fbpx

Aantal vrouwen in top 'zeer teleurstellend': 'Stel verplicht quotum in'

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Het aantal vrouwen in de raden van bestuur en raden van commissarissen van Nederlandse bedrijven is nog altijd ondermaats en van vooruitgang is onvoldoende sprake. “Zeer teleurstellend”, zegt oud-ABN-bestuurder Caroline Princen, die vandaag de Bedrijvenmonitor Topvrouwen 2017 presenteert. Een van de uitzonderingen is de NS.
    https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/aantal-vrouwen-in-top-zeer-teleurstellend-stel-verplicht-quotum-in

bron RTL

CassCass
    Bijdrager

Ben ik niet mee eens , met een quotum regel krijg je niet de beste persoon voor de baan maar de persoon die past bij het quotum.

Beter is misschien en blind sollicitatie denk aan de zang show the voice. Dus geen leeftijd ., geen gender, geen ‘representatieve look’ die een role speeld.. Gewoon puur kwalificaties en passie voor de baan door een sollicitatie brief.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

In Noorwegen hebben ze een aantal jaren geleden wel een quote ingevoerd. Het bleek prima te werken…Als de heren gedwongen worden op zoek te gaan naar een vrouw, dan gaan ze ook wel op zoek naar de juiste!

En ik ben eerlijk gezegd dat smoesje: we konden niemand vinden, zo spuug en spuuug zat!
    Ik vind dat we moeten beginnen met DAT te verbieden. De heren moeten zeggen: we hebben niet de moeite willen nemen verder te kijken dan onze neus lang is….hmmm ik voel een blog opkomen! Dank @Cass

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.