fbpx

101 places to see before you die

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 440)
  • Auteur
    Inactief

Bij ons op de toilet hangt een poster met 101 plaatsen waar je geweest zou moeten zijn voor je sterft (erna is ook lastig vermoed ik). Ik heb weleens geturfd en ik kom pas op een stuk of 30. Sommige plaatsen vind ik dubieus en anderen ontbreken weer. Ik ga er hier iedere dag (als ik er tijd voor heb) een plaatsen met mijn commentaar. Voel je vooral vrij er zelf ook commentaar aan toe te voegen.

Ik begin gewoon linksboven met het San Marcoplein in Venetië:

Ik ben hier al geweest, ik herinner me vooral de duiven en de interactie van de duiven met de kinderen, die toen nog een stuk jonger waren. Natuurlijk staat het Dogepaleis en de Campanile ook op mijn netvlies. Venetië! Daar moet je echt een keer geweest zijn.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Een keer?? Ik vind Venetie, zo geweldig leuk, mooi en romantisch, Ik denk dat er inmiddels een keer of 5 geweest ben ( maar dan tel ik wel mee dat ik er als kind van 7 met mijn ouders was)

IreneIrene
    Moderator

Het is zeker een plaats om een keer terug te komen. Mijn jongens zijn er inmiddels al twee keer geweest.

IreneIrene
    Moderator

Times Square – New York

Eigenlijk is Times Square niets meer dan een druk pleintje badend in neonlicht, maar naar New York wil je altijd terug (is ook al heel lang geleden dat ik er geweest ben).

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

New York staat zeker op mijn bucket lijst. En dan pak ik Times Square wel even mee.
    Ik ben twee keer in NY geweest, beide keren op het vliegveld.
    Ik heb op mijn 18de een half jaar in Austin Texas gewoond, ik NY stapte over op een ander vliegtuig. Hoewel ik best een pittige puber ws, wilde ik niet in mijn eentje NY in. Dus mijn vader boekte aansluitende vluchten.

IreneIrene
    Moderator

New York staat zeker op mijn bucket lijst. En dan pak ik Times Square wel even mee.
    Ik ben twee keer in NY geweest, beide keren op het vliegveld.
    Ik heb op mijn 18de een half jaar in Austin Texas gewoond, ik NY stapte over op een ander vliegtuig. Hoewel ik best een pittige puber ws, wilde ik niet in mijn eentje NY in. Dus mijn vader boekte aansluitende vluchten.

Je vader wilde niet dat jij in je eentje NY onveilig ging maken :)

IreneIrene
    Moderator

Tulum Beach, Cancun Mexico.

Ik ben nooit in Mexico geweest en deze staat ook niet heel hoog op mijn bucketlijst.

IreneIrene
    Moderator

Opera House in Sydney Australië.

Zeer karakteristiek bouwwerk dat ik graag nog eens in het echt zou willen zien, maar voorlopig staat het op de long-list, als ik veel tijd en geld heb.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Als ik ooit vooral tijd heb, ga ik naar Tasmanie, ik zou dolgraag mijn gastkind eens terug zien…
    En als ik daar ben neem ik even een vliegtuig ( Australiers nemen een vliegtuig zoals wij de bus en het kost daar niet zo weinig als de bus, maar van onze prijzen valt een Aussie echt van zijn stoel) en dan pik ik dat opera huis in Sydney ook lekker mee. ( vindt manlief vast ook erg leuk) Nu we toch met dromen bezig zijn pak ik het even groots aan: ik ga daar lekker naar een opera luisteren!!!

Ik heb wel zaken in Mexico op mijn lijstje staan, van dit strand had ik nog nooit gehoord

IreneIrene
    Moderator

Als ik ooit vooral tijd heb, ga ik naar Tasmanie, ik zou dolgraag mijn gastkind eens terug zien…
    En als ik daar ben neem ik even een vliegtuig ( Australiers nemen een vliegtuig zoals wij de bus en het kost daar niet zo weinig als de bus, maar van onze prijzen valt een Aussie echt van zijn stoel) en dan pik ik dat opera huis in Sydney ook lekker mee. ( vindt manlief vast ook erg leuk) Nu we toch met dromen bezig zijn pak ik het even groots aan: ik ga daar lekker naar een opera luisteren!!!

Ik heb wel zaken in Mexico op mijn lijstje staan, van dit strand had ik nog nooit gehoord

Ik verzin ze ook niet zelf he, ik haal ze regelrecht van de WC, keurig van links naar rechts en van boven naar beneden.

IreneIrene
    Moderator

De grote moskee in Mekka Saudi-Arabië.

grootste moskee

Het is natuurlijk een prachtig en historisch monument, maar ik hoef er niet heen, het is een van de onvriendelijkste landen van de wereld.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door IreneIrene.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door AvatarIrene.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door FeliceFelice.
    FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Voor ik 120 ben, is het vast het meest vriendelijke land van de wereld. Ik vind dat een mens dit gezien moet hebben.Ik ga erheen ( over 30 jaar )

IreneIrene
    Moderator

Zo optimistisch ben ik dan weer niet.

IreneIrene
    Moderator

De grote sfinx van Giseh in Egypte.

Deze staat echt nog op mijn bucketlist.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

ik zeg doen! ik heb hem gezien, in het echt zijn ze zo waanzinnig indrukwekkend

IreneIrene
    Moderator

Horseshoe Bay Bermuda

Het is echt prachtig, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met eilanden, ik voel me er altijd een beetje opgesloten.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

ik voel wel met je mee, wat je gevoel over eilanden betreft, maar een weekje gaat wel. En dit ziet er betoverend uit

IreneIrene
    Moderator

The Big Ben in Londen

Ik ben er al behoorlijk vaak geweest, maar Londen verveeld mij niet snel.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

jee , ik krijg een schok, de laatste keer dat in Londen was, was met zoonlief om kerstlichtjes te kijken…Hij was toen 13…
    Ik moet snel weer eens

IreneIrene
    Moderator

Mount Rushmore South Dakota US

Ben er geweest, maar ik vind het tegenvallen, het is niet meer dan op het plaatje. Deze mag er van mij dus wel uit.

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

mooi schrap ik deze fijn van de bucketlist! ( ik heb tenslotte al genoeg te doen)

IreneIrene
    Moderator

De CN-Tower in Toronto Canada

Ik heb hem uit de verte gezien, maar dat telt niet. Op een of andere manier heb ik Canada niet op mijn bucketlist staan.

IreneIrene
    Moderator

Het bovenste rijtje is afgewerkt, ik ben in vier van de tien geweest. 40%, niet slecht!

FeliceFelice
    Sleutelbeheerder

Canada staat wel op mijn bucketlijst, maar of ik deze toren er nu opzet

IreneIrene
    Moderator

The skyline van Shanghai.

shanghai

Ik ben er al twee keer geweest en de Skyline van Shanghai is een van de imposantste die ik in mijn leven gezien heb. Ga er volgend jaar weer heen. Het is echt een aanrader.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door IreneIrene.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door AvatarIrene.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door FeliceFelice.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 440)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.