. Laat je taille zien! Draag getailleerde tops en jasjes die op de heupen uitlopen zodat je een zandlopermodel krijgt. Kies bv een mooi getailleerd jasje met 1 knoop; dan gaat daar de aandacht naar toe.

[FONT=

 

Je kunt beter geen boothals dragen, geen spaghettibandjes en geen verlaagde schouderlijn. Zorg dat de mouwinzet precies op de schouder zit. Voorkom brede revers, kopmouwen, epauletten: alles wat je schouders breder maakt. Goed zijn verticale of diagonale lijnen.
Je heupen kun je breder laten lijken door wijdere rokken te dragen: met plooien of in ieder geval gerend. Een zakklepje op de heup heeft ook het gewenste effect!

        
Voor broeken geldt hetzelfde: kies voor wijdere broeken. Bv een bandplooibroek, van lekker dikke stof zodat die staat als een huis. Kies in ieder geval voor rechte broeken, geen skinny’s, met breed makende details op de heup zoals zakken.                   

Als dat ook niks voor je is, kun je ervoor kiezen om broeken of rokken met een dessin te dragen, of in een opvallende kleur. Doordat het oog daarheen trekt, lijken je heupen breder. Deze jurk heeft een tulp-rok èn een print: top voor smalle heupen!

lees ook Tips voor brede heupen

like Like
Love
1
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye:  :good:  :negative:   :scratch:  :wacko:   :yahoo:  B-)  :heart:  :rose:    :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:    :-(      :unsure:   ;-)